ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Cătălin Ciobanu, fondator şi CEO IT School: Am lansat recent platforma de joburi Juniors.ro şi vrem ca anul viitor să ajungem la 10.000 de utilizatori şi 200 de companii. În prezent, accesul în platforma Juniors.ro este gratuit, atât pentru candidaţi, cât şi pentru companii

22 nov 2021 Autor: Ioana Nita

IT School, companie din Timişoara specializată în furnizarea de cursuri în domeniul IT, a lansat recent pe piaţă o platformă de recrutare dedicată strict persoanelor aflate la începutul carierei în domeniul IT, ţinta pentru anul viitor fiind de a ajunge la 10.000 de conturi de utilizatori, candidaţi, şi la 200 de conturi de firme care caută astfel de specialişti. Platforma, numită Juniors.ro, a reuşit să atragă deja câteva sute de utilizatori la circa o săptămână de la lansarea oficială pe piaţă.

„Până la finalul acestui an, ne-am propus să reuşim să strângem 1.000 de utilizatori activi în cadrul platformei. Până în prezent sunt 400 de utilizatori, deci mai avem foarte puţin pentru că am strâns aproape 50% în primele zile. Totodată, obiectivele noastre pentru finalul lui 2021 vizează şi 50 de conturi de companii, iar pentru anul 2022 ne propunem să strângem 10.000 de conturi de utilizatori şi 200 de companii care să fie implicate în cadrul platformei. Eu spun că cifrele sunt realiste mai ales dacă mă raportez acum la grupul de Facebook în cadrul căruia noi am reuşit să strângem peste 10.000 de membri. Cu siguranţă vom reuşi pe parcursul anului viitor să aducem cel puţin 10.000 de membri în cadrul platformei”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Cătălin Ciobanu, fondator şi CEO al IT School. Ideea de a dezvolta platforma Juniors.ro a apărut din nevoia cursanţilor IT School de a găsi joburi pentru începutul lor de carieră în acest domeniu.

„Proiectul în sine l-am gândit acum un an şi a trecut prin diferite stadii de evoluţie. Prima variantă pe care noi am făcut-o a funcţionat sub forma unui ghid de joburi, adică noi indexam joburile disponibile, cream un feed şi acel feed îl puneam la dispoziţia cursanţilor noştri. Noi nu am plecat din start cu ideea de a construi un site, ci am gândit problema şi căutam să găsim cea mai bună soluţie.

„A doua parte a proiectului a fost crearea unui grup de Facebook, ceea ce a înseamnat că deja site-ul respectiv de joburi nu mai era adresat exclusiv cursanţilor noştri, ci era pentru publicul larg. Grupul de Facebook s-a bucurat de un real succes. Am strâns aproximativ 10.000 de persoane în acel grup”, a relatat el.

Devenind atât de mare grupul de pe Facebook, pentru utilizatori devenise destul de greu să stea să caute zilnic printre postările legate de job-uri pentru juniori în IT, aşa că pasul firesc pentru simplificarea acestui proces de căutare de job-uri a fost dezvoltarea unei platforme în sine.

„Pentru început am avut aproximativ 100 de oferte publicate, dar cred că cel mai important este ceea ce s-a întâmplat de fapt în prima zi şi anume am avut 45 de noi oferte adăugate în platformă. Totodată, platforma a fost vizitată de peste 4.000 de persoane. S-a creat un cont nou în medie la fiecare 10 minute şi de asemenea am avut nouă companii care şi-au creat cont chiar în prima zi şi au început să fie active pe pe platformă”, a punctat Cătălin Ciobanu.

El a adăugat că până în prezent şi-au creat cont în platforma Juniors.ro 16 companii, atât companii mari, multinaţionale, cât şi de companii mici. „Totodată discutăm inclusiv de conturi de recrutori. În cea mai mare parte au fost postate joburi care ţin de zona de software development. Sunt poziţii care vizează programatori cu cunoştinţe din zona de Java, de Python, dar totodată există un număr destul de important de joburi adresate celor care au studiat testare software. În ultimele zile, am avut foarte multe joburi postate pe zona de suport IT - la fel sunt nişte joburi la care nu se ajunge foarte uşor din cauza faptului că sunt foarte puţin promovate, dar bineînţeles varietatea joburilor va creşte pe măsură ce companiile îşi vor face cont în cadrul platformei.”

IT School a pus bazele platformei Juniors.ro cu scopul de a completa procesul de reconversie profesională al tuturor celor care se orientează către o carieră în domeniul IT.

„Foarte multă lume se îndreaptă către o reconversie profesională în domeniu. Până la începutul pandemiei, aveam în medie aproximativ 450 de cursanţi anual, lucru care s-a schimbat în 2020. Anul trecut am finalizat cu aproximativ 600 de absolvenţi în condiţiile în care practic noi am fost nevoiţi să schimbăm modelul de business. Până în luna martie 2020, cursurile noastre se desfăşurau în sălile de curs. Adică nu aveam varianta de online. Într-o perioadă record aş spune eu, într-o lună am schimbat tot procesul astfel încât ne-am readaptat şi am trecut 100% în online. Cu toate acestea, am reuşit să strângem aproximativ 600 de absolvenţi până la finalul anului 2020, iar anul acesta cifrele sunt şi mai bune - sunt aproape 900 de absolvenţi care vor finaliza studiile, iar pentru 2022 cu siguranţă vom avea o creştere de cel puţin 20%”, a menţionat Cătălin Ciobanu.

Compania timişoreană vrea să construiască un întreg ecosistem de resurse pentru cei care sunt la început de drum în cariera IT, urmând ca pe lângă platfora Juniors.ro, să le pună acestora la dispoziţie şi alte servicii, cum ar fi o zonă de networking, dar şi cursuri înregistrate.

„Acest ecosistem este ancorat 100% în zona juniorilor, iar ceea ce ne propunem noi mai departe este să dezvoltăm alte resurse care să completeze acest ecosistem - sunt resurse care vin în ajutorul celor care vor să facă o reconversie profesională în IT pentru ca drumul lor să fie cât se poate de predictibil.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR