ZF IT Generation

ZF IT Generation. Răzvan Chiţa şi Ionuţ Vitec, cofondatori ai VIMfit - platformă pentru antrenamente personalizate: Cu o finanţare de 700.000 euro am putea scala rapid businessul

3 nov 2021 Autor: Ioana Nita

„Suntem ca un Uber pentru industria fitnessului. Ne dorim să digitalizăm această industrie, astfel încât să fie accesibilă pentru toată lumea.“

Start-up-ul local VIMfit, care dezvoltă o platformă online prin intermediul căreia utilizatorii au acces la antrenamente personalizate, are nevoie de o finanţare de 700.000 de euro pentru a putea scala businessul la nivel internaţional într-un timp mai scurt decât în varianta de bootstraping prin care compania se susţine exclusiv din resurse proprii. În prezent, platforma VIMfit se află în perioada de testare.

„Ţintim o finanţare de 700.000 euro cu ajutorul căreia am putea scala foarte repede businessul, iar după calculele noastre în aproximativ un an şi jumătate - doi ani am putea ajunge la un profit anual de 1,5 milioane euro. Acesta este primul plan, iar planul al doilea este cel în care nu mergem pe varianta unei investiţii, ci în care creştem organic. Noi deja avem o platformă web online prin care am început să testăm şi să oferim antrenamente online cu colaboratorii noştri şi deja avem un cash-flow, adică deja avem oameni care au început să se antreneze prin intermediul nostru. Evident, toţi acei bani care ne revin de acolo o să îi investim constant în business pentru marketing, pentru atragere de clienţi - aici este un cost foarte mare pe marketing, pentru recrutare de antrenori şi evident pentru platforma tehnică. La un moment dat, când începi să scalezi, să foloseşti foarte mult cloud, încep să apară şi costurile”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Răzvan Chiţa, cofondator al VIMfit. Proiectul VIMfit s-a născut în perioada de început a pandemiei, când atât antrenorii, cât şi clienţii s-au văzut în imposibilitatea de a mai face antrenamente faţă în faţă în sălile de fitness.

„Avem antrenori personali ca şi prieteni şi am observat că în timpul pandemiei au existat anumiţi antrenori care au trecut pe partea online, începând să facă diverse traininguri cu clienţii lor folosind diferite platforme. Noi am observat că există un potenţial în acest sens şi am început să explorăm modalitatea aceasta de antrenamente online. În momentul de faţă suntem în plin proces de dezvoltare a platformei noastre online şi avem deja şi câţiva clienţi şi antrenori cu care colaborăm”, a precizat Ionuţ Vitec, cofondator în cadrul VIMfit.

Prin intermediul platformei VIMfit, utilizatorii au acces la antrenamente 1:1 cu un antrenor personal, sesiunile de antrenament fiind live. Astfel, start-up-ul încearcă să transpună antrenamentele care aveau loc în mod tradiţional în sală, în mediul online, păstrându-se interacţiunea în timp real dintre client şi antreprenor.

„VIMfit este o platformă de antrenamente de fitness online care ajută oamenii să facă antrenamente personale oriunde, oricând şi cu orice antrenor personal din lume. De asemenea, îi ajută şi pe antrenorii personali să-şi ofere serviciile în sistem remote. Beneficiul de a folosi VIMfit este că noi ne ocupăm de întregul proces - de la achiziţia de clienţi şi până la retenţia acestora. În esenţă, suntem ca un Uber al fitness-ului. Noi ne dorim să digitalizăm industria fitnessului, astfel încât să fie accesibilă pentru toată lumea”, a explicat Răzvan Chiţa.

El a adăugat că funcţionalitatea de bază este cea de antrenamente personale 1:1, care vin la pachet cu o serie de alte funcţii cum ar fi partea de rapoarte la final, partea de descoperire de antrenori personali - utilizatorii care nu cunosc un antrenor personal îşi setează anumite
preferinţe legate de antrenorul personal pe baza unor întrebări din platformă pentru o potrivire cât mai bună (matchmaking).

„Dacă nu îţi plac, evident poţi să cauţi mai mulţi, va fi aproape ca un market-place pentru antrenori personali din intreaga lume. Funcţionalitatea de a găsi antrenori, de a face efectiv antrenamentele 1:1, tot ce înseamnă sistem de plată şi rapoartele de după antrenamente, rapoarte cu care antrenorii personali pregătesc următoarele antrenamente, toate acestea vor fi practic funcţionalităţile principale ale VIMfit şi cu ele vrem să ieşim pe piaţă.”

Echipa VIMfit vrea să lanseze la nivel internaţional platforma în următoarele 6-12 luni. Ca model de business, start-up-ul va monetiza în principal printr-un comision de 21% perceput din tarifele practicate de antrenori pentru sesiunile personale pe care le vor realiza prin intermediul VIMfit. Ulterior, start-up-ul va introduce şi alte modalităţi de monetizare, în special pentru antrenorii personali.

„Antrenorii personali nu vor avea doar antrenamente 1:1 cu clienţii, ci vor putea avea şi clase eventual de 3-4 clienţi. Noi vrem să ţinem numărul acesta limitat la maxim patru clienţi momentan pentru că vrem să le oferim clienţilor această posibilitate de personalizare, pentru că un antrenor personal nu poate să fie atent la mai mult de un anumit număr de persoane în acelaşi timp”, a menţionat Ionuţ Vitec.

În ceea ce priveşte numărul de utilizatori, echipa VIMfit şi-a stabilit obiective în principal pentru numărul de clienţi, de persoane care vor face sesiunile de sport cu antrenorii personali.

„Prima ţintă este să ajungem la 1.000 de participanţi - clienţi, nu antrenori personali, până la jumătatea anului viitor, iar apoi în aproximativ un an şi jumate sau doi ani începând de acum, obiectivul nostru este de a ajunge la 10.000 de utilizatori care fac traininguri online”, a punctat Răzvan Chiţa.

VIMfit s-a numărat printre start-up-urile care au intrat anul acesta în etapa finală a programului de pre-accelerare Innovation Labs, dedicat proiectelor de tehnologie.

„Innovation Labs este primul program de acest gen la care am participat noi - toţi fondatorii şi toţi colegii noştri din echipă. Am discutat cu foarte mulţi oameni despre businessul nostru, chiar am pivotat ideea de câteva ori. Foarte utilă a fost şi structura Innovation Labs, faptul că ni s-au cerut anumite lucruri la fiecare milestone, ceea ce ne-a făcut să ne gândim şi la partea de business, nu doar la cea tehnică, cea de implementare, unde majoritatea din echipă suntem specialişti.”

Ionuţ Vitec, cofondator, VIMfit: În momentul de faţă suntem în plin proces de dezvoltare a platformei noastre online şi avem deja şi câţiva clienţi şi antrenori cu care colaborăm.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR