ZF IT Generation

ZF IT Generation. Monica Mateescu, fondatoare a ARThings, jocuri mobile bazate pe diferite obiecte şi pe tehnologia de realitate augmentată: Suntem în discuţii pentru a vinde produsele noastre prin mai mulţi retaileri online şi offline. Suntem în contact şi cu parteneri din străinătate

24 dec 2020 Autor: Ioana Nita

Compania are în prezent în portofoliu trei obiecte – două tricouri ARTshirt şi o hartă a României ARmap – care împreună cu aplicaţia lor de mobil dedicată îmbină ce este real cu tehnologia realităţii augmentate în scop educaţional.

Compania locală IT’s Magic, care a pus bazele proiectului ARThings în urmă cu doi ani, se află acum în discuţii pentru a co­mercializa produsele sale ce îmbină obiectele reale cu tehnologia realităţii augmen­tate prin intermediul unui joc pe mobil, pe mai multe site-uri online din România, inclusiv pe eMAG, dar şi în magazine fizice din ţară şi nu numai. Proiectul ARThings include acum două tricouri – ARTshirt Programmer şi ARTshirt Antidot – şi o hartă a României, fiecare dintre cele trei obiecte având pro­pria aplicaţie mobilă care face practic legătura între ce este real şi realitatea augmentată.

„Momentan, tricourile şi harta pot fi achiziţionate doar de pe site-ul nostru itsmagic.ro, dar suntem în discuţii pentru a le comercializa pe mai multe site-uri online, cât şi la anumiţi vânzători care au locaţii fizice. Spre exemplu, acum suntem în discuţii cu eMAG, urcăm produsele pe site-ul lor“, a declarat în cadrul ZF IT Generation, Monica Mateescu, CEO şi fondatoare a IT’s Magic. Compania a fost înfiinţată în 2016, la început axându-se pe cursuri IT pentru copii - programare şi robotică, iar ulterior şi pe furnizarea de servicii de dezvoltare pentru proiecte de realitate augmentată (AR) şi realitate virtuală (VR). „Am pornit în 2016 în mod inconştient cumva, când am participat la anumite conferinţe în care se folosea tehnologia AR în anumite reviste. Mi s-a părut foarte interesant, chiar fascinant, dar nu am investit atunci foarte mult timp pentru a studia această parte tehnică.“

„Dar, pentru că noi avem un departament care se ocupă cu cursuri de robotică şi programare pentru copii şi acei copii ajunseseră la un nivel de programare destul de evoluat în sensul că îşi luaseră diplomele ce C şi de Java, am simţit nevoia să aducem ceva suplimentar, ceva nou şi această noutate a fost reprezentată de tehnologiile de AR şi VR”, a relatat ea, adăugând că s-a axat pe partea de realitate augmentată fiindcă era mai disponibilă pentru că nu este nevoie de foarte multă aparatură pentru a controla mediul de dezvoltare.

„În 2018 în decembrie am început să lucrăm şi cu copii noştri de la cursuri, iar ulterior am zis să implementăm această descoperire a noastră şi pe produse care se pot ajunge şi la publicul larg ca să facem cunoscută această tehnologie. Aşa am pornit proiectele de realitate augmentată cu tricourile şi harta României.”

IT’s Magic a îmbinat practic cele două zone – educaţia  şi tehnologia AR în proiectul ARThings care le permite acum copiilor să înveţe mai bine programare sau geografia României cu ajutorul unor obiecte şi a unui joc pentru dispozitivele mobile.

„Iniţial noi ne-am gândit să implementăm tricoul prin care copii pot învăţa mai uşor şi mai interactiv programare, însă a venit pandemia şi ne-a venit ideea cu un tricou numit antidot - acesta are un virus pe el, iar atunci când îndrepţi telefonul spre el apar obiecte 3D, viruşi 3D, o seringă şi un antidot. Este un joc de realitate augmentată”, a precizat Monica Mateescu.

În schimb, tricoul ARTshirt Programmer este mai complex atât din punct de vedere grafic, cât şi tehnic, iar compania îl va dezvolta şi mai mult treptat.

„Intenţia noastră este să dezvoltăm mult mai complex tot conceptul, dar la momentul de faţă copiii pot învăţa ce este un cod binar, ce este o matrice, ce sunt vectorii şi lucruri amuzante cum ar fi în ce limbaj de programare este implementat MineCraft, iar dacă nu ştiu pot accesa un buton pentru a afla. La final, la ultimul nivel, ei primesc un mic premiu, tot în realitate augmentată şi pot interacţiona cu aceste obiecte atât rea, cât şi virtual”, a explicat ea.

În cazul hărţii României, copiii pot vedea diferite obiecte 3D animate - avem animale, obiective turistice şi elemente specifice diferitelor sărbători, dacă descarcă aplicaţia ARmap pe un smartphone sau tabletă.

Fiecare din cele trei obiecte – cele două tricouri şi harta României – costă acum 149 lei, iar în pachet copiii primesc şi toate instrucţiunile necesare pentru a şti cum să se joace cu ele.

La început, antreprenoarea a estimat investiţia iniţială pentru ARThings la circa 30.000 euro, însă pe măsură ce proiectul s-a dezvoltat costurile au crescut.

„Eu am preconizat o investiţie iniţială de 30.000 euro - aceasta a fost planificarea mea ca manager de proiect, însă între timp am mai dezvoltat mai multe produse, am mai adus oameni în echipa şi costurile au început să crească. Eu am purtat mai multe pălării în acest proiect - de analist de business, programator, coach şi de PR, care în mod normal ar reprezenta costuri foarte mari pentru un proiect.”

Compania avea în plan să îşi promoveze produsele în cadrul cursurilor IT pentru copii, la gradiniţe, şcoli şi after-schools, însă pandemia a dat peste cap planurile IT’s Magic, singurul canal de promovare fiind online-ul.

„Sperăm ca până în primăvară să ne putem acoperi costurile cu implementarea şi să creştem gradat veniturile din aceste produse AR”, a subliniat Monica Mateescu.

Antreprenoarea a discutat deja şi cu o serie de parteneri din străinătate pentru a comercializa produsele ARThings, planul fiind ca anul viitor să înceapă să le vândă şi pe pieţele externe.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR