ZF IT Generation

ZF IT GENERATION. Miruna Manole, cofondatoare a Pod.ish, platformă online pentru produse sustenabile şi artizanale: Suntem disponibili la nivel naţional şi avem în vedere extinderea în Europa, în ţări precum Franţa, Germania, Italia

18 nov 2022 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ În prezent, Pod.ish are doar site web, dar planurile de dezvoltare vizează şi lansarea unei aplicaţii mobile ♦ Lansată oficial în iunie 2022, platforma Pod.ish reuneşte în prezent zeci de producători români care au listate peste 250 de produse sustenabile şi artizanale.

Start-up-ul local Pod.ish, care a creat o platformă online prin care îşi propune să aducă la un loc pro­du­că­torii români de articole sustenabile şi artizanale, disponibilă la nivel naţional, are în vedere extin­derea activităţii peste graniţele României, primele pieţe vizate fiind Franţa, Germania şi Italia.

„În prezent Pod.ish este disponibil la nivel naţional, iar ca planuri avem în vedere extinderea la nivel european. Pentru lansarea la nivel internaţional vizăm pieţe precum Franţa, Germania, Italia, pentru că acolo există o cerere şi mai mare pentru astfel de produse. Acolo există un real interes nu doar pentru produse sustenabile, dar şi pentru produsele unicat, artizanale. Ei au altă cultură“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Miruna Manole, cofondatoare a Pod.ish.

Ea a explicat că diferenţele dintre consumatorii români şi cei din pieţe mai dezvoltate – precum Elveţia, Franţa, Italia – încep de la educaţia şi cultura populaţiei ţării. Spre exemplu, în Elveţia oamenii sunt educaţi să cumpere articole produse local.

„Asta e regula lor numărul unu - să cumpere produse fabricate în Elveţia. De altfel, pentru ei reciclarea nu este o opţiune, este ceva obligatoriu, iar amenzile sunt foarte mari. În România, deşi reciclarea este obliga­torie, realitatea este că majoritatea oamenilor nu reciclează şi nici nu ştiu cum să recicleze.“

„Cred că este o lipsă de educaţie în primul rând aici şi asta încercăm să facem şi noi prin materialele online pe care le oferim utilizatorilor.“

Lansată oficial în vara anului în curs, magazinul online reuneşte în prezent zeci de producători români care au listate peste 250 de produse sustenabile pe platforma Pod.ish.

„Avem zeci de producători locali care îşi listează produsele la noi pe platformă şi periodic urcăm noi produse, practic mereu mărim portofoliul şi oferta de produse“, a spus Tabitha Gavriliuc, cofondatoare a start-up-ului Pod.ish, adăugând că cererea de astfel de produse vine din mai toate oraşele României.

„Nu pot să spun că avem cerere mare doar în Bucureşti, pentru că am avut comenzi şi din Timişoara şi din multe alte oraşe din România. Practic, cererea vine din toată ţara.“

Platforma a fost lansată în urma unei investiţii de circa 30.000 de euro, bani care au provenit din sursele proprii ale celor două cofondatoare. De asemenea, în prezent, Miruna Manole şi Tabitha Gavriliuc nu au în vedere ridicarea unei runde de finanţare.

„Ne-am descurcat pe cont propriu, nu am avut investitori până acum. În viitor probabil că o să ne îndreptăm atenţia şi spre o rundă de finanţare. Suntem deschise la oportunităţi, dar în momentul de faţă nu căutăm activ investitori“, a spus Tabitha Gavriliuc.

În prezent, Pod.ish are doar site web, dar planurile de dezvoltare vizează şi lansarea unei aplicaţii de mobile. De asemenea, cele mai căutate produse pe platforma Pod.ish sunt produsele de curăţenie, sticlele reutilizabile şi lumânările.

„În primul rând produsele de curăţenie alternative, fără plastic, sunt foarte căutate şi comandate de consumatori. De asemenea, sticlele reutilizabile sunt un produs foarte popular, şi lumânările. Avem lumânări din ulei alimentar uzat făcute în România, la Timişoara, precum şi lumânări din ceară de soia,  făcute din nucă de cocos“, a mai spus Miruna Manole.

 

Ce a mai spus Miruna Manole la ZF IT Generation

De când am lansat site-ul au început să vină producătorii spre noi pentru a se lista pe platforma noastră. Nu ştiu dacă mai adăugăm foarte mulţi producători români de acum până la sfârşitul anului, pentru că fiind luna noiembrie începem să ne pregătim de Crăciun, iar asta înseamnă că ne concentrăm pe campania de sărbători, nu neapărat pe extinderea portofoliului.

Vizăm două categorii de clienţi în momentul acesta - unul este reprezentat de familii, mai ales mame, cu un venit mediu spre superior. Iar a doua categorie este reprezentată de tinerii profesionişti care de cele mai multe ori lucrează în corporaţii, au un venit mediu spre superior, le place arta, sunt atenţi la problemele sociale, de mediu.

Momentan vrem să lăsăm compania să crească organic. Avem în acest moment doar patru luni de la lansare şi vedem potenţialul de creştere uşor, dar sigur.

 

Ce a mai spus Tabitha Gavriliuc la ZF IT Generation

Acceleratorul la care participăm este încă în derulare. Ce ne ajută pe noi foarte mult este faptul că ne oferă mentorat, iar noi fiind la început de drum avem nevoie de orice informaţie şi orice recomandare pe care să o putem folosi şi să o putem aplica.

Era chiar perioada sărbătorilor şi căutam cadouri din materiale naturale, fabricate de producători români. A fost dificil să le găsim şi amândouă având această nevoie am zis poate e momentul să facem ceva, astfel încât dacă mai există oameni ca noi, cu aceeaşi nevoie, ei să găsească aceste produse sub o singură umbrelă, şi aşa a luat naştere Pod.ish. Compania este înfiinţată în anul 2021, dar site-ul a fost lansat în iunie 2022.

 

Tabitha Gavriliuc, cofondatoare a Pod.ish: În viitor o să ne îndreptăm atenţia şi spre o rundă de finanţare.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR