ZF IT Generation

ZF IT Generation. Radu Negulescu, fondator şi CEO al Sessions – platformă de colaborare all-in-one: Vrem ca până la finalul anului să ajungem la 100.000 de utilizatori şi la venituri anuale recurente de 5 mil. dolari. Ne pregătim pentru seria A de finanţare, unde vizăm o investiţie de 20 mil. dolari

14 feb 2024 Autor: Ioana Nita

♦ Start-up-ul are în prezent în derulare o companie de finanţare pe Seedblink, unde vrea să strângă între 250.000 de euro şi 500.000 de euro

♦ Campania face parte dintr-o rundă de finanţare mai mare, proiectul Sessions fiind evaluat la câteva zeci de milioane de euro înainte de investiţie.

Sessions, start-up-ul local care a dezvoltat o platformă de comunicare şi colaborare all-in-one prin care vrea să înlocuiască multitudinea de soluţii software folosite astăzi de angajaţi şi antreprenori pentru videoconferinţe şi planificarea întâlnirilor, şi-a propus să ajungă la 100.000 de utilizatori şi la venituri anuale recurente de 5 mil. dolari până la finalul acestui an, când are în plan să deschidă o rundă de finanţare de tip serie A. În prezent, start-up-ul are în derulare o rundă de finanţare în valoare totală de 3 milioane de dolari, din care a atras până acum 2,7 mil. dolari de la mai mulţi investitori: EarlyBird VC - fondul care a pariat de la începuturi pe UiPath (316.000 dolari), Stride VC (316.000 dolari), LauncHub VC (316.000 dolari) şi Isometric VC (105.000 dolari), şi inclusiv de la fondatorul Radu Negulescu, cunoscut anterior pentru businessul său Trencadis, care a contribuit cu 1,5 mil. dolari. Pentru restul sumei până la pragul de 3 mil. de dolari, start-up-ul are în derulare şi o companie de finanţare pe platforma Seedblink, care se va încheia pe data de 23 februarie 2024. Până la această nouă rundă de finanţare, în proiectul Sessions s-au investit în total 8,5 milioane de dolari.

„Iniţial eu am investit în acest business. Am peste 4 milioane de do­lari investiţi în businessul acesta ca o do­vadă a credinţei mele faţă de ce putem să construim. Alături de mine ime­diat după au venit nişte fonduri de in­vestiţii extraordinare, Early Bird care a investit în UiPath, Stride care a avut nişte investiţii extraordinare în UK şi LauncHub din Bulgaria, care este un fond pe care îl apreciez foarte mult. Şi ei au venit împreună cu 4,5 milioane de dolari, ca să ne ajute să definim clar cum vrem să atacăm piaţa. Iar acum suntem în această rundă de finanţare de 3 milioane de dolari“, a spus Radu Negulesc, fondator şi CEO al Sessions, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. El a adăugat că actuala rundă de investiţii este o extensie a rundei anterioare de tip seed, planul fiind de a atrage o rundă de tip serie A de circa 20 milioane de euro la finalului anului acesta / început de 2025.

„Deci am făcut runda asta intermediară pentru a calibra extrem de bine runda viitoare, de serie A, pe care vrem să o luăm anul viitor. Avem o ţintă foarte clar definită. Eu mă mut 6 luni în Statele Unite ale Americii pentru a pregăti această rundă, unde ţintim clar, cel puţin, o evaluare de 4 ori mai mare faţă de nivelul actual.“

Circa jumătate din finanţare va fi alocată pentru dezvoltarea continuă a platformei, start-up-ul lucrând constant la tehnologia din spate şi la implementarea de noi funcţionalităţi.

Ce face însă platforma Sessions în prezent?

“Instrumentele pe care oamenii le folosesc pentru meeting-uri, le crează foarte multă fragmentare. Şi noi am pornit de la premisa că această fragmentare crează complexitate inutilă, încurcă oamenii să-şi facă bine întâlnirile, fragmentează informaţia. Aceasta este marea noastră ipoteză şi până acum am vrut să o rafinăm: o singură platformă, o singură subscripţie. Şi astfel oamenii să aibă eficienţă prin simplul fapt că folosesc un singur produs pentru a-şi face tot spectrul de întâlniri. Încet, încet ne ducem şi spre lumea hybrid şi spre lumea offline. Sessions, pe termen lung, este o platformă care va rezolva întâlnirile, va ajuta oameni să-şi facă întâlniri mai bine, inclusiv în hybrid şi inclusiv în offline”, a precizat Negulescu, explicând că în cadrul platformei Sessions, utilizatorii au posibilitatea de a realiza videoconferinţe, de a colabora pe diferite documente, de a-şi gestiona agendele ş.a.m.d.

“Am amestecat, ca să zic aşa, tehnologie cu metodologie şi cu AI. Când zic tehnologie, zic videoconferinţă, scheduling, instrumente care ne ajută să ne conectăm mai bine în calendarele fiecăruia, agende, capabilitatea de a insera agende în întâlniri, transcripturi, să ai transcriptul întregii întâlniri, acelaşi set-up cu doi participanţi sau cu o mie de participanţi. colaborare interactivă. De exemplu. în Sessions pot să integrez un document de la Google şi să lucrez în mod colaborativ în timp ce te şi vezi cu cealaltă persoană. Planul nostru, dezideratul nostru, este ca oamenii, când vine vorba de întâlniri şi colaborarea aferentă întâlnirilor, să nu aibă nevoie de nimic altceva. Dar, încă o dată, trei componente. Tehnologie, toate instrumentele astea, după care venim cu o zonă de metodologie, în sensul că ajutăm şi oamenii care nu au mai făcut nici un board meeting, au exemple de agende, cum arată, ce trebuie făcut, cum arată o configurare de Sessions pentru un board meeting. De asemenea, ajutăm oamenii care nu au mai făcut demo-uri - cum arată o agendă de demo-uri, cum ar trebui aborda demo-ul. Asta e partea de metodologie, deci nu ne dorim doar să le dăm tehnologie, ne dorim să dăm şi metodologie”, a punctat el, adăugând că cea de-a treia componentă este AI-ul.

“Un pilon extrem de important este AI-ul, fiindcă ai multă complexitate, ai multe instrumente, ai metodologii, ai multe date de absorbit. Aşadar pe deasupra vine AI-ul şi nu mai trebuie să-ţi baţi capul şi zici doar: <<Sessions, organizează-mi o întâlnire cu X în care să-i fac un demo al ultimei variante şi te rog fă-mi şi un rezumat cu ce am discutat în ultimele dăţi când ne-am întâlnit în Sessions. Şi Sessions face agenda, îmi pregăteşte contextul pentru că ştie deja ce a mai făcut, despre ce a mai discutat şi face o sesiune personalizată care este mai eficientă decât orice ai face tu cu Zoom, cu toate aranjate. Şi în curând şi offline. Literalmente, literalmente va fi un fel de duhul întâlnirilor, ii mai spunem noi ca nume de cod, şi va fi o entitate care te va ajuta să fie mai bun în întâlniri.”

În plus, treptat, Sessions se va integra cu o serie de alte soluţii software complementare, astfel încât utilizatorii să aibă în continuare tot ce au nevoie şentru a-şi gestiona întâlnirile într-un singur loc.

Platforma Sessions este folosită în prezent de aproape 50.000 de utilizatori la nivel internaţional, 40% dintre aceştia fiind din SUA în prezent. Platforma se adresează în această fază antreprenorilor şi companiilor de dimensiune mică şi medie care activează în domeniul tehnologiei, al consultanţei şi al marketingului.

“40% dintre utilizatorii Sessions sunt din Statele Unite ale Americii şi creştem cel mai bine acolo pentru că acolo deja oamenii au soluţii complexe pentru meeting-urile lor, de la videoconferinţă până la transcripturi, whiteboarding-uri. Acolo piaţa este cea mai matură ca şi complexitate”, a precizat fondatorul şi CEO-ul Sessions, adăugând că următoarele mari pieţe de interes pentru start-up sunt India, Brazilia, Coreea de Sud, Japonia şi ţările din regiunea DACH.

Noua investiţie va accelera monetizarea pentru Sessions, start-up-ul având ca ţintă atingerea pragului de 5 milioane de dolari pentru veniturile anuale recurente la finalul lui 2024. Costurile pentru utilizarea platformei Sessions pornesc de la circa 20-30 de dolari pe lună pentru solo antreprenori şi antreprenori cu echipe mici şi poate ajunge chiar şi până la o mie de dolari pe lună pentru organizaţii mai mari cu sute de angajaţi.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR