ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mario Popescu, CEO MissionCritical: Atacăm piaţa de roboţi software, noi am creat o platformă RPA pentru roboţi reutilizabili în mai multe industrii, diferit faţă de modelul UiPath

29 ian 2020 Autor: Ioana Nita

„În prezent suntem în discuţii pentru a lua o finanţare de pe plan local. Anul acesta vrem să dublăm numărul de clienţi la circa 140.“

MissionCritical, un start-up local ce a dezvoltat propria platformă de RPA (Robotic Process Automation), are în plan să intre anul acesta pe trei noi pieţe din străinătate şi să îşi dubleze numărul de clienţi. În prezent, portofoliul MissionCritical numără aproape 70 de clienţi, în principal din industria hotelieră, start-up-ul dezvoltând roboţi software reutilizabili în diferite domenii de activitate.

„Anul acesta vrem să ne dublăm numărul de clienţi şi să intrăm în alte trei ţări – Polonia, o ţară din Asia şi în SUA. Din Polonia avem deja propuneri de colaborare, iar în Asia avem o discuţie cu un potenţial partener. În Asia, cei trei mari competitori ai noştri nu au o prezenţă atât de crescută, iar acolo este o piaţă imensă. De asemenea suntem în discuţii cu trei potenţiali viitori clienţi din Fortune 100 pe piaţa din SUA“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Mario Popescu, CEO şi cofondator al MissionCritical. El a înfiinţat start-up-ul în urmă cu cinci ani împreună cu Cristian Oftez, iar de curând a intrat în acţionariat şi George Haber – unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori români din Silicon Valley. Fondatorii MissionCritical au dezvoltat o platformă proprie de RPA pentru a crea roboţi software reutilizabili în diferite industrii, modelul propus de ei pe piaţă fiind de tipul app-store pentru roboţi. Astfel, companiile care au nevoie să îşi automatizeze anumite procese pot implementa direct un robot software care să le uşureze munca, fără a fi nevoie să plătească mai multe licenţe pentru tehnologie şi să aştepte dezvoltarea robotului.

„Modelul tradiţional de RPA presupune licenţe pentru roboţi, licenţe pentru work-flow designerului cu ajutorul căruia se creează roboţii ş.a.m.d. Apoi intervine necesitatea de a-şi face un centru de excelenţă cu persoane care să fie specializate pe acea tehnologie şi proces şi să pună lucrurile cap la cap. Noi lovim fix aici: dacă există un robot şi e deja creat, tu ca şi companie îl poţi implementa deja“, a explicat Mario Popescu. El a adăugat că toţi clienţii se aşteaptă să aibă o rată mare de recuperare a investiţiei într-o astfel de soluţie de automatizare, iar în varianta tradiţională de RPA costurile sunt mult mai mari până se ajunge la un rezultat palpabil, iar durata de dezvoltare este mult mai îndelungată. „La început, noi am validat modelul de app-store de roboţi, de tip B2B, în industria hotelieră - am automatizat un proces de check-in în hoteluri care minimizează timpul necesar pentru această activitate. Recepţionerul trebuie doar să plaseze documentul pe suprafaţa scannerului, se colectează toate datele, iar apoi acestea sunt integrate în sistemul de gestiune hotelieră“, a precizat CEO-ul .

Odată creat robotul pentru acest tip de proces din industria hotelieră, start-up-ul a putut să îl revândă apoi către 60 de hoteluri din România. „Am început să vindem robotul pentru industria hotelieră în 2016 pe plan local, iar acum începem să vindem şi în Ungaria.“

Pentru a ajunge mai uşor la clienţi, start-up-ul a încheiat un parteneriat cu Bit Soft România, principalul furnizor de soft în industria hotelieră de pe plan local.

În prezent, pe lângă clienţii din industria hotelieră, MissionCritical are şi clienţi din alte domenii, cel mai recent proiect fiind cel realizat pentru subsidiara locală a  gigantul american Xerox. Pentru acesta, start-up-ul a automatizat procesul de raportare al vânzărilor de la distribuitorii Xerox.  

„În prezent, avem între 60 şi 70 de clienţi, luând în calcul clienţii din industria hotelieră - 60 la număr, la care se adaugă Xerox, plus roboţi care automatizează procesul de validare al conturilor în platforme de buge­tare participativă“, a punctat Mario Popescu.

Până acum, start-up-ul s-a axat în principal pe dezvoltarea şi îmbunătăţirea platformei, reuşind să atragă clienţi plătitori.

„Veniturile nu sunt foarte mari, însă în momentul de faţă ne susţinem businessul - am trecut de pragul de rentabilitate.“

Fondatorii MissionCritical se află în prezent în discuţii cu investitori locali pentru a ridica o finanţare.

„Scalarea presupune şi o investiţie. Până acum nu am ridicat niciun ban pentru că ne-am axat pe a atrage clienţi. Am vrut să aducem clienţi în companie şi nu bani de finanţare în companie deoarece considerăm că este mai important să aducem valoare adăugată clienţilor. Este un întreg joc al investiţiei şi nu vrem să pierdem timp prea mult în angrenarea unor discuţii în acest sens. Cu toate acesta, în prezent avem discuţii cu potenţiali investitori de pe piaţa locală, care s-ar concretiza în curând“, a menţionat CEO-ul Mission Critical.

Finanţarea va fi alocată resurselor umane –pentru extinderea echipei, şi pentru activităţi de marketing şi vânzări.

„Scopul nostru este să ajungem la clienţi, iar finanţarea ne va ajuta în acest sens“, a subliniat el.

Cum va arăta businessul MissionCritical peste 5 ani?

„Vrem să concretizăm modelul în toate industriile care există în momentul de faţă. Modelul nostru este agnostic de geolocaţie sau de industrie; pleacă doar de la fluxul de lucru sau ERP-ul folosit în acea companie/industrie“, a conchis cofondatorul MissionCritical.

Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR