ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Alex Roşian-Savu, cofondator şi CEO al Woof Diet – serviciu pe bază de AI pentru dieta personalizată a câinilor:

26 ian 2023 Autor: Ioana Nita

♦ Investiţiile totale în proiectul Woof Diet se situează în prezent la 150.000 euro, din care 50.000 euro au fost obţinuţi prin intermediul incubatorului Fix Cluj.

Start-up-ul Woof Diet din Cluj-Napoca, care a creat un serviciu de dietă personalizată pentru câini bazat pe un algoritm de inteligenţă arti­ficială, şi-a propus să atragă o rundă de investiţii de tip pre-seed în valoare de circa 150.000 euro pentru a-şi putea atinge obiec­tivele comer­ciale, mai exact pentru a ajunge la 500 de clienţi recu­renţi şi la venituri de apro­ximativ 90.000 euro. Platforma Woof Diet a fost lansată în varianta beta în vara anului trecut, iar până acum circa 500 de persoane şi-au făcut cont, serviciul fiind efectiv testat de 160 de câini.

„Chiar în săptă­mânile următoare vom anunţa o rundă de investiţie pe care ţintim s-o atragem. Este vorba de o rundă de tip pre-seed care o să ne ajute să scalăm businessul la rezultatele pe care le aşteptăm până la sfârşitul anului deoarece considerăm că această soluţie a fost deja validată, cel puţin pe piaţa din România şi este doar o chestiune de timp până când aceasta poate fi scalată. Până la sfârşitul anului am vrea să ajungem la aproximativ 500 de clienţi recurenţi, adică care să plătească, să fie abonaţi constant la serviciul nostru şi la vânzări de aproximativ 90.000 de euro. În zonă de break-even ne aşteptăm să ajungem în al doilea trimestru din 2024, deci la sfârşitul anului o să fim foarte aproape de punctul în care o să ajungem profitabili“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Alex Roşian-Savu, cofondator şi CEO al Woof Diet. El a adăugat că start-up-ul se află deja în discuţii cu o serie de business angels şi fonduri locale de investiţii.

„Atenţia noastră se îndreaptă acum în zona de business angels. Runda de tip seed probabil că o să vină pe la sfârşitul anului dacă totul merge conform planului, iar atunci o să ne uităm mai mult la investitori din afara ţării, pentru că în momentul în care vom accesa runda de seed va fi pentru o extindere, cel mai probabil în Polonia şi poate chiar şi în Statele Unite ale Americii.“

Cum funcţionează însă mai exact Woof Diet? Proprietarii de animale de companie completează un chestionar pe site-ul Woof Diet cu o serie de informaţii despre câinele lor, iar apoi pe baza unui algoritm de inteligenţă artificială, platforma le oferă o dietă personalizată, hrana corespunzătoare fiind livrată direct acasă în cantitatea optimă pentru o lună.

„Luăm în calcul peste 15 atribute ale câinilor, pornind de la vârstă, sex, rasă, probleme de sănătate pe care le au, alergii, preferinţe legate de arome, preferinţe legate de ingrediente ale proprietarilor. Deci cumva încercăm să facem un portret complet al câinelui şi al preferinţelor proprietarului, în aşa fel încât să ne asigurăm că dieta pe care o primeşte patrupedul este cea mai bună“, a explicat cofondatorul şi CEO-ul Woof Diet.

Având deja experienţă antreprenorială, el a pornit proiectul Woof Diet în urmă cu peste un an, ideea dezvoltării unui serviciu de dietă personalizată pentru căini veniind ca urmare a unei experienţe proprii avute.

„La vârsta de 10 ani, Golden Retriver-ul nostru a fost diagnosticată cu IBD - «inflammatory bowel disease», care este o boală ce se manifestă cu episoade de durere intensă la nivel abdominal, durere care durează chiar şi până la 24 de ore timp în care câinele este în chinuri foarte, foarte mari. Aceasta este o afecţiune incurabilă care se poate ţine doar sub control, nu se mai poate vindeca şi este o afecţiune destul de nouă, puţin cercetată. Se intuieşte însă faptul că dietă necorespunzătoare în timpul vieţii o poate genera“, a povestit Alex Roşian-Savu.

„Şi atunci, împreună cu Teia Patrichi, Chief Medical Officer şi partenera mea de viaţă, ne-am gândit ce ar fi dacă am dezvolta un serviciu prin care am putea să hrănim câinii în mod corespunzător, în aşa fel încât niciun alt proprietar şi niciun alt câine să nu mai treacă prin experienţele neplăcute prin care am trecut noi. Şi aşa a luat fiinţă Woof Diet în urmă cu mai bine de un an. Iar la început, ca să testăm, să validăm ideea, să vedem cumva dacă există o nevoie reală pe piaţa din România pentru un astfel de serviciu, am făcut un MVP (minimum viable product), prin care, într-o formă foarte rudimentară, proprietarii completau formulare, iar Teia, care are şi o certificare nutriţie canină, făcea reţetele manual, iar eu contactam clienţii prin telefon şi le propuneam cea mai bună dietă, pe care apoi le-o trimiteam acasă“, a completat el. 

Fiindcă cererea pentru diete personalizate ale patruperzilor a fost din ce în ce mai mare, cei doi antreprenori s-au gândit că este nevoie să automatizeze procesul şi atunci l-au adus în echipă pe Cristi Călăceanu, actualul CTO al Woof Diet, ce are peste 12 ani de experienţă în zona de tech, care a dezvoltat altgoritmul de inteligenţă artificială şi întreaga platformă Woof Diet. Iar ulterior, în echipă a intrat şi Iulian Iancu, CMO, care are o experienţă de peste zece ani în marketing şi tehnologie.

„Investiţia iniţială a fost mai mult sub formă de «sweat equity», în care noi, ca şi fondatori, am lucrat o bună perioadă din timp, fără să fim renumeraţi. Estimăm investiţia iniţială la circa 100.000 de euro. De asemenea, am avut oportunitatea să câştigăm incubatorul de la Fix Cluj, care ne-a mai oferit o investiţie de 50.000 de euro“, a precizat Alex Roşian-Savu cu privire la resursele financiare cu care a pornit proiectul Woof Diet.

Până în prezent, 500 de persoane şi-au făcut cont în cadrul platformei şi peste 160 de câini au încercat dieta personalizată după nevoile lor.

„Livrăm într-un sistem pe bază de abonament în fiecare lună oriunde pe teritoriul ţării. Noi nu punem un preţ pentru dieta pe care o creăm, ci practic singurul mod prin care facem bani este prin vânzarea de mâncare. Deci practic costul nu se modifică în timp, iar un cost mediu este undeva la 50 de euro pe lună, dar variază în funcţie de dimensiunea câinelui şi de ce probleme de sănătate are, pentru că aici vorbim de cantităţi diferite de hrană, de ingrediente, poate mai scumpe sau mai ieftine“, a subliniat cofondatorul şi CEO-ul Woof Diet.

 

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR