ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Advanced Robotics, asistenţi virtuali pentru interacţiunea cu clienţii: Avem nevoie de o investiţie între 300.000 şi 500.000 de euro pentru a putea finaliza produsul. În prezent soluţia dezvoltată, numită Mercurio, este evaluată la 2 mil. euro

15 iun 2021 Autor: Ioana Nita

Compania Advanced Robotics din Braşov, care dezvoltă o soluţie ce permite instalarea unor asistenţi virtuali în ma­gazine, hoteluri sau clinici, se află în pre­zent în discuţii pentru a obţine o fi­nanţare cuprinsă între 300.000 şi 500.000 de euro, bani necesari pentru a putea finaliza produsul şi a putea scala proiectul atât pe plan local, cât şi internaţional.

În prezent, soluţia, numită Mercurio, se află în teste în magazinele Sony Center şi Mobexpert din zona Băneasa.

„Investiţia de până acum în produsul Mercurio se situează la circa 425.000 euro, bani proveniţi de la investitorii noştri şi din capitaluri proprii. Pentru etapa următoare suntem în căutare de fonduri şi am avut deja pitch-uri la VC-uri - am avut discuţii atât în România, cât şi în străinătate. Avem nevoie de o sumă cuprinsă între 300.000 şi 500.000 de euro pentru a putea finaliza produsul şi a începe scalarea atât la nivelul pieţei din România, cât şi la nivelul pieţei externe. Preconizăm că în iulie sau august vom finaliza prima rundă de investiţie“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Andreas Valentini, cofondator şi CEO al Advanced Robotics.

Ce face însă mai exact soluţia Mercurio dezvoltată de companie? „Mercurio vine cu ideea de a optimiza procesele de relaţionare cu clienţii astfel încât experienţa lor să fie mai bună şi satisfacţia mai ridicată. Este o platformă pentru crearea de angajaţi digitali sub forma unor asistenţi virtuali care comunică prin voce sintetizată de o platformă de inteligenţă artificială conversaţională şi care au o înfăţişare umanoidă generată de grafică 3D“, a explicat Dan Rotaru, cofondator şi business development manager în cadrul Advanced Robotics. El a adăugat că în acelaşi timp, dispozitivul are multiple funcţionalităţi pentru businessuri.

„Are şi o interfaţă pentru extragerea de date pentru analiză de business legate de utilizatori - demografice, stare, timp de acţiune etc., care ajută în general businessurile de retail să măsoare parametri de interacţiune cu utilizatorul şi efectul acţiunilor businessului, crescând astfel gradul de satisfacţie al clienţilor şi având posibilitatea să facă acest lucru la un cost mai redus decât acum.“

Concret, soluţia Mercurio se poate folosi spre exemplu în industria de fast-food, unde se migrează în interacţiunea cu clientul spre a utiliza terminale de timp self-service sau self-check-out
“În acest moment, experienţa de utilizare înseamnă să navighezi prin nişte meniuri, să treci prin nişte etape. Ce se poate realiza cu dispozitivul nostru, care este doar unul din cazurile în care poate fi aplicat produsul Mercurio, este că interacţiunea este foarte asemănătoare cu cea care se derula înainte de dispozitivele de self-service, adică similară cu cea a interacţionării cu un om. O persoană ar putea veni să îi solicite dispozitivului care are acest avatar grafic prin viu grai să spună ce îşi doreşte - să plaseze comanda de produse, produsele îi apar pe ecran, plăteşte şi atât. Experienţa este mai uşoară, clientul este mai satisfăcut, ajunge mai repede la a plasa comanda”, a spus Dan Rotaru, punctând faptul că acesta este un exemplu din perspectiva utilizatorului.

“Din perspectiva afacerii, a lanţului de fast-food, în primul rând acesta deserveşte mai mulţi clienţi în unitatea de timp, este mai facilă interacţiunea. Asta pe de-o parte, iar pe de altă parte, motorul de extragere de date îi permite să obţină date în timp real despre cine sunt clienţii - atât demografice, cât şi ce anume îi interesează - cât timp au interacţionat, ce întrebări au pus în conversaţia cu avatarul să zicem. Astfel, businesurile îşi pot optimiza procesul comercial pe de-o parte, iar pe de altă parte pot adresa problema omnichannel cu care se confruntă cel puţin în zona de retail toţi jucătorii clasici care vin din zona de magazine fizice, comerţul migrând spre o formă de interacţiune mixtă - oamenii îşi doresc experienşe din online în offline şi invers.”

În prezent, soluţia se află în stadiu de pilot, fiind implementată şi testată cu doi clienţi.

“Avem deja produsul pe piaţă de aproximativ o lună. În momentul de faţă se află la Sony Center la mall-ul din Băneasa, iar în curând îl vom avea go live la showroom-ul Mobexpert tot din Băneasa. Produsul este pe final, acum facem ultimele teste şi probabil că din toamnă vom începe producţia de masă pentru el”, a precizat Andreas Valentini, adăugând că feedback-ul de la clienţi este foarte important pentru finalizarea soluţiei.

“Vrem să avem un feedback real atât al clientului nostru, cât şi al utilizatorului final, îmbunătăţind experienţa pentru amândoi. La final, vom putea vedea exact de ce finisaje este nevoie.”

Cum a apărut însă ideea dezvoltării unei astfel de soluţii? “Ideea a apărut din perspectivă dublu - atât ca utilizator de servicii, mai ales în zona de retail, unde am constatat că există multiple situaţii şi o serie de tipuri de magazine unde ar fi necesară mai multă consultanţă, mai multă informaţie şi numesc aici experienţele pe care le avem în magazinele <<do it yourself>> (DIY) unde sunt foarte multe detalii tehnice când trebuie să cumperi ceva şi tot timpul trebuie să întrebi pe cineva ceva. Iar un dispozitiv de acest gen ar putea să satisfacă această nevoie pentru că de cele mai multe ori răspunsurile pot fi automatizate. Probabil pentru un lucrător de pe un raion anume, întrebările se repetă de foarte multe ori pe zi”, a relatat Dan Rotaru.

“Cealaltă experienţă vine din felul în care a demarat afacerea ca distribuţie de roboţi umanoizi unde am vizat automatizarea unor procese de business, iar din relaţia B2B cu clienţii şi cu potenţialii parteneri pentru zona de robotică am constatat care sunt nevoile lor şi ne-am dat seama că prin tehnologiile care există în acest moment am putea satisface o nevoie reală din piaţă. Şi atunci am început să căutăm pe componente cum am putea răspunde nevoilor lor”, a completat el.

Aplicabilitatea soluţiei Mercurio nu se rezumă însă doar la zona de retail, aceasta putând fi implementată şi în alte industrii, cum ar fi cea a serviciilor de ospitalitate.

“Am avut un start de implementare cu un hotel care ne spunea că îşi doreşte să automatizeze o parte din sarcinile de la recepţie pentru că în momentele în care există vârf de solicitări - vin şi se cazează două autocare simultan, recepţia nu face faţă, dar nişte dispozitive care ar putea prelua din sarcini ar ajuta foarte mult.  Aşa am început să creăm o soluţie care să răspundă la tipul acesta de nevoi reale din piaţă.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR