ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Andrei Ababei, cofondator al platformei educaţionale SchoolModeOn: Vizăm o finanţare de 50.000 de euro pentru a implementa catalogul online şi tabla virtuală

06.10.2021, 08:00

♦ În prezent, SchoolModeOn înregistrează aproximativ 3.500 de elevi şi profesori activi pe platforma educaţională ♦ Proiectul a obţinut o bursă de 3.000 de dolari în cadrul Innovation Labs, în vara acestui an.

SchoolModeOn (SMO), platformă educaţională dezvoltată de cinci ingineri IT – dintre care doi sunt încă studenţi, ce a fost lansată pe piaţă în luna ianuarie a anului în curs, vrea să obţină o finanţare în valoare de 50.000 de euro care să susţină continuarea dezvoltării de conţinut educaţional şi adăugarea de noi discipline pe platformă, dar şi pentru imple­mentarea unor noi funcţii şi servicii, precum catalogul online şi tabla virtuală.

„Urmărim obţinerea unei investiţii de aproximativ 50.000 de euro pentru a dezvolta ceea ce am creat până în prezent, pentru implementarea mai multor servicii şi funcţii – catalog online, tablă virtuală –, pentru implementarea unui plan de marketing şi dezvoltarea unei aplicaţii de mobil SchoolModeOn, pentru că statisticile arată că în prezent 60% dintre utilizatorii noştri accesează platforma prin intermediul dispozitivelor mobile. De asemenea, urmărim integrarea pe platformă a mai multor discipline şi materii”, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch Andrei Ababei, cofondator al proiectului SMO.

Start-up-ul a mai obţinut în vara acestui an o bursă în valoare de 3.000 de dolari, după ce a participat în cadrul programului de accelerare şi mentorat pentru tineri antreprenori Innovation Labs, iar în semifinale fondatorii au prezentat un pitch în faţa investitorilor.

„Cu bursa obţinută în cadrul Innovation Labs am dezvoltat mai mult partea de conţinut. Am reuşit să participăm la 90% din trainingurile de pregătire şi alte evenimente dedicate antreprenorilor la început de drum din cadrul Innovation Labs şi lucrul acesta s-a văzut în semifinalele locale, unde am primit investiţia respectivă.”

De asemenea, un alt avantaj adus de participarea în cadrul unui program de accelerare pentru start-up-uri a fost reprezentat de accesul la un număr mare de experţi şi specialişti în diferite domenii, a mai spus Andrei Ababei.

„Am cunoscut oameni cu care poate nu aş fi avut contact vreodată. Vorbim de oameni de la Microsoft, de la Elrond, oameni din domeniul educaţional care, încă din timpul hackathon-ului, ne-au îndrumat într-un mod corespunzător. După hackathon-ul din luna martie, am avut două pagini A4 cu sarcini pe care le-am implementat în platformă şi chiar au dat roade, adică am avut rezultate vizibile într-un timp foarte scurt. Se ajunge la concluzia că networking-ul este primordial în ceea ce înseamnă antreprenoriat.”

În ultimele două luni, fondatorii SchoolModeOn au implementat un program pilot pentru anul şcolar 2021 – 2022, care cuprinde cinci instituţii de învăţământ şi peste 3.500 de elevi şi profesori. Cele cinci şcoli care au intrat în programul pilot au fost alese în urma unui concurs, după anumite criterii, precum conexiunea bună la internet şi suport tehnic în zona de hardware, dar au fost luate în considerare şi notele obţinute de elevi la examenul de Bacalaureat din ultimii trei ani.

„Prin programul pilot urmărim obţinerea de feedback şi îmbunătăţirea produsului. De asemenea, cei care plătesc sunt părinţii, chiar dacă publicul nostru sau clienţii noştri sunt elevii - cu vârste între 13 - 19 ani, părinţii sunt cei care decontează. În momentul de faţă platforma nu înregistrează un număr semnificativ de plătitori, dar sperăm că în următoarele două – trei săptămâni acest lucru se va schimba.”

De asemenea, părinţii pot alege între trei pachete educaţionale, care oferă acces la unu, la două sau la trei cursuri disponibile pe platforma SMO.

Planurile celor cinci fondatori ai SchoolModeOn vizează atât extinderea pe piaţa locală, extinderea platformei în mediul universitar cu profil IT, cât şi internaţionalizarea la nivel european.

„În viitor vrem să extindem platforma către zona universitară, dar orientată doar în sfera IT pentru că ar fi imposibil ca un astfel de proiect să acopere tot ce înseamnă zona universitară. Am luat în calcul şi extinderea la nivel european, dar doar din zona IT pentru că acolo limba engleză se pliază perfect şi putem dezvolta astfel de cursuri, dat fiind faptul că suntem cinci oameni din domeniul IT”, a mai spus Andrei Ababei.

Acesta a menţionat că echipa din spatele proiectului educaţional estimează o cifră de afaceri între 7.000 şi 10.000 de euro în primul an de activitate.

 

Ce a mai spus Andrei Ababei la ZF IT Generation.

► Nu ştiu câţi dintre noi sunt la curent cu problemele care sunt regăsite astăzi în sistemul educaţional din România. Punctez două dintre acestea, respectiv rata de promovabilitate la examenul de Bacalaureat, unde unul din patru elevi, în ultimii trei ani, a reuşit să promoveze acest examen, apoi raportările PISA, în cadrul cărora am regăsit că aproximativ 40% din elevii chestionaţi sunt analfabeţi funcţional. Iarăşi, în spaţiul public au apărut multe informaţii în ultima perioadă cum că România s-a clasat în top 3 la rata de abandon şcolar. Şi am decis să venim cu o soluţie care să ajute elevii în procesul lor de învăţare şi aprofundare. 

► Având la bază aceste concluzii matematice, cumva putem trage concluzia că problema de bază o constituie şi actul didactic de o calitate net inferioară. SchoolModeOn este practic un mediu de învăţare interactiv, unic prin simpla manieră de structurare a conţinutului. Venim în completarea şcolii şi subliniem faptul că nu suntem împotriva şcolii, ci aducem practic o soluţie de dezvoltare profesională şi personală, complementară cursurilor din şcoli.

 

O campanie Ziarul Financiar Seedblink și Banca Transilvania
Innovation Partner:

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.