ZF IT Generation

ZF IT Generation. Ovidiu Ciurte, CEO al SpotUs.Space – soluţie de digitalizare a interacţiunii dintre angajaţi şi clădirile de birouri: Am instalat soluţia în şapte clădiri din Bucureşti şi suntem pe cale să finalizăm o nouă implementare într-o clădire mare tot din Capitală

6 mar 2024 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ SpotUs.Space a fost dezvoltată cu o investiţie de circa 400.000 de euro şi a fost lansată oficial în 2022 ♦ SpotUs.Space înregistrează în prezent peste 15.000 de utilizatori, angajaţi ai clădirilor de birouri care au implementat deja soluţia.

Start-up-ul local SpotUs.Space, care a dezvoltat o soluţie ce digitalizează interacţiunea dintre clădirile de birouri şi angajaţii şi vizitatorii sau partenerii acestora, vizează extinderea portofoliului de clienţi şi se află în discuţii pentru a implementa soluţia în cea de-a opta clădire de birouri din Bucureşti.

„Am reuşit să instalăm aplicaţia în şapte clădiri de birouri mari din Bucureşti şi avem peste 15.000 de utilizatori - care sunt angajaţi în clădirile respective. În prezent suntem în plină desfăşurare a instalării aplicaţiei într-un mare complex de birouri din Capitală, dar este un proiect despre care vom putea vorbi abia după ce finalizăm implementarea soluţiei. Anul acesta încercăm să ne extindem baza de clienţi pe care îi avem în România. Avem discuţii cu aproape toţi marii dezvoltători de clădiri de birouri din România, suntem în diverse stadii de discuţie“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch, Ovidiu Ciurte, CEO al SpotUs.Space.

El a adăugat că dezvoltarea soluţiei SpotUs.Space a început în 2020, iar în 2022 aceasta a fost lansată oficial pe piaţa naţională.

„Am pornit împreună cu colegii mei prin 2020, în momentul în care am încercat să înţelegem un pic mai bine care sunt direcţiile spre care se îndreaptă zona clădirlor de birouri. Ne-am uitat pe câteva studii care s-au făcut la nivel global şi am văzut acolo că funcţionalităţile din clădirile viitorului se învârteau în jurul tehnologiei, fie că vorbim de «shared spaces, shared meeting rooms» sau «connected apps».“

„Practic, SpotUs.Space este o soluţie care ajută atât dezvoltatorii de clădiri de birouri şi chiriaşii acestora să interacţioneze într-un mod digital cu angajaţii care lucrează în clădirea respectivă, cât şi pe angajaţii din cadrul acelor clădiri - vorbim de modulul de «parking reservation» sau «desk or meeting room reservation» sau despre modulul de virtual card acces pentru angajaţi – practic, angajaţii au un card virtual salvat în telefon cu care au acces în cadrul clădirii -, sau modului pentru vizitatori.“

De asemenea, investiţia în dezvoltarea şi promovarea aplicaţiei s-a situat în jurul sumei de 300.000 – 400.000 euro. „Am avut norocul să vină de partea noastră un investitor chiar în stadiul iniţial al proiectului, care ne-a ajutat cu o parte din investiţia respectivă să ajungem să dezvoltăm aplicaţia. Nu am avut alte investiţii externe, având în vedere şi perioada de anul trecut, care nu a fost foarte fastă pentru zona de investiţie în start -up-uri – ceea ce cred eu că a reuşit să ne forţeze să inovăm şi să găsim noi surse de venit. În principal, cred că cei mai buni investitori sunt clienţii. Şi noi asta am încercat să facem, să convingem cât mai mulţi posibil clienţi să ne devină client şi în felul acesta să reuşim să ne susţinem business-ul într-o perioadă în care, cum spuneam, nu a fost foarte fastă pentru investiţii“, a mai spus Ovidiu Ciurte.

El a adăugat că planurile de viitor ale echipei din cadrul start-up-ului vizează şi atragerea unei investiţii externe care să susţină extinderea la nivel regional a soluţiei SpotUs.Space.

„Am început de anul acesta să ne uităm şi spre piaţa regională – spre Ungaria, Cehia, Germania şi de ce nu, chiar şi spre Marea Britanie, care este o piaţă foarte mare în zona asta. Pe viitor ne uităm şi spre o zonă de investiţii, mai ales că avem în plan să ne extindem şi în afara ţării. Am avut mai multe discuţii cu mai multe fonduri de investiţii de la noi, dar ne uităm şi la investitori di afară, având în vedere că ne dorim să reuşim să scalăm în exteriorul ţării. Şi o investiţie de tip «smart money» ne-ar ajuta mult, pe lângă investiţia financiară. Deci vrem să reuşim să avem alături de noi investitori care să ne ajute să ne ducem planurile mai departe. După cum spuneam, am discutat şi cu investitori de la noi, discutăm şi cu investitori din străinătate şi vom decide la un moment dat.“

Start-up-ul local şi-a crescut veniturile de 2,5 ori pe parcursul anului 2023, iar pentru anul în curs Ovidiu Ciurte spune că estimează o creştere similară cu cea de anul trecut.

„Anul trecut am reuşit să creştem veniturile din subscripţii de 2,5 ori. Practic asta ne-a ajutat să ajungem şi pe un break-even operaţional. Ţintim anul acesta să trecem de 200.000 de euro venituri, iar asta ar însemnat tot o creştere de 2,5 ori. Anul acesta avem aşteptări să încheiem noi contracte, să aducem noi clienţi în portofoliu.“

 

Ce a mai spus Ovidiu Ciurte în cadrul ZF IT Generation:

Am încercat să gândim un mod de licenţiere foarte uşor şi transparent, în principal pentru clădiri şi pentru chiriaşi. Primii clienţi ai noştri, de fapt, sunt clădirile de birouri, dar utilizatorii finali sunt chiriaşi acestora care plătesc, până la urmă, subscripţia. Am încercat să facem subscripţia în funcţie de metrul pătrat. Am stat de vorbă cu dezvoltatorii şi cu chiriaşii acestora şi am înţeles că acesta este cumva un limbaj universal în momentul în care te gândeşti la costurile recurente ale unui spaţiu. Şi atunci am încercat să venim şi noi în direcţia asta să nu punem tot felul de limitări - câţi angajaţi, câţi vizitatori – şi am zis să încercăm o licenţiere pe care o înţelege toată lumea şi să avem o problemă mai puţin de explicat în direcţia asta. Deci licenţele sunt stabilite în funcţie de metrii pătraţi ai clădirii şi în funcţie de modulele pe care le accesează fiecare clădirie. Fie că vorbim de modulul de parking reservation, visitor management, virtual card access, desk reservation, etc. pot să ajungă până în jurul a 10 cenţi pe metrul pătrat.

Feedbackul care vine din partea utilizatorilor finali – care sunt angajaţii din cadrul companiilor care au închiriate birourile din clădirile care au implementat soluţia SpotUs.Space – este bun. Vedem clădiri de birouri în care circa 47% din angajaţi folosesc aplicaţia noastră. Vedem oameni care îşi doresc să folosească în principal zona aceasta de Virtual Card Access, practic în aplicaţie, după cum îţi spuneam, avem un card virtual care le permite accesul angajaţilor atât în înclădire, cât şi la turnicheţi, cât şi poţi să -şi scheme lift -ul din aplicaţia noastră şi să fie duşi până la etajul unde au dreptul. Vedem un feedback foarte bun şi din partea chiriaşilor. Un chiriaş ne declara recent că aplicaţia noastră a fost un game changer în încercarea lor de a-şi eficientiza utilizarea spaţiului într-un mod sustenabil. Şi asta ne bucură şi vedem o dorinţă tot mai mare a clădirilor să interacţioneze cu zona aceasta tehnologică.

Dacă ne gândim la companii foarte mari care au mii sau zeci de mii de angajaţi la nivel global, acel card de plastic pe care îl primeşte fiecare om la angajare reprezintă şi o surse de poluare şi reprezintă şi un cost. Nu mai punem la socoteală faptul că printr -o aplicaţie, practic dacă eşti o companie globală, să presupunem că ai sedii în diverse ţări, poţi să distribui cardurile de acces ale angajaţilor în câteva secunde. Nu mai e nevoie de transport sau de alte servicii complementare.

Avem în plan să investim destul de mult în zona asta de business development pentru că, în momentul de faţă, avem validată funcţionalitatea aplicaţii şi avem de gând să investim în zona de business development. Avem şi un roadmap cu ce mai avem de făcut în aplicaţie, cu ce ne dorim şi ce credem noi că ar fi în folosul clientilor noştri. Şi atunci am început să ne uităm şi în zona asta de investitori.

În prezent suntem o echipă de 5-6 persoane. În momentul în care am avut de dezvoltat aplicaţia, am avut o colaborare cu o companie de outsourcing, care ne-a pus la dispoziţie o întregă echipă pe o perioadă de timp medie, cât am dezvoltat. În felul acesta am reuşit să avem alături de noi atunci undeva la 10 -15 oameni care au lucrat la dezvoltarea aplicaţiei, de la programatori de mobil, web, testări, tot ce am avut nevoie la momentul dezvoltării. În momentul de faţă, echipa care ajută operaţiunile zilnice, am încercat să structurăm astfel încât să acoperim cât de bine am putut şi partea de business development şi zona tehnică şi ne-am structurat şi un mic departament de suport, având în vedere că avem aplicaţia instalată în destul de multe clădiri. Avem nevoie să avem grijă de clienţii noştri şi în momentul în care apar o problemă să putem să răspundem foarte repede în soluţionarea ei.

Am făcut un studiu la începutul dezvoltării soluţiei şi am constatat că utilizatorii noştri, în mare parte, sunt vorbitori de limbă engleză. Şi atunci am dezvoltat aplicaţia direct în engleză.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR