ZF IT Generation

ZF IT Generation. Natalia şi Dragoş Cotruş, fondatorii Ikanos – platformă fit-tech pentru slăbit: Vrem să intrăm şi pe segmentul B2B şi să creştem businessul de trei ori anul viitor

17 oct 2023 Autor: Ioana Nita

Echipa Ikanos are în plan să se extindă în viitor şi pe o piaţă externă, ţările vizate fiind cele din regiunea Europei de Sud-Est.

Start-up-ul Ikanos din Timişoara, care a creat o platformă fit-tech prin care ajută utilizatorii să slăbească, şi-a propus să îşi crească businessul de trei ori în 2024, în condiţiile în care are în plan să intre şi pe segmentul B2B (business to business) cu programe dedicate angajaţiilor din corporaţii. Pentru finalul acestui an, start-up-ul ţinteşte să ajungă la o cifră de afaceri de 90.000 de euro, de 2,8 ori mai mare faţă de 2022, şi la peste 3.000 de utilizatori în total. Până în prezent, în cei doi ani de funcţionare, platforma Ikanos a fost folosită de peste 2.200 de persoane.

„Ţinta pentru anul acesta este să ajun­gem la peste 3.000 de utilizatori per total. Iar pentru anul viitor noi avem o strategie pentru piaţa internă - vrem să intrăm şi pe piaţa B2B. Până acum am făcut doar business to con­su­mer. Vrem să mergem însă în sprij­i­nul corporaţiilor pentru că ştim că pan­de­mia nu ne-a făcut un lucru bun şi ştim că serviciul nostru este foarte be­ne­fic în a merge în ajutorul angajaţiilor.“

„Ne dorim foarte mult să lucrăm împreună cu departamentele de HR pentru a creşte poate spre exemplu şi gradul de motivaţie, pentru a putea închega mai bine echipele pentru că acum munca din corporaţii este făcută mai mult remote,  foarte mult se întâmplă remote din munca de corporate. Ne putem adapta pentru că serviciul nostru este digital”, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Dragoş Cotruş, cofondator al Ikanos.

„Ne gândim practic la crearea unor microcomunităţi online în jurul programului Ikanos sau a unor programe Ikanos, ca să nu vorbim doar la singular. Putem să dezvoltăm programe pentru fiecare dintre clienţi pe zona B2B, astfel încât să fie de interes pentru colegii lor, pentru angajaţii lor”, a completat Natalia Cotruş, cofondator Ikanos.

Cei doi antreprenori din Timişoara, cu experienţă de peste 15 ani în domeniile financiar şi IT, au lansat platforma Ikanos în octombrie 2021, însă ideea apăruse cu mai mulţi ani în urmă.

„Ikanos este un fel de «brainchild» pe care l-am dus cu noi din 2015, dar să zicem că nu a fost atunci momentul oportun. Eram prea concentraţi pe carierele pe care le aveam, timpul a fost limitat şi nu am putut să dezvoltăm, să ducem la capăt ceea ce ne-am propus. Dar cu timpul eu am făcut o conversie profesională de la fintech la fit-tech, şi am început să lucrăm cumva offline în domeniul nutriţiei şi al fitnessului. Am validat ce făceam offline şi atunci ne-am decis că este momentul să punem bazele unui start-up IT, pentru că noi până la urmă la bază suntem amândoi ingineri de Automatică şi Calculatoare şi a venit natural”, a relatat Natalia Cotruş.

Ce face însă platforma Ikanos? Aceasta pune accent pe construirea de obiceiuri sănătoase şi oferă un suport amplu în procesul de transformare personală şi atingerea obiectivelor de slăbit, fără a impune restricţii alimentare. Algoritmul Ikanos personalizează procesul în funcţie de profilul clientului, ţinând însă cont de studii şi date ştiinţifice privind nutriţia şi psihologia.

“Pe baza profilării iniţiale, fiecare utilizator primeşte un plan alimentar pentru el/ea. Un plan flexibil, cel pe care îl promovăm noi cel mai mult, sau un plan alimentar gata conceput de noi, pentru cei care sunt la început şi au nevoie de mai mult sprijin. Tot aici este programul zilnic cu lecţiile interactive. În fiecare zi învaţă alte lucruri noi şi interesante despre ei şi despre nutriţie şi despre cum funcţionează mintea oamenilor în relaţia cu mâncarea. În plus, au programul de sport pentru acasă şi toate sunt în aplicaţie, inclusiv discuţia cu consultantul cu care vorbeşti”, a explicat ea.

Pentru a avea acces la toate serviciile puse la dispoziţie de Ikanos, utilizatorii trebuie să plătească între 240 lei şi 280 lei pe lună. Durata programului Ikanos este de 16 săptămâni în total, iar rata de retenţie a utilizatorilor este de 55%.

De când au pornit dezvoltarea platformei şi până în prezent, Natalia şi Dragoş Cotruş au investit în total circa 200.000 de euro în proiectul Ikanos, din resurse proprii, iar momentan nu se gândesc să atragă o finanţare până nu îşi îndeplinesc anumite obiective şi până nu ajung la momentul extinderii pe o piaţă externă.

“Pe lângă încercarea de a ieşi pe o piaţă externă, vrem de asemenea să îmbunătăţim şi partea tehnică, pentru că în momentul finanţării, atunci fără doar şi poate, pentru a putea scala internaţional, trebuie să îmbunătăţim şi partea tehnică. Când vorbim de piaţa internaţională vorbim de nişte jucători cheie, de businessuri foarte mature şi pentru a fi pregătiţi de extinde probabil vom avea nevoie de o finanţare”, a punctat Dragoş Cotruş.El a adăugat că echipa încă se află în faza de analiză a pieţelor externe cele mai potrivite pentru extindere, până acum cel mai mare potenţial pentru businessul Ikanos fiind ţările din regiune, din Europa de Sud-Est.

“Am avut două direcţii şi încă suntem în evaluări ca să pe ce piaţă să testăm modelul nostru de business. Inţial ne gândeam să mergem pe o piaţă matură, o piaţă ca SUA, cu toate că toată lumea vrea să vândă în America. Credem însă cu tărie că pentru modelul nostru de business şi cum desenăm noi serviciul nostru, s-ar putea să ne avantajeze să atacăm pieţe din sud-estul Europei.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR