ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mihai Ghiţă, cofondator Sypher Solutions, asistenţă virtuală pentru conformitatea GDPR: Trimestrul acesta discutăm cu investitorii pentru a doua rundă de finanţare

29 oct 2020 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul are nevoie de finanţare pentru a accelera extinderea pe pieţele din străinătate.

Start-up-ul local Sypher Solutions, care a dezvoltat o plat­formă software ce func­ţionează asemenea unui asis­tent virtual pentru asigu­ra­rea con­formităţii GDPR (regu­la­mentul privin protecţia datelor cu carac­ter personal) în cadrul unei com­panii, urmează să iniţieze discuţiile cu fon­duri de investiţii pentru a două rundă de finan­ţare. Prima rundă de finanţare a avut loc la finalul anului 2018, fondul local GapMinder investind 300.000 euro în Sypher.

„În momentul de faţă avem o idee aproximativă legată de finanţare, dar încercăm să nu mergem cu idei şi să aducem cifre în faţă. Am validat soluţia, clienţii o folosesc şi începem să trecem în etapa a doua - cea de scalare, care pentru noi înseamnă în primul rând scalarea pe partea de marketing, iar acum facem campanii-pilot ca să vedem exact cam de câţi bani am avea nevoie pentru investiţii.

Probabil luna viitoare vom începe să facem caietul de pitch”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Mihai Ghiţă, cofondator al Sypher Solutions. El a pornit proiectul Sypher încă din 2016, alături de partenerul său de business Cristian Badea, însă prima versiune a platformei a fost lansată la începutul lui 2018.

„Noi am început să lucrăm la idee pe la sfârşitul lui 2016 când a apărut regulamentul GDPR pentru prima dată, iar în 2017 am făcut documentarea. Am văzut de ce se lovesc în practică cei care sunt responsabili de GDPR şi ce putem rezolva - am discutat cu potenţiali clienţi, cu avocaţi şi consultanţi şi am ajuns să lansăm prima versiune a platformei la începutul lui 2018. De atunci şi până acum am tot dezvoltatâo şi am ajuns practic la o soluţie completă - în varianta care acoperă cerinţele principale pentru conformitatea GDPR.”

Ce face însă mai exact platforma Sypher? Aceasta simplifică analiza şi ajută la evitarea greşelilor în procesul de documentare şi menţinere a conformităţii GDPR, fiind un ghid virtual pentru companii.

„Noi numim platforma asistent virtual GDPR pentru că este efectiv o mână de ajutor - ca şi cum ai avea în echipă o altă persoană care te ajută să te ocupi de partea de conformitate şi este o persoană virtuală care stă şi ţine evidenţa a tot ceea ce trebuie făcut ca să nu uiţi de ele şi ca să ţi le pună pe radar când e nevoie”, a explicat Mihai Ghiţă.

Practic, platforma Sypher vine în ajutorul echipei de conformitate cu un ghid pas cu pas pentru a trece prin procesul de colectare şi de analiză a datelor, asistenţă pentru a strânge informaţii de la colegii lor şi totodată vine şi cu o imagine de ansamblu a stadiului conformităţii şi a ceea ce mai au de făcut companiile pentru a ajunge acolo.

„Platforma ajută echipa de conformitate să gestioneze tot procesul pentru că proiectul de implementare al regulamentului GDPR într-o companie este un proiect care implică pe absolut toată lumea. Atunci, fiind foarte multe lucruri de făcut, echipa care se ocupă de conformitate sau DPO - responsabilul cu protecţia datelor, are foarte multe lucruri de făcut - are nevoie să colaboreze cu colegii, să strângă informaţii şi să se asigure că nu scapă de sub control ceea ce se întâmplă pentru că sunt lucruri importante pe care dacă le omiţi, uiţi de ele şi nu se fac la timp, pot duce la probleme ulterior”, a punctat el.

Platforma Sypher este dezvoltată în cloud, fiind accesibilă direct din browser. Totodată aceasta este modulară, companiile putând accesa pachete diferite în funcţie de nevoie pe care le au.

„Odată ce ai decis că vrei să foloseşti aplicaţia Sypher desigur că poţi alege într-o serie de tipuri de licenţe şi de module. Avem licenţe start, business şi enterprise şi fiecare dintre aceste licenţe mai poate veni cu opţiuni suplimentare. De exemplu o companie poate dori ca aplicaţia să fie instalată pe serverele din compania mea sau vreau să am module personalizate, etc. Avem o soluţie modulară care permite configurarea şi adaptarea la ceea ce îşi doreşte clientul şi la ceea ce este necesar să implementeze clientul pentru că firmele au politici de securitate diferite.”

Costul pentru utilizarea platformei porneşte de la aprox. 50 euro pe lună şi poate ajunge până la 300 euro/lună, în funcţie de pachetul ales.  

În prezent, platforma Sypher este folosită de aproape 100 de companii, majoritatea fiind din zona de retail, financiar bancară, asigurări şi tehnologie.

În general, sunt companii medii şi mari care au baze mari de clienţi persoane fizice şi care au expunere pe partea de protecţie a datelor cu caracter personal. Avem clienţi în România - majoritatea, dar avem şi în Bulgaria, Ungaria, Franţa şi Luxembourg. De anul acesta ne axăm însă mai mult pe clienţi din alte ţări – desigur România este o piaţă unde rămânem în continuare activi, însă pasul următor este să extindem partea de marketing în Europa Centrală şi de Est şi probabil şi în restul Europei”, a menţionat cofondatorul Sypher Solutions.

Anul trecut, start-up-ul a înregistrat venituri totale de circa 100.000 euro, dublu faţă de 2018 – primul an de funcţionare, iar pentru 2020 speră să menţină ritmul de creştere al businessului.

„Anul acesta sigur pandemia ne-a pus oarecum beţe în roate, dar nu a fost chiar atât de rău cum ar fi putut fi. Conformitatea GDPR trebuie însă făcută şi când este bine şi când este rău.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR