ZF IT Generation

​ZF IT Generation. Romina Tăzlăoanu, cofondator, Dressingz - platformă online pentru revânzarea articolelor fashion: Vrem să ajungem la 11.000 de utilizatori şi la vânzări totale intermediate de un milion de euro în următoarele 12 luni

16 iun 2023 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul are în derulare o campanie de strângere de fonduri pe platforma de crowdfunding Ronin, care se va încheia pe 31 iulie, iar până acum a strâns peste 100.000 de euro  Echipa Dressingz are în plan să încheie parteneriate cu branduri de fashion de lux internaţionale.

Start-up-ul local Dressingz, care a lansat anul trecut o platformă online ce le permite utilizatorilor să îşi vândă articolele de îmbrăcăminte, încălţă­minte şi accesoriile pe care nu le mai poartă, se află în prezent în plin proces de a lua o finanţare cuprinsă între 250.000 euro şi 500.000 de euro, bani cu care ţinteşte să ajungă la 11.000 de utilizatori şi la vânzări totale intermediate de un milion de euro în următoarele 12 luni. În prezent, platforma are peste 4.000 de utilizatori şi a intermediat până acum vânzări în valoare totală de peste 100.000 de euro.

„Noi am pornit pentru primul an cu obiectivul de a trage, în primul rând, articole în platformă. Ne-am concentrat să avem atât un număr mare, cât şi calitate a articolelor, să tragem cele mai bune produse astfel încât să putem apoi să accelerăm şi vânzările. Şi am reuşit să şi vindem bine şi să atingem peste 100.000 de euro în GMV (gross merchandises value - n.red.) de la lansare. Ne propunem evident să acce­lerăm în continuare. Ne dorim să acce­le­răm numărul de utilizatori în primul rând, să mergem către 11.000 de utili­zatori în următoarele 12 luni şi să ne îndreptăm spre 1 milion de euro ca GMV“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Romina Tăzlăoanu, cofon­datoarea start-up-ului Dressingz. Ea a pornit proiectul alături de Alexandru Andrieş şi Anca Stan, la începutul anului trecut.

În primăvara anului trecut, start-up-ul a atras o primă finanţare, pre-seed, în valoare de 300.000 de euro, sumă care a fost folosită pentru dezvoltarea platformei - site-ul şi aplicaţia de mobil, formarea echipei şi pentru marketing. Din punct de vedere tehnic, echipa Dressingz a dezvoltat şi a implementat o serie de funcţionalităţi noi.

„O să dau câteva exemple pentru că au fost foarte multe funcţionalităţi noi. Am lansat procesul de retur şi poate o să pară curios că vorbesc de retur, dar returul în revânzare este foarte, foarte important şi de asemenea nu este o uzanţă, nu se practică pe platformele de revânzare, din păcate. Operatorii mari globali nu oferă posibilitatea de retur, care este un punct critic pentru consumator. Există o nevoie majoră, mai ales în zona noastră şi în zona din jurul României, unde poate partea asta de revânzare este mai la început. Oamenii au nevoie de siguranţă, să ştie că atunci când accesează un produs, mai ales luxury, pre-owned, să ştie că sunt mulţumiţi şi că este ceea ce trebuie şi din pers­pectiva măsurii“, a precizat Romina Tăzlăoanu, adăgând că de asemenea, start-up-ul a implementat şi funcţia de promovare a produselor pentru o vizibilitate mai mare a produselor vândute şi funcţia care permite vânzarea unor pachete de produse.

„În plus, am lansat un mod în care recunoaştem pe cei care sunt top-seller, lucru foarte important pentru cumpărător, pentru că au o încredere în momentul în care văd că achiziţonează un produs de la un top-seller. de livrare. De asemenea, avem şi «badge-uri de angel» care sunt acordate vânzătorilor care aleg să doneze o sumă din banii încasaţi la vânzarea produsului respectiv.“

Totodată, start-up-ul a pus la punct şi tot procesul de logistică şi a lansat şi opţiunea de „concierge“ pentru utilizatorii care nu vor să îşi listeze singuri produsele pe care le au de vândut în platformă şi atunci se poate ocupa de acest lucru echipa Dressingz. „Noi facem, practic, absolut toată treaba. Preluăm articolele, le pregătim, le pozăm, le listăm, le vindem, le livrăm. Deci, absolut tot, cap coadă tot procesul. Le ţinem fie în showroom, fie în depozit şi atunci clientul este liniştit, nu are nimic de făcut decât să încaseze banii la vânzare“, a subliniat ea.

Cele mai multe produse vândute pe platforma Dressingz sunt hainele, pantofii şi genţile, iar din punct de vedere al valorii vânzărilor, ordinea este invers - genţi, pantofi şi haine.

Printre brandurile cele mai vândute pe platforma Dressingz se numără Chanel, Louis Vuitton, Gucci, Prada, Valentino Garavani, Dior, Golden Goose, Zadig et Voltaire, Cartier, Michael Kors, Alexander McQueen, Yves Saint Laurent, Dolce & Gabbana, Balenciaga, Murmur, Bottega Veneta, Dsquared2, Celine, Off White, Burberry, Rick Owens, Maison Martin, Margiela, Burberry, Loewe, Marni.

Pe lângă brandurile de lux, pe Dressingz se vând şi branduri mass market, produse în stare foarte bună, în special din liniile premium ale brandurilor COS, Massimo Dutti, Nike, Adidas. De asemenea, colaborările acestora cu designeri de lux sunt foarte căutate.

Ca diferenţiator pe piaţă, Dressingz şi-a propus să încheie partemeriate cu branduri de fashion de lux la nivel internaţional.

„Îl avem alături de noi ca shareholder pe Tavi Cornea, care vine cu o expertiză extraordinară în brandurile de lux. Actualmente este head of digital la Omega şi a lucrat în străinătate la branduri precum Chanel, Louis Vuitton, deci are un palmares deosebit. Şi alături de el, împreună cu el, ne dorim să accesăm parteneriate internaţionale. Anul acesta ne propunem să avem un parteneriat internaţional mare, iar în următorii patru ani, în care plănuim să intrăm pe mai multe pieţe din regiune - Europa Centrală şi de Est,  ne dorim să închidem până la 10 parteneriate“, a conchis Romina Tăzlăoanu.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR