ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up pitch. Alexandru Rizea, CTO Qoobiss, platformă de identificare de la distanţă a clienţilor: Ţintim semnarea a cinci contracte cu clienţi mari în acest an

24 aug 2021 Autor: Adrian Seceleanu

Qoobiss, o platformă de identificare de la distanţă a clienţilor, dezvoltată de compania denumită anterior Credimatic Network, are în plan să adauge în portofoliu în acest an cinci noi clienţi importanţi, din diferite industrii.

„Noi ne-am propus în acest an să semnăm cu cel puţin cinci clienţi majori, de preferat din cât mai multe domenii de activitate, ca să arătăm în acest fel că soluţia noastră se pretează pentru mai multe industrii şi nu numai pentru sectorul financiar-bancar. Practic, soluţia noastră poate fi folosită de absolut oricine are nevoie de digitalizarea proceselor de înrolare a clienţilor. Aş vorbi aici de bănci, instituţii financiare nebancare, procesatori de plăţi, intermediari investiţionali, jocuri online de noroc, farmacii online. Acestea sunt doar câteva exemple, lista poate continua”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Alexandru Rizea, CTO în cadrul Qoobiss.

Investiţia în lansarea acestui proiect a fost de ordinul a câteva sute de mii de euro, fondurile fiind asigurate de acţionarul proiectului. “Investiţia până în acest moment se ridică în jurul sumei de 500.000 de mii de euro. Aceştia au fost banii pe care i-am folosit pentru dezvoltare. Banii sunt din fonduri proprii. Practic acţionarul nostru ne-a pus la dispoziţie aceste fonduri pentru cercetarea şi dezvoltarea acestui proiect. Este vorba de un fond de investiţii american foarte bine reprezentat pe piaţa din România. Compania noastră a fost înfiinţată în 2016 de către acest fond de investiţii tocmai în ideea de a avea o companie care dezvoltă soluţii inovative atât software cât şi hardware”, a spus Rizea. El nu a oferit date despre acţionar însă datele disponibile public arată că este vorba de fondul american de investiţii New Century Holdings (NCH).

 

Ce a mai declarat Alexandru Rizea în cadrul emisiunii:

► Soluţia Qoobiss este una care permite identificarea clienţilor la distanţă şi realizarea întregilor procese de cunoaştere a clientelei. Practic soluţia noastră este o soluţie care se adresează oricăror companii care au nevoie să identifice persoana cu care urmează să intre într-o relaţie contractuală.

► Soluţia noastră poate fi integrată în sistemele companiilor care doresc să o folosească. Este un serviciu şi poate fi accesat foarte uşor. Este o soluţie compactă, care oferă multe avantaje.

► România a început să se digitalizeze tot mai mult în ultima perioadă şi apetenţa pentru afacerile online este în continuă creştere. O soluţie care să permită identificarea la distanţă era necesară. Lucrăm la dezvoltarea a diverse soluţii software împreună cu partenerii noştri în special pentru mediul online. Am verificat şi studiat mai multe soluţii de identificare la distanţă. Niciuna dintre ele nu era complet adaptată specificului actului de identitate din România. Aşa am ajuns la concluzia că este necesară o astfel de soluţie care să fie complet adaptată cerinţelor din România.

► Lansarea pe piaţă a avut loc în cursul anului 2021. Practic am lansat acest serviciu în februarie şi timp de cinci luni am făcut teste şi ne-am asigurat că soluţia este sigură şi procesul este stabil.

► Soluţia a fost folosită de unii dintre partenerii noştri şi a dat rezultate foarte bune. Folosirea sistemului nostru pentru procesul de identificare a crescut viteza de înrolare a clienţilor în diversele sisteme, astfel că partenerii noştri au sesizat o rată de conversie mult crescută faţă de cea care era obţinută atunci când se foloseau vechile sisteme.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR