ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Ana Maria Georgescu, Smart Fintech, soluţii de plată: Vrem să atragem 10 clienţi până la finalul anului. Investiţia iniţială în dezvoltarea serviciului SmartPay se ridică la 150.000 euro, iar fondatorii sunt pregătiţi să suplimenteze investiţia cu încă 100.000 euro în perioada următoare

8 iun 2021 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul local Smart Fintech, specializat în dezvoltarea de soluţii inovatoare de open banking, vrea să atragă zece clienţi până la finalul acestui an pentru serviciul de plată SmartPay, lansat recent pe piaţă. Serviciul este acreditat de BNR sub iniţiativa PSD2 şi poate fi folosit fie ca alternativă la orice metodă de plată online - plăţi online pentru cumpărături, pentru facturi şi utilităţi etc., fie ca accelerator de plăţi - integrat în orice aplicaţie care gestionează resurse financiare cum ar fi facturarea electronică, ERP, salarizare sau managementul finanţelor personale.

„SmartPay este un serviciu de plată inovativ, un serviciu de tip cont la cont, adică de la IBAN la IBAN, construit peste open banking. Este un accelerator pentru platformele de e-commerce sau pentru aplicaţii informatice care au business case-uri în zona plăţilor. Soluţia noastră vine cu avantaje semnificative, care sunt de două tipuri: sunt avantaje business şi avantaje tehnice. Aceste avantaje pornesc de la comisioane mai prietenoase faţă de plăţile tradiţionale cu cardul până la moduri utilizare foarte interesante în zona aplicaţiilor informatice, unde adăugarea unui modul de plată direct în aplicaţie poate să facă difrenţa şi să aducă un avantaj semnificativ respectivei aplicaţii“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Ana Maria Georgescu, cofondator şi director de marketing şi vânzări în cadrul Smart Fintech.  

„De ce spunem că avem un avantaj faţă de plăţile tradiţionale cu cardul? SmartPay facilitează transferul direct al fondurilor din contul plătitorului în contul beneficiarului fără a fi nevoie de posesia unui card şi fără implicarea schemelor globale de carduri şi a ecosistemului de intermediari din jurul acestora. Practic vine să le ofere comercianţilor o alternativă la plata tradiţională cu cardul. Dincolo de avantajele din zona de business, SmartPay vine şi cu un avantaj tehnic semnificativ pentru că oferirea acestor servicii de open banking nu se poate face decât de o companie autorizată de BNR, autorizare care nu este tocmai la îndemână de procurat, sunt acolo nişte criterii destul de riguroase astfel că noi, având această autorizare pe de-o parte, iar pe de altă parte oferind o interfaţă tehnică integrată cu băncile din România, venim cu un avantaj tehnic foarte mare“, a completat ea.

Proiectul Smart Fintech a fost iniţiat în 2019 de către Ana Maria Georgescu împreună cu Mihaela Georgescu, Alexandru Cociu şi Andrei Dumitru cu scopul de a crea soluţii inovatoare de open banking, aflate la convergenţa dintre cele două lumi: financiară şi tehnologică. Cei patru fondatori ai Smart Fintech au investit până acum circa 150.000 euro pentru dezvoltarea serviciului de plată SmartPay şi sunt pregătiţi să suplimenteze bugetul cu până la 100.000 euro în perioada următoare. Dezvoltarea soluţiei SmartPay a fost externalizată către IT Smart Systems.

„Noi momentan ne uităm la un 2021 în care prioritatea numărul unu este să ducem SmartPay către public, să creem notorietate şi să avem tranzacţii pe mediile productive. Suntem pregătiţi cu o investiţie extra pentru a susţine eventualele dezvoltări, ajustări, mici lucruri care trebuiesc făcute anul acesta şi care sunt generate de modificările făcute de bănci în această perioadă. Avem încă variabile destul de puternice în ceea ce priveşte veniturile pentru 2012 şi 2022. Când spun variabile mă refer la faptul că pe piaţa din România nefiind niciun benchmark disponibil, fiind o piaţă complet nouă, nu am avut încă date date pe care să ne bazăm“, a precizat Ana Maria Georgescu, adăugând că o estimare conservatoare pentru recuperarea investiţiei iniţiale este de circa 2-3 ani.

„Dacă ne uităm la indicatori disponibili pe alte pieţe în afara României, la ţările din UE şi ne uităm la numărul de tranzacţii efectuate în open banking în acele ţări potenţialul este unul absolut uriaş, dar încă avem o ezitare în a ne calibra exact pe cifrele de acolo.“

Pentru finalul acestui an, start-up-ul şi-a propus să atragă în total zece clienţi care să genereze, fiecare în parte, circa 100 de tranzacţii lunare. Costurile pentru utilizarea serviciului SmartPay variază de la client la client în funcţie de nevoile fiecăruia.

„Pe zona de costuri m-aş feri în acest moment să dau o cifră clară, însă ce pot spune este că avem într-adevăr nişte tarife de referinţă însă de la caz la caz în funcţie de volume pot apărea diverse împachetări sau versiuni. Cu siguranţă sunt nişte tarife foarte competitive faţă de canalele de plată tradiţionale pentru că practic se reduce şi numărul de actori. Dacă pentru o plată clasică acum avem magazin online, procesator de plată, schema de card - pe alternativa cu plată Smartpay avem doar comerciantul, SmartPay şi banca, deci se reduce şi lanţul de intermediari.“

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR