ZF IT Generation

ZF IT Generation.Marius Vădăstreanu, cofondator şi CEO al Businessverse – platformă pentru leaduri de business personalizate: În acest moment avem nevoie de o investiţie cuprinsă între 50.000 euro şi 300.000 de euro pentru a finaliza dezvoltarea şi a promova platforma

16 nov 2023 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul şi-a propus ca în primul an de funcţionare să atragă 2.000 de utilizatori pe businessverse.eu, care să genereze venituri de circa 2-3 milioane de euro.

Start-up-ul local Businessverse, care a dezvoltat o platformă prin intermediul căreia companiile au la dispoziţie o gamă personalizată de leaduri de business, are nevoie de o investiţie de minim 50.000 de euro pentru a finaliza dezvoltarea anu­mi­tor funcţionalităţi din platformă, iar ulterior de circa 200.000 – 300.000 de euro pentru a investi în marketing, dar şi în partea operaţională. Platforma businessverse.eu urmează să fie lansată în versiunea beta la începutul lunii decembrie, până acum investiţiile în dezvoltarea sa ajungând la circa 100.000 de euro.

„Noi ştim că suntem o companie în faza «early stage», în care nu poţi să te gândeşti la o investiţie foarte mare. Altfel aş putea spune că am avea nevoie poate chiar de milioane de euro ca să aducem cât mai repede funcţionalităţi noi, să investim cât mai mult în marketing, astfel încât să atragem cât mai repede clienţi. Dar într-o primă fază avem o nevoie, să spunem, urgentă, de circa 50.000 de euro ca să terminăm acele funcţionalităţi pe care noi le-am lăsat la coadă, cele din background, pe care clienţii nu le văd, nu inte­rac­ţionează cu ele, dar de care avem nevoie. Şi apoi în etapa următoare avem nevoie între 200.000 - 300.000 de euro ca să investim în marketing, dar şi în echipă, în partea ope­raţională“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Marius Vădăstreanu, cofondator şi CEO al Businessverse.

De profesie inginer, el a pus bazele proiectului Businessverse ca urmare a unei nevoi proprii de care s-a lovit în cadrul companiei din grupul Renault în care lucrează.

„Povestea începe acum un an de zile. Eram în căutarea unor potenţiali clienţi pentru o serie de servicii pe care doream să le oferim şi am tot căutat pe internet, dar nu am găsit un loc unde să pot să-i găsesc pe aceşti clienţi. Opţiuni există, cauţi pe LinkedIn, eventual dai anunţuri, etc., însă în concluzie era un proces greu, complex, şi nu reuşam să ajung acolo unde vroiam eu. Şi de atunci s-a însămânţat ideea unei platforme care în timp s-a dezvoltat.“

„Acum am ajuns la stadiul în care ne dorim să construim această platformă care să fie un business networking la final, o platformă în care companiile să intre în contact pe criteriul încrederii“, a relatat Vădăstreanu.

În prima fază, platforma Businessverse se axează pe domeniul de producţie, adresându-se companiilor care activează în această industrie sau în domenii ce furnizează servicii şi produse conexe pentru acest domeniu.

Cum va funcţionează însă paltforma Businessverse?

“Este un concept de business networking şi practic prima etapă e aceeaşi ca şi la social network şi anume există o înregistrare. Diferenţa este însă că în procesul de înregistrare noi am inserat această etapă în care verificăm companiile care se înscriu. În platformă vor fi doar companii care sunt active, nu companii în insolvenţă, companii care sunt răuplatnice sau companii care sunt pe liste de sancţiuni naţionale sau internaţionale. Ne dorim ca cei care interacţionează pe platformă să câştige timp şi să nu mai stea să facă verificările, să fie o încredere directă, aşa cum ai găsit un prieten. După ce verificăm compania, verificăm şi persoana, verificăm că e cu adevărat cea care se înscrie acolo şi verificăm rolul persoanei în companie. Este important să avem toate aceste trei etape de verificare, pentru că încrederea este cuvântul de ordine în business”, a explicat cofondatorul şi CEO-ul Businessverse.

După procesul de înregistrare, companiile ajung efectiv să utilizeze platforma şi să interacţioneze cu alte companii în funcţie de nevoile pe care le au, având posibilitatea de a posta sau căuta servicii, produse, proiecte pe baza mai multor criterii, astfel încât să ajungă uşor la ceea ce au nevoie.

“Poţi să vezi oportunităţi postate de alte companii şi care ţi se potrivesc ţie sau care sunt din industria ta sau care sunt din regiunea ta, astfel încât să poţi aplica la ele sau pur şi simplu de interes, dar în general ideea este să poţi să intri în contact cu noi parteneri. Există pagini de companie, există pagină pentru persoana care este înregistrată în platformă şi un feed cu oportunităţile, plus un motor de căutare care îţi permite să găseşti companii, persoane sau oportunităţi după o serie de criterii”, a punctat el.

Dezvoltarea platformei Businessverse.eu a început în luna martie a acestui an, iar acum echipa face ultimele teste pentru versiunea beta care va fi lansată pe 1 decembrie. Investiţia alocată până acum dezvoltării platformei se ridică la circa 100.000 de euro.

“Sunt resurse proprii, economiile noastre, credite personale făcute între timp. Sunt 100.000 de euro pe care i-am investit în aplicaţie şi nu mai pun la socoteală timpul. Iar pe mai departe o să fie nevoie de mai mulţi bani pentru a dezvolta şi a integra şi alte functionalităţi care le avem în vedere, inclusiv inteligenţă artificială şi blockchain.”

Perioada de testare, va dura circa 2-3 luni, iar apoi start-up-ul va începe să monetizeze. În primul an de funcţionare, start-up-ul şi-a propus să atragă 2.000 de utilizatori pe businessverse.eu, care să genereze venituri de circa 2-3 milioane de euro. Modelul de business al Businessverse se bazează pe subscripţii anuale pe trei nivele - un abonament basic, unul premium şi unul premium plus. “Diferenţierea se face la numărul de utilizatori, numărul de oportunităţi postate şi acoperirea geografică. Adică, abonamentul Basic costă 100 de euro şi oferă acces unui utilizatori pentru 10 postări şi doar România. La abonamentul Premium vor fi 5 utilizatori, 50 de postări şi toată regiunea în care suntem. Iar abonamentul Premium Plus va fi global şi va cuprinde 10 utilizatori şi 100 de oportunităţi. Normal, ar trebui să fie suficiente pentru un an.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR