ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mihai Guran şi Alexandru Lamba, fondatori ai SalesOMMO – asistent virtual pentru vânzări personalizate: Vrem să ajungem la 1.500 de utilizatori şi venituri de circa un milion de euro anul acesta. Suntem în plin proces de a ridica o rundă de investiţii în valoare totală de 300.000 euro

20 feb 2024 Autor: Ioana Nita

SalesOMMO a atras până acum o investiţie de 50.000 de euro de la grupul de angel investors Growceanu şi s-a listat recent şi pe platforma SeedBlink, unde vrea să strângă circa 100.000 de euro.

Start-up-ul local SalesOMMO, fondat de Mihai Guran, unul dintre cei mai cunoscuţi manageri de pe piaţa locală de IT, alături de Alexandru Lamba, CEO al CodeSIlk, şi-a propus ca anul acesta să atragă 1.500 de utilizatori plătitori pentru soluţia sa de automatizare dedicată oamenilor specializaţi în vânzări şi dezvoltare de business şi să ajungă astfel la venituri recurente de circa un milion de euro. În prezent, soluţia SalesOMMO se află în faza de testare, start-up-ul având deja trei clienţi plătitori. Totodată, echipa SalesOMMO se află în plin proces de strângere de fonduri, având deschisă acum o rundă de finanţare în valoare totală de 300.000 de euro.

„Într-o primă fază dorim  să ne adresăm firmelor mai mici sau mijlocii, nu neapărat celor mari, pentru că vrem să ne construim brandul pas cu pas şi ne-am dori să avem anul acesta 1.500 de utilizatori din cât mai multe firme, în aşa fel încât să avem o bază foarte mare pentru clienţii noştri, mai degrabă decât să avem de exemplu trei firme mari, cum ar fi o bancă sau societăţi de asigurare cu câte 200, 300, 500 de oameni fiecare“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Mihai Guran, fondator şi CEO al SalesOMMO. El a pornit proiectul în prima jumătate a anului trecut împreună cu Alexandru Lamba (CTO), Radu Mesa (CMO), Cezara Benegui şi Ioana Mânea, investiţia iniţială în proiect fiind de câteva zeci de mii de euro.

Soluţia SalesOMMO funcţionează ca un asistent virtual pentru oamenii specializaţi în vânzări sau dezvoltare de business, ajutându-i să facă vânzări personalizate prin găsirea potenţialilor clienţi potriviţi cu profilul pe care aceştia îl caută. 

„Cea mai importantă funcţionalitate a platformei în momentul de faţă este cea prin care se poate obţine un raport complet despre o persoană plecând de la un profil de LinkedIn, ceea ce înseamnă că prin intermediul SalesOMMO un om de vânzări poate să-şi simplifice partea de „research“ extraordinar de mult - de la aproape 40-50 de minute pe persoană până la un minut şi jumătate sau chiar mai puţin în unele cazuri. Noi adunăm informaţii din diverse surse, din diverse baze de date şi din diverse locuri publice de pe internet şi le punem în acest profil care le oferă utilizatorilor „mură în gură“ toată informaţia de care au nevoie ca să fie pregătiţi pentru următoarea întâlnire la care trebuie să participe“, a explicat Alexandru Lamba, CTO şi fondator al SalesOMMO.

El a adăugat că pe lângă informaţiile disponibile pe LinkedIn legate de o persoană - istoricul locurilor de muncă şi al educaţiei, platforma SalesOMMO se integrează cu o serie de alte baze de date precum Apollo şi Veridion, dar şi surse publice de date ca Google Finance, Google News, Google Trends sau Google Search.

“În curând vrem să ne ducem mai în adâncime cu <<research-ul>> de informaţii şi să folosim şi alte surse de la Google, cum ar fi, poate Google Research, Google News, ş.a.m.d.”

În plus, soluţia SalesOMMO are integrat şi un asistent bazat pe tehnologia de inteligenţă artificială.

“Pe lângă acestea, în momentul de faţă, integrăm şi tehnologie AI pentru a face un sumar cât mai cuprindzător şi cât mai eficient al acestor date. Adunăm aproape de 300 de puncte de date în momentul de faţă, ceea ce ar fi foarte mult de prezentat într-un raport. De asta o mare parte din ele sunt afişate în mod uşor de înţeles, uşor de digerat pentru persoana de vânzări, astfel încât să nu fie nevoie să piardă extraordinar de mult timp ca să facă conexiuni între date şi să le înţeleagă. Iar mai mult decât atât, utilizatorii pot folosi asistentul nostru AI pentru ca acesta să ia toată informaţia şi tot istoricul şi să-l sumarizeze sau pot întreba asistentul AI diverse lucruri, cum ar fi: <<care ar fi următorul pas în procesul meu de a ajuta această persoană cu produsele pe care le oferim noi sau pe care le vând eu?, <<având în vedere profilul acestei persoane şi nivelul de educaţie şi toate lucrurile pe care le are ca şi interese, care ar fi un deschizător bun într-o primă interacţiune cu persoana asta, despre ce aş putea să vorbesc, astfel încât să par mai interesant şi să creez o conexiune umană şi reală?>>. Sau pot întreba asistentul AI despre industria din care face parte prospectul, astfel încât să înţeleg mai bine ce valoare pot aduce eu pentru persoana respectivă, ca om de vânzări, şi cum pot să schimb uşor-uşor lumea din jurul meu, fiind o persoană de vânzări mai bună”, a completat Alexandru Lamba.

În prezent, platforma SalesOMMO poate fi testată, fiind disponibilă momentan în varianta beta, dar în curând va fi lansată şi în mod public. Start-up-ul are acum trei clienţi din România – o companie de tehnologie aflată în expansiune globală, o companie de dezvoltare software (CodeSilk) şi o agenţie care face dezvoltare de lead-uri B2B. Soluţia SalesOMMO este dipsonibilă în limba engleză, putând fi astfel folosită şi de către orice companie din străinătate.

Pentru a continua dezvoltarea produsului şi atragerea de clienţi, echipa SalesOMMO are nevoie de o finanţare, suma totală ţintită fiind de 300.000 de euro. Până acum, start-up-ul a atras o investiţie de 50.000 de euro de la grupul de angel investors Growceanu şi s-a listat recent şi pe platforma SeedBlink, unde vrea să strângă circa 100.000 de euro. Iar în plus, start-up-ul discută şi cu trei fonduri de investiţii pentru a completa runda actuală de investiţii până la 300.000 de euro.

“Avem mai multe discuţii în prezent şi am avut discuţiile inclusiv la nivel de comitet de investiţie. Acum, în România se ridică bani mai mult când ai un produs, iar noi nu suntem departe de acel moment şi aşteptăm să finalizăm aceste discuţii cât de curând. Evident, fondurile au un management al riscului puţin mai sofisticat şi e cumva firesc să vadă întâi produsul. Acum, din experienţa mea ca investitor de tip angel, cam asta e ordinea firescă. Întâi vin nişte business angels şi cu banii de la business angels se face prima variantă a produsului, pe care o văd fondurile şi atunci se alătură şi ele. Şi cam aşa e spirala, <<the flying wheel>>, cum se zice în engleză, care se porneşte. Ne aşteptăm ca în prima jumătate a anului, în următoarele câteva luni, să închidem discuţiile şi cu unul dintre cele trei fonduri cu care suntem în contact direct”, a precizat Mihai Guran.

Legat de modelul de monetizare, el a menţionat că acesta este de tip “SaaS” (Software as a Service), companiile plătind în funcţie de cât consumă.

“Clienţii folosesc soft-ul şi plătesc ceea ce folosesc, ceea ce consumă lunar între anumite limite. Adică e un prag, dar dacă îl depăşesc, ei vor putea să consume mai mult şi automat cresc şi costurile. Noi ne adresăm companiilor care caută minim 25 de profile pe lună, iar preţul începe de la 35 de euro pe lună. Evident, numărul de profile căutate poate să ajungă şi la 75 şi poate să sară şi de 100. Noi nu ne-am propus o limită superioară, dar un alt lucru pe care îl credem şi nu-l dorim este să automatizăm procesul acesta de abordare a clienţilor noi, pentru că nu credem în treaba asta. Noi credem în relaţiile umane şi în interacţiunea umană. Evident că dacă e un client face 5.000 de profile pe lună, e clar ceva ciudat. Noi vrem să ajutăm oamenii şi oamenii nu pot să trimite mai mult de câteva zeci de mail-uri pe zi, în mod normal, firesc, uman. Dacă vor să se conecteze cu o mie de persoane pe zi, acela nu e om, e robot”, a subliniat Mihai Guran.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR