ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Astrid Georgescu şi Victor Pantea, Samplia România - soluţie de digitalizare a procesului de sampling de produse: Până acum am avut 30 de campanii prin care s-au distribuit peste 500.000 de mostre

13 oct 2021 Autor: Ioana Nita

În prezent, există şase automate Samplia amplasate în malluri din Bucureşti din care utilizatorii care îşi instalează aplicaţia de mobil cu acelaşi nume pot lua mostre pentru diferite produse.

Samplia România, compania care a adus pe piaţa locală anul trecut soluţia cu acelaşi nume ce digitalizează întregul proces de sampling de produse în magazine, şi-a propus să ajungă la finalul acestui an la o cifră de afaceri de circa 150.000 euro, până acum soluţia fiind utilizată de mai multe branduri mari pentru realizarea a 30 de campanii de sampling în Bucureşti prin intermediul cărora s-au distribuit în total peste 500.000 de mostre. Soluţia Samplia este formată dintr-un automat în care sunt amplasate produsele oferite gratuit de către un brand şi o aplicaţie mobilă cu ajutorul căreia utilizatorii pot intra în posesia mostrelor. 

„Aplicaţia mobilă Samplia este disponibilă atât în Google Play cât şi Apple Store şi este gratuită. Aceasta este conectată la o reţea de automate care se găsesc în centre comerciale cu trafic intens din Bucureşti. Practic, cei care îşi descarcă aplicaţia şi se găsesc în centrele respective în faţa automatelor au ocazia să urmeze trei paşi simpli prin care introduc codul de bare de pe aparat şi în câteva secunde primesc mostra - produsul care se găseşte în campania în curs.

Pe scurt, Samplia este un serviciu care digitalizează distribuirea de mostre care până acum se făcea prin intermediul promotorilor şi care aducea cu sine anumite dezavantaje.

Prin această automatizare, cu ajutorul tehnologiei, procesul devine foarte simplu, rapid şi respectă de asemenea normele de prevenţie şi restricţiile impuse de pandemie, deoarece este complet contactless“, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Astrid Georgescu, managing partner în cadrul Samplia România. Alături de Victor Pantea, ea a adus conceptul de digitalizare al procesului de sampling de produse din Spania, acolo unde îşi are originea soluţia Samplia.

„Ideea ne-a venit din 2018 - 2019, când Astrid trăia în Spania şi văzuse acest produs pe piaţa de acolo. Ulterior, anul 2020 a adus nişte schimbări la nivel mondial, după cum probabil ştie toată lumea, lucru care ne-a făcut să ne transformăm. Eu din 2008 activez în industria de publicitate, având mai multe companii care oferă diferite servicii pe această zonă de sampling, inclusiv sampling tradiţional care venea la pachet cu o serie de limitări. Văzând că lucrurile încep să se schimbe, am decis şi noi să facem o schimbare în România şi să găsim o soluţie prin care să continuăm activităţile de sampling, care la un moment dat şi din cauza pandemiei fuseseră stopate, transformându-le într-un serviciu inovativ care să aducă plus valoare companiilor şi care să le ofere la final şi un studiu de piaţă, adică un serviciu care îi este mai mult decât un sampling obişnuit“, a menţionat Victor Pantea, managing partner în cadrul Samplia România.

Cum funcţionează mai exact soluţia Samplia? Pentru utilizatorii finali, aplicaţia mobilă Samplia este foarte uşor de folosit. “Odată ce ti-ai instalat aplicaţia, îţi completezi datele personale, iar apoi apar în aplicaţie campaniile active. Având şase automate, noi putem rula simultan două campanii - trei într-o locaţi,e trei în cealaltă locaţie. În cadrul aplicaţiei, apar aceste campanii, selectezi campania din centru comercial în care te afli şi soliciţi mostra - trebuie să introduci un cod care este trecut pe automat pentru ca serverul să ştie elibereze mostra în locaţia în care eşti. Ulterior iei mostra, completezi un chestionar la finalul experienţei de consum, adică după ce ai consumat produsul. Deci, pe scurt sunt câţiva paşi: selectezi campania, introduci codul de pe automat, iei mostra şi completezi un chestionar - completarea chestionarului este mandatorie pentru a putea participa la următoarele”, a explicat el.

Pentru branduri, realizarea acţiunilor de sampling de produse prin intermediul Samplia este de asemenea un proces cu mult simplicat faţă de cel tradiţional, fiind nevoie de mult mai puţine resurse atât financiare, cât şi umane.

“Automatizând tot acest proces se reduc atât costurile, cât şi durata de pregătire a unei campanii. Înainte un brand manager lucra cel puţin o lună pentru a da startul unei astfel de campanii de sampling, pentru că trebuia să aleagă foarte multe locaţii şi trebuia de asemenea să se producă materialele necesare – măsuţele de sampling, uniformele promoterilor, ş.a.m.d. Deci era o bătaie mare de cap cu o astfel de campanie. În momentul de faţă însă, singurele lucruri de care trebuie să ocupe brand managerul este să asigure numărul de mostre şi să dea OK-ul pe grafica care se foloseşte pe automate”, a punctat Victor Pantea.

Costurile pentru implementarea soluţiei Samplia în România s-au ridicat la aproximativ 70.000 de euro în primul an de funcţionare, iar în prezent compania se autosusţine din veniturile generate prin campaniile de sampling derulate.

“În momentul de faţă noi ne acoperim costurile din veniturile pe care le generăm astfel încât nu a fost nevoie să mai suplimentăm investiţia cu care am demarat. Ne dorim să încheiem anul cu cifra de afaceri undeva în jur de 150 000 de euro şi pe viitor să creştem ca şi până acum”, a menţionat Astrid Georgescu.

Momentan, soluţia Samplia este disponibilă doar în Bucureşti, însă compania are în plan să se extindă treptat astfel încât să aibă acoperire la nivel naţional.

În prezent, aplicaţia Samplia are circa 75.000 de utilizatori activi, care au completat peste 300.000 de chestionare. Campaniile derulate prin intermediul Samplia până acum au fost realizate pentru clienţi în principal din industrai FMCG.

“Practic orice produs care intră în aparatul acesta poate să fie distribuit, inclusiv produse care necesită refrigerare fiindcă automatele au şi această funcţionalitate. Până acum, am avut în principal clienţi din domeniul FMCG - producători şi distribuitori de produse alimentare, de produse pentru casă, pentru igienă - detergenţi, balsam de rufe etc.”, a precizat Astrid Georgescu, adăugând că de asemenea prin Samplia s-au realizat şi campanii de sampling pentru mâncare pentru animale, sucuri şi băuturi non-alcoolice şi produse de cosmetice.

“În general avem clienţi mari lideri de piaţă care reprezintă branduri internaţionale, dar ne dorim să atragem şi branduri locale şi aici vedem un potenţial mare de creştere.”

Victor Pantea, managing partner, Samplia România: Pe 7 decembrie am reuşit să lansăm prima campanie în trei automate Samplia, iar pe parcursul anului 2021 numărul de automate s-a dublat, ajungând la şase în prezent.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR