ZF IT Generation

ZF IT Generation. Prof. univ. Dragoş Iliescu, fondator Brio, o platformă digitală de evaluare educaţională: Pandemia ne-a arătat că este obligatoriu să ne dezvoltăm mai mult, este momentul nostru

9 sep 2020 Autor: Adrian Seceleanu

„Vom oferi un pachet de cel mult 10% acţiuni pre-money. Avem în plan să ridicăm o sumă destul de rotundă - consonantă cu evaluarea care ne-a fost făcută, de foarte puţin sub 3 milioane de euro“

Brio, o platformă digitală de evaluare educaţională, are în plan să strângă bani de la in­vestitori - printr-o listare pe platforma de crowd­funding Seedblink, pentru a accelera dez­vol­tarea într-un moment favorabil pe pia­ţă, când cererea pentru soluţii de învă­ţământ digital este în plină explozie.

„Noi am avut discuţii în ultimele luni - pandemia nu doar că ne-a ajutat ci ne-a arătat că este obligatoriu să ne dezvoltăm mai mult. Este momentul nostru, este oportunitatea noastră, în edtech totul fierbe. Suntem în pole position, nu poţi să pierzi această poziţie doar pentru că nu ai avut cash pentru a dezvolta lucruri de care este evident nevoie. Practic, cam garanţia că vei avea un super succes de business. Şi un super succes pentru România, pentru că este tipul acela de proiect care le îmbină pe amândouă. Am avut discuţii în ultimele

6 luni şi cu business angel, şi cu fonduri de investiţii. Am învăţat foarte multe de la ei, ce trebuie să facem“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation prof. univ. Dragoş Iliescu, fondator Brio. „Ni s-a părut mai potrivit să facem equity crowdfunding şi nu equity funding. Brio este acel tip de produs care nu înseamnă doar un potenţial şi o oportunitate imensă de business ci vorbeşti de un anumit tip de mesianism, de soarta educaţiei în România până la urmă. Nu rezolvăm noi problema dar contribuim la rezolvarea ei. Vom oferi un pachet de cel mult 10% acţiuni pre-money. Avem în plan să ridicăm o sumă destul de rotundă - consonantă cu evaluarea care ne-a fost făcută, de foarte puţin sub 3 milioane de euro. Vrem să facem primii paşi către extinderea internaţională, respectiv avem un plan destul de clar, o parte din produsul nostru este foarte uşor extensibil. Avem două pieţe pe care le ţintim dar este nevoie de nişte cheltuieli acolo pentru a ne clarifica o serie de necunoscute cu privire la respectivele pieţe“, a adăugat el.

Platforma Brio acoperă un gol semnificativ în sistemul educaţional local, susţine Iliescu.

„Ce nişă ocupă Brio, ce problemă rezolvă Brio? Aceasta este marea problemă pe care o rezolvă: incapacitatea actualului sistem de a oferi astfel de măsurări. Brio oferă ceva şi părintelui - de ce? Fiindcă părintele din România trăieşte într-un vid de informaţie din multe puncte de vedere: nu ştii de fapt ce se întâmplă, nu ştii dacă te poţi baza pe ce îţi spune profesorul. Te bazezi cu drag pe ce spune el dar ştii că există disparităţi foarte mari, un 7 luat la Vianu în Bucureşti e foarte diferit de un 8 luat în altă parte. Ce îţi spune un 8 luat în altă parte sau la Vianu despre ce ştie cu adevărat un copil?“

Părintelui i se oferă un standard, este un test comparativ şi acesta este un lucru extraordinar pe care îl face Brio: te compară cu toţi ceilalţi elevi de vârsta şi clasa ta pentru că noi am calibrat toate elementele pe eşantioane reprezentative de copii, din fiecare clasă.

Noi am testat pentru calibrarea testelor cam 60.000 de copii, câte un eşantion reprezentativ de 5.000 de copii pentru fiecare clasă. Asta arată cât de mare este bariera de intrare pentru alţi jucători.“

Diferenţa faţă de alte platforme este că evaluările ţin cont de rezultatele celorlalţi elevi de aceeaşi vârstă şi clasă. „Ce oferă de fapt Brio părintelui este o informaţie validă şi despre poziţia copilului într-o ierarhie teoretică: de exemplu informaţia poate fi că scorul tău este de 82, asta înseamnă că 82% din copii de aceeaşi vârstă şi clasă sunt ca tine sau mai slabi ca tine, deci eşti cumva în top 20%. Doar 18% din copii iau scoruri mai bune decât tine. Şi acesta este un lucru grozav - este un raport foarte detaliat despre ce ştie, ce nu ştie copilul, care sunt riscurile dacă nu va şti acele lucruri. Nu  un beneficiu doar pentru elevi ci este un beneficiu masiv şi pentru părinţi pentru că şterg acel vid, distrug acel vid de informaţie, primesc informaţie foarte pertinentă care îi ajută să monitorizeze evoluţia şi performanţa propriilor copii. „

 

Ce a mai declarat Dragoş Iliescu în cadrul interviului:

► Profesorii primesc şi ei ceva: probabil cel mai mare lucru pe care îl primesc este uşurinţa în evaluare. Statisticile ne arată că profesorul mediu de gimnaziu petrece 14 ore pe săptămână în chestiuni legate de evaluare: scriind probleme, administrând teste, şi punând note şi feedback. O treime din timpul lor util este petrecut cu asta. Şi sistemul acesta îţi dă la un click distanţă ceva mult mai cool decât ai putea tu vreodată să faci, complet automatizat; este un produs digital care este uşor de utilizat, e foarte plăcut de elevi şi părinţi. Îl scoţi pe elev din cărţi şi îl duci acolo unde stă această generaţie: lor le place ecranul, trăiesc plenar interacţiunea cu ecranul, de ce să nu îi aduci acolo.

► Eu am oferit destul de mult consultanţă în lumea arabă, în Orientul Mijlociu. Cunosc relativ bine acea zonă. Este anormal să intri cu un astfel de produs pe pieţele foarte dense, vestul Europei, SUA şi Canada au deja asemenea platforme. America Latină este complet neacoperită şi vorbim de un teritoriu imens ca populaţie care este unificat din punct de vedere lingvistic, cu o excepţie, Brazilia, unde se vorbeşte portugheza. Acelea sunt cele două pieţe spre care ne uităm şi pentru că sunt neacoperite încă.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR