ZF IT Generation

ZF IT Generation. Sfatul expertului. Mădălina Stănescu, fondator, Optimized: Care sunt greşelile care duc la irosirea bugetelor de promovare online

19.05.2021, 08:00

Riscul ca antreprenorii să-şi irosească banii din bugetele de promovare online este unul semnificativ, dacă aceştia nu se documentează temeinic înainte de a lansa campanii sau dacă nu lucrează cu experţi în domeniu.

„Riscul de a pierde banii alocaţi promovării online este foarte mare. În primul rând din cauza faptului că nu avem cunoştinţele necesare să lucrăm cu aceste platforme. Sunt platforme complexe Facebook Ads, Google Ads, există cursuri de certificare şi există ani de experienţă pe care noi experţii în marketing îi avem lucrând cu bugete de milioane de euro de la diferite companii, făcând experimente, testând diferite tipuri de campanii, deci lipsa de experienţă în aceste platforme îşi spune cuvântul şi putem să irosim practic bugetele din cauza neştiinţei”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Mădălina Stănescu, fondatoare a agenţiei de marketing online Optimized.

“Şi atunci primul sfat pentru antreprenori este să lucreze cu un specialist, cu o agenţie specializată în astfel de campanii. A doua problemă este partea de măsurare şi de analiză - am văzut foarte multe cazuri în care se investeau bugete de zeci de mii de euro pe lună dar nu exista un tracking corect instalat, practic companiile nu ştiau câte vânzări sunt generate, care este valoarea vânzărilor, nu puteau măsura impactul şi atunci practic nu ştii pe ce se duc banii tăi şi este păcat pentru că spre deosebire de alte canale în online putem să ştim în timp real care sunt rezultatele noastre, de banii pe care îi investim zilnic. ”

Cât ar trebui să investească firmele în promovarea online? “Teoria spune că bugetul de marketing ar trebui să se încadreze între 5 şi 10% din cifra de afaceri, cu variaţii dacă suntem B2C sau B2B. În cazul afacerilor B2C procentul ar fi de 10%”, a explicat Mădălina Stănescu.

“Putem să facem un calcul şi să plecăm de la cât vrem să generăm din investiţia noastră de marketing. De exemplu noi avem disponibile costurile medii pe click, ştim că în verticala noastră un clicl ne-ar costa 50 de bani. Şi atunci e foarte simplu să facem un calcul - dacă avem un buget de 1.000 de euro, asta înseamnă că noi vom atrage un anumit număr de clickuri. Următorul pas este să ne ducem şi să vedem care este rata medie de conversie din industrie. Rata de conversie este raportul dintre cei care ne vizitează site-ul şi cei care fac o achiziţie pe site-ul nostru. Rata medie de conversie în e-commerce este de undeva de 1,5%, evident aceasta variază în funcţie de verticală. Dacă ne uităm la servicii de livrare mâncare vom vedea o rată de conversie uriaşă, acolo este de 11 - 15%. Dar în e-commerce, în funcţie ţi de mărimea brandului, la un brand mai mic este de 0,5%, iar la un brand matur avem o rată de conversie de 1,5 - 2%. Deci la 1.000 de clickuri la o rată de conversie de 2% ştim exact câte comenzi vom avea şi atunci calculăm şi valoarea comenzilor pentru că noi ne ştim comanda medie şi vom şti la finalul lunii că dacă investim 1.000 de euro vom genera un număr specific de comenzi cu o valoare exactă şi putem astfel să ştim cât de profitabil este acel buget pentru noi şi investiţia pentru noi.”

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania Microsoft și Seedblink
Innovation Partner:

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.