ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mihai Rizan, fondator FiveKeep.com, asistent virtual pentru recrutare: Vrem ca la finalul lui 2021 să ajungem la peste 5.000 de clienţi, iar din 2022 să ne extindem în străinătate

26.11.2020, 08:00

Investiţie iniţială în proiectul FiveKeep se situează la 250.000 de euro, din care 100.000 de euro au provenit din fonduri europene, iar restul din fonduri proprii.

Compania Vendax din Braşov, specializată în furnizarea de servicii de recrutare, are în plan să atragă peste 5.000 de clienţi în primul an de la lansarea unui asistent virtual care ajută firmele în procesul de selecţie şi filtrare a candidaţilor pentru posturile vacante din organizaţie. Soluţia, numită FiveKeep, a fost lansată oficial ieri în urma unei investiţii totale de circa 250.000 de euro.

„Ne-am dori ca până la finalul anului viitor să avem circa 5.000-6.000 de clienţi pentru asistentul virtual, însă noi  vrem ca până la mijlocul anului, începutul verii, să confirmăm că produsul este ceea ce trebuie. Vom lucra foarte mult pe feedbackul clienţilor şi vom ajusta acolo unde clienţii cred că este nevoie de modificări“, a declarat în cadrul ZF IT Generation Mihai Rizan, CEO-ul Vendax şi fondatorul FiveKeep. El a adăugat că după ce atinge ţinta propusă pentru 2021, va începe să plănuiască şi extinderea şi lansarea soluţiei pe pieţele din străinătate.

„Din punct de vedere funcţional, cred că ne-ar fi foarte uşor să externalizăm produsul pe pieţele vorbitoare de limbă engleză pentru că oricum site-ul este deja jumătate tradus în limba engleză. Ne-ar fi mai uşor să mergem astfel către SUA şi Marea Britanie în special pentru că acestea sunt pieţe foarte mari în care se recrutează foarte mult.“

Cum anume ajută însă FiveKeep companiile în procesul de recrutare? “Practic, FiveKeep este un recrutor, un asistent de recrutare care face primele etape ale procesului de recrutare, adică ia toate CV-urile pe care le ai în inbox, pe e-mail sau prin alte canale, pentru un loc de muncă vacant. FiveKeep le analizează, le sortează şi le pune pe categorii astfel încât să scoată în faţă doar acei candidaţi care se potrivesc cu acel loc de muncă. Ştim foarte bine că la anunţurile de recrutare de cele mai multe ori aplică mulţi oameni care nu au nicio legătură cu meseria în sine şi atunci fiecare recrutor consumă foarte multe ore dând la o parte aceste CV-uri. Aceasta este una dintre etapele pe care le facem noi, iar în a doua etapă, pentru a scurta timpul de recurtare şi a ajuta în decizie noi prin platforma determinăm care este profilul motivaţional-funcţional al fiecărui candidat pentru că în platformă sunt o serie de teste pe care candidaţii trebuie să le parcurgă“, a explicat Mihai Rizan.

Practic, companiile setează întâi în platformă descrierea job-ului şi criteriile urmărite pentru candidaţi, iar apoi FiveKeep selectează doar CV-urile relevante. Apoi, platforma trimite mail-uri la adresele de mail selectate în care candidaţii găsesc un link către FiveKeep unde îşi pot înregistra profilul şi pot face testul în urmă căruia se generează profilul lor şi compatibilitatea cu locul de muncă vacant. Apoi companiile pot selecta candidaţii cu cel mai mare procent de compatibilitate pentru a trece la următoarea etapă a procesului de recrutare: interviul.

Modelul de business al FiveKeep se bazează pe plata unor credite pe care companiile le folosesc atunci când aleg să intervieveze un candidat selectat prin intermediul platformei FiveKeep. Costul unui credit este 20 euro în prezent, iar valabilitatea este nelimitată pentru moment.

„Fiecare companie un anumit număr de credite în funcţie de fluctuaţia de personal sau de numărul de angajări pe care îl fac. Aceste credite se condumă doar în momentul încare angajatorul accesează profilul candicatului. Fiecare companie cred că va chema circa 2-3 candidaţi, deci costurile ar fi de 40-60 euro per post vacant“, a precizat fondatorul FiveKeep.

El a pus bazele proiectului FiveKeep în urmă cu circa cinci ani, însă ideea i-a venit cu mult timp înainte.

„În 2010 ne-am gândit pentru prima dată la ceva de genul acesta, practic noi începusem să facem recurtare pe plan local, recrutare clasică, vroiam să devenim compani furnizoare de servicii de recrutare pentru Braşov şi în procesele de recrutare am găsit tot felul de aspecte care putea fi îmbunătăţite. Am început să le îmbunătăţin noi în interior ca şi procese şi proceduri de lucru, după care ne-am dat seama că acestea pot fi externalizate şi oferite altor companii. Aşa, încet, încet proiectul FiveKeep a prins formă, contur, conţinut şi într-un final a ieşit pe piaţă.“

 

O campanie Ziarul Financiar Seedblink Cognizant Softvision și Banca Transilvania
Innovation Partner:

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.