ZF IT Generation

ZF IT Generation. Pushkar Chatterji, fondator şi CEO: AiVA, un start-up care foloseşte inteligenţa artificială pentru a analiza fluxurile video din sistemele CCTV, mizează pe venituri de 0,5 mil. euro în 2021

07.01.2021, 08:00

Din New Delhi la Cluj-Napoca: Pushkar Chatterji a renunţat la cariera de corporatist pentru a construi un start-up în România.

AiVA, un start-up care foloseşte inteligenţa artificială pentru a analiza fluxurile video din sistemele CCTV, şi care a fost fondat în Cluj de indianul Pushkar Chatterji care şi-a părăsit jobul din corporaţie pentru a lansa acest proiect în România, a luat o finanţare anul trecut şi mizează în acest an pe venituri de 0,5 mil. euro.

„Investiţia a fost una semnifi­cativă în acest proiect, iniţial ne-am susţinut din forţe proprii, dar apoi, la jumătatea anului trecut am de­marat discuţii pentru o finan­ţare, care s-a semnat în ultima săptămână a anului trecut. Avem 11 investitori care au plasat bani în AiVA, care sunt localizaţi în România, Austria dar şi SUA. Acum vrem să ne dezvoltăm astfel încât să avem motive ca la jumăta­tea acestui an să obţinem o finanţare de tip seed“, a declarat în cadrul emi­siunii ZF IT Generation Pushkar Chatterji, fondator şi CEO al AiVA. El a lucrat pen­tru comp­ania multina­ţională Evalueserve înainte de a lansa propriile proiecte IT. Chatterji nu a oferit detalii despre va­loarea investi­ţiei şi nici despre numele investi­torilor care au pus bani în pro­iect. „Nu pot oferi detalii despre valoarea la care a fost evaluată compania. Pot spune doar că unul dintre in­vestitori este un angel investi­tor bine cunoscut pe plan local. Un alt investitor, din SUA, este product manager la Facebook, cu o largă experienţă în business.“

 

Ce a mai declarat Pushkar Chatterji în cadrul emisiunii:

►Obiectivul nostru este să valorificăm investiţiile existente în infrastructurile de supraveghere video CCTV prin ataşarea unei soluţii de inteligenţă artificială care să permită extragerea de informaţii valoroase pentru business. Noi ne concentrăm pe analiza comportamentului uman în fluxurile video disponibile prin infrastructura CCTV.

►Pentru moment ne-am concentrat doar pe piaţa din România dar în 2021 vom începe să ne uităm la expansiunea pe piaţa europeană. Cercetările noastre arată că sunt 7.500 de hipermarketuri în Europa dintre care doar 360 există în România deci pentru noi este clar că soluţia noastră este foarte utilă industriei de retail. În mod interesant deja avem conversaţii cu companii din Slovenia ţi Marea Britanie.

►Pentru moment soluţia noastră este concentrată pe hipermaketuri, pe lanţuri mari de retail dar foarte curând vrem să ne uităm şi către zona de IMM-uri.

►2021 a început cu multe incertitudini propagate din anul anterior, pe fondul pandemiei. Acum odată cu apariţia unui vaccin şi perspectiva de a ţine sub control pandemia cred că va exista un impact pozitiv în mediul de business, în luarea deciziilor.

►Mă aştept că primul trimestru să fie mai slab faţă de restul anului, dar din trim. 2 încolo ar trebui să ne întoarcem la o situaţie de business as usual. Sperăm să fim capabili ca în 2021 să depăşim pragul de o jumătate de milion de euro ca venituri anuale, dacă nu chiar mai mult de atât.

►Nu avem o ţintă din punct de vedere al numărului de clienţi ci al numărului de magazine pe care îl putem acoperi prin implementarea soluţiei noastre. Avemo strategie clară de a ne concentra pe clienţii existenţi, pentru a-i convinge că soluţia noastră funcţionează în magazinele din România iar apoi să folosim aceste studii de caz pentru a ne extinde către magazine de pe alte pieţe europene.

 

Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania Microsoft și Seedblink
Innovation Partner:

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.