ZF IT Generation

ZF IT Generation. Şerban Jinga, fondator şi acţionar, Evo Beauty - soluţie software ce eficientizează activitatea saloanelor de beauty: Avem 250 de clienţi şi continuăm să creştem portofoliul

19 dec 2023 Autor: Alexandra Cepăreanu

„Mare parte dintre clienţi sunt în Bucureşti, dar lucrăm cu saloane din toate oraşele mari din România. Vrem să creştem în continuare la nivel naţional, iar pe viitor ne gândim să ieşim cu soluţia noastră spre Ungaria, Polonia, Bulgaria, Moldova.“  „O frizerie mică poate plăti un abonament de 57 de euro pe lună, iar o clinică mare poate plăti până la 300 de euro.“

Evo Beauty, companie ce a început în 2015 să dezvolte o soluţie software care să ajute jucătorii din domeniul de beauty să îşi digitalizeze o parte din procese, înregistrează în prezent 250 de clienţi şi are planuri de extindere la nivel naţional.

„Avem peste 250 de clienţi din zona de beauty şi wellness, majoritatea clienţilor fiind jucători mari, clinici mari, lanţuri mari de înfrumuseţare, însă lucrăm pe partea de educaţie IT chiar şi la saloane mici. Mare parte dintre clienţii Evo Beauty sunt în Bucureşti, dar avem clienţi în oraşele mari precum Cluj, Timişoara, Iaşi, Braşov, Sibiu. Dar ce ne propunem să facem în perioada următoare este să ne extindem mai mult în ţară, dorim să fim şi mai prezenţi şi să creştem acest nivel de awareness. Urmând acest principiu de extindere concentrică, pe viitor ne gândim să ieşim şi din România spre ţările vecine, precum Ungaria, Polonia, Bulgaria, Moldova”, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch, Şerban Jinga, fondator şi acţionar al Evo Beauty.

El a explicat că Evo Beauty este un software ce are complexitatea unei soluţii de tip ERP(Enterprise Resource Planning) sau CRM (Customer Relationship Management), care acoperă toate nevoile unui salon de înfrumuseţare sau ale unei clinici de înfrumuseţare - ceea ce înseamnă că are modulul de programare, fişă de client, un istoric de client, contabilitate primară cu proforme şi facturi, integrare casă de marcat, modul de stock, raportare pe tot ce înseamnă salarizare şi multe alte funcţionalităţi.

De asemenea, în prezent, echipa din spatele Evo Beauty – care este formată din patru persoane - lucrează la dezvoltarea unor noi funcţionalităţi care vor fi integrate şi folosite de utilizatori. 

„Evo Beauty are mai multe categorii de clienţi - saloane de înfrumuseţare, frizerii, clinici de remodelare, spa-uri, clinică de masaj. Deşi acestea par a fi la fel, nu sunt. Iar ceea ce am făcut noi diferit a fost să ne raportăm separat la fiecare nişă în parte şi să dezvoltăm funcţionalităţi specifice pentru fiecare. Adică software-ul nostru are o bază principală care stă în spatele interfeţelor folosite, dar dacă ne mutăm de la o clinică de remodelare la un spa, s-ar putea să observăm că sunt alte funcţionalităţi.”

În ceea ce priveşte preţul, jucătorii din industria de beauty care vor să îşi digitalizeze activitatea cu ajutorul Evo Beauty trebuie să plătească un abonament lunar – în funcţie de mărimea companiei pe care o au.

„Modelul de pricing este construit astfel încât cine vrea să lucreze cu noi să îşi poată alege modularizat ce vrea să folosească din software în aşa fel încât să-i acopere nevoile. Dar, în acelaşi timp, există şi o scalare pe parte de număr de angajaţi. Adică dacă ai trei-opţi angajaţi nu îţi poţi permite un cost prea mare pe soft, dar cu cât creşte echipa şi compania cu atât poţi opta pentru noi funcţionalităţi. Spre exemplu, o fizărie mică poate plăti un abonament de 57 de euro pe lună, iar o clinică mare poate plăti până la 300 de euro”, a explicat fondatorul Evo Beauty.

Până în prezent compania Evo Beauty nu a apelat la finanţări externe, iar planurile pe termen scurt nu vizează încă atragerea unei investiţii de la VC-uri sau investitori privaţi, a mai spus Şerban Jinga.

„Nu am atras finanţare, încă. Când o să existe o oportunitate şi un moment bun pentru finanţare, cu siguranţă o să fim şi noi deschişi, dar pentru anul viitor cel puţin sigur nu.”

De la începutul anului 2023, compania Evo Beauty a înregistrat o creştere de 60% a cifrei de afaceri comparativ cu anul precedent.

„Pentru anul acesta noi aveam în plan o creştere de 50% a cifrei de afaceri, pe care te-am depăşit-o. Am ajuns la 60%, ceea ce înseamnă că o să terminăm anul 2023 cu afaceri de 170.000 de euro.”

 

Ce a mai spus Şerban Jinga la ZF IT Generation

În România sunt între 14.000 - 15.000 de companii în industria saloanelor de beauty, atât PFA-uri, cât şi SRL-uri, potrivit datelor existente la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.

Anii pandemiei au fost lăsaţi în urmă, industria de beauty în sine creşte, observăm şi anumite nişe care cresc mai repede, şi vedem că sunt oameni care au început să aibă curaj şi să investească. Sunt antreprenori care vin din alte doemnii şi investesc în beauty – clinici de remodelare, saloane, spa-uri.

Suntem o echipă de patru oameni care suntem implicaţi activ astăzi în Evo Beauty. Da, anul viitor dorim să ne extinde echipa, pe parte de programare avem nevoie pentru că e o cerere foarte mare pe dezvoltarea de funcţionalităţi noi şi de asemenea vrem să investim în resurse umane pe partea de customer care.

La orice salon mă duceam, programările se făceau pe un caiet mare unde se nota, cu pixul, pe coloana fiecarui agajat, programarea fiecarei cliente. Şi am făcut un mic research în piaţă, am văzut că nu existau foarte multe softuri pe vremea aceea în România, iar cele care erau aveau nevoie de multe resurse pentru că erau dezvoltate prin 1992. La nivel international am văzut că sunt software-uri care funcţionează bine, în cloud, şi astfel am început să scriu liniile de cod, pentru că sunt programator.

În 2015 am scris primile linie de cod la acest soft. După care, prin 2016-2017 au apărut şi primii clienţi. Practic, în primă fază, aplicaţia noastră arăta ca o agendă online pentru programări. Am avut plăcerea să lucrăm cu nişte manageri de saloane care au ştiut ce să ceară de la acest software. şi ne-au oferit un feedback bun apropo de ce înseamnă viteza de utilizare – pentru că saloanele şi clincile au nişte recepţii extrem de dinamice. Sună un telefon, vine un client, vine un angajat, iar lucrurile trebuie să se întâmplă cu o viteză uimitoare.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR