ZF IT Generation

ZF IT Generation. Robert Stanciulescu, fondator Digital Restaurant, aplicaţie software pentru restaurante şi cafenele: Avem nevoie de o finanţare de 30.000-50.000 euro pentru promovarea soluţiei

19 mai 2020 Autor: Ioana Nita

Ţinta companiei pentru acest an este de a ajunge la un număr mediu de 1.000 de utilizatori ai aplicaţiei pe zi.

Robert Stănciulescu, antreprenor local cu experienţă în domeniul de consultanţă de business şi soluţii software pentru zona logistică, a pus bazele unei aplicaţii software ce digitalizează operaţiunile unui restaurant sau cafenea, numită Digital Restaurant, pentru care are nevoie de o finanţare de circa 30.000-50.000 euro pentru a promova soluţia astfel încât să poată ajunge la un portofoliu de peste 100 de restaurante la finalul acestui an.

„Noi am vrea ca până la finalul anului să avem 50-60 de restaurante şi cafenele înscrise în aplicaţie şi circa 1.000 de utilizatori în medie pe zi. Însă depinde foarte mult de cât de mulţi bani reuşim să investim în promovare, fiindcă aici este cheia acestui business - o promovare foarte puternică. Pentru a accelera procesul de promovare am avea nevoie de un buget de publicitate de circa 30.000-50.000 euro. Astfel, am putea ajunge la un portofoliu de peste 100 de restaurante la sfârşitul acestui an“, a declarat în cadrul ZF IT GENERATION Robert Stănciulescu, fondator al Digital Restaurant. Aplicaţia, lansată în februarie anul acesta, este administrată de compania Unic Soluţii Logistice SRL, fiind dezvoltată până acum cu resursele proprii. „Aplicaţia este făcută in-house. Dacă ar fi să calculam orele de muncă, investiţia iniţială s-ar situa la circa 10.000-15.000 euro“, a punctat el.

Ce face însă mai exact Digital Restau­rant? Aplicaţia digitalizează întregul proces dintr-un restaurant sau o cafenea, din momentul în care intră clientul acolo până în momentul în care iese.

„Digitalizează tot procesul acesta în ideea de a se renunţa la hârtii şi de a se optimiza şi accelera procesul. Softul funcţionează în felul următor: restaurantul îşi generează un cod de bare pentru fiecare masă, un QR code de fapt, pe care îl lipeşte pe masă. Clientul vine la masă şi scanează cu telefonul mobil acel cod moment în care va fi trimis către meniul restaurantului, şi de acolo el poate să transmită comenzi. Poate să îşi aleagă băuturi, poate să îşi aleagă mâncăruri, poate să îşi facă comanda pe care doreşte. Dacă sunt mai mulţi oameni la masă, fiecare poate opera cu telefonul lui“, a explicat antreprenorul.

El a adăugat că faptul că meniurile digitale reprezintă un adevărat avantaj acum în contextul pandemiei cu noul tip de coronavirus.

„Meniurile acelea care sunt pe hârtie pot fi dezinfectate, însă destul de greu. Prin utilizarea aplicaţiei se elimină însă riscul de a atinge atât chelnerii cât şi ceilalţi clienţi care au fost înainte şi clientul de acum acelaşi meniu şi să transmită oarecum boala. Adică se diminuează foarte mult riscul, acesta este unul dintre avantajele majore pentru restaurantele şi cafenelele care se redeschid acum.“

Odată trimisă comanda de client de pe propriul telefon, aceasta se duce la un chelner. „Acesta vine şi confirmă comanda, şi după aceea restaurantul poate să decidă în aplicaţie că o anumită mâncare se duce la bucătărie, băutura se duce la bar şi în funcţie de acest lucru, după ce comanda este confirmată de către chelner, ea se duce automat către bucătărie şi bar. De acolo se pregăteşte, în momentul în care este gata este anunţat chelnerul pe telefon sau pe tabletă sau pe ce echipament i se dă pentru că aplicaţia este independentă de platformă, adică poate să lucreze pe orice fel de echipament şi computer fără niciun fel de instalări.“

Digital Restaurant este o aplicaţie web, care se poate accesa din browserul oricărui dispozitiv, astfel că utilizatorii – clienţii restaurantului sau al cafenelei, nu trebuie să instaleze nicio aplicaţie pe telefon.

„Am ales varianta de browser web pentru că nu necesită niciun fel de efort de instalare, de nimic, pur şi simplu ai luat telefonul, ai venit cu el, te-ai aşezat, şi pur şi simplu poţi să faci comenzi, orice fel de telefon ai avea“, a precizat Robert Stănciulescu.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR