Caută doar în titlu
ZF IT Generation

ZF IT Generation. Marian Velicu, preşedinte şi cofondator Operatorul virtual Benefito Mobile: Preţurile minime la abonamente şi cartele au urcat cu 40-50% în 5 ani, pe piaţă e loc pentru o abordare nouă, ţintim un segment de milioane de clienţi

15.01.2021, 08:00

Serviciile Benefito Mobile vor fi furnizate prin intermediul reţelei Telekom România.

Marii operatori de telefonie mobilă au crescut în ultimii 5 ani cu circa 40-50% preţurile minime pentru abona­mente şi extraopţiunile pentru cartelele preplătite astfel că pe piaţă există loc pentru jucători noi, care au abordări comerciale diferite, iar segmentul potenţial de clienţi este de ordinul milioanelor.

„Bariera de acces la un produs de telefonie a crescut cu 40-50%. Dacă este să comparăm produsul care exista pe piaţă acum 5 ani de zile cu produsul care este acum şi aici mă refer la faptul că în trecut aveam un produs de telefonie mobilă de tip abonament cu 5-6 euro şi aveai acces şi la servicii de roaming, acum dacă chiar vrei un abonament cu servicii de roaming din câte îmi dau eu seama sub 8-9 euro pe lună ca abonament nu ai cum să achiziţionezi de la majoritatea operatorilor. Mai sunt şi alţi operatori care sunt într-o altă categorie în ceea ce priveşte poziţionarea ca produs şi ca preţ. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi pe segmentul prepay - mie îmi este foarte clar că prin modul de comunicare operatorii vin şi spun «Domnule, reîncarcă cu minimum 6 euro», ceea ce înseamnă că pentru a avea SIM activ de prepay obligatoriu trebuie să plăteşti pe lună 6 euro, iar dacă vrei şi roaming sub 8 euro nu se mai poate. Această situaţie ne dă nouă posibilitatea să venim cu un alt produs care să dea posibilitatea utilizatorilor să aibă acces la tarife ceva mai bune decât cele oferite pe piaţa actuală în condiţiile în care produsul nostru va încorpora de la început fără extraopţiuni sau taxe serviciile de roaming“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Marian Velicu, preşedinte şi cofondator al Benefito Mobile, un operator virtual de telefonie mobilă (MVNO) care se pregăteşte să-şi lanseze serviciile pe plan local.

Velicu - un nume cunoscut pe piaţa locală de telecom atât pentru că este unul dintre oamenii care au participat la scrierea caietului de sarcini pentru vânzarea primelor licenţe de telefonie mobilă GSM din România de la jumătatea anilor ’90 cât şi pentru poziţia deţinută ulterior în cadrul Connex - Vodafone - încearcă din 2012, de când a părăsit corporaţia britanică, să aducă pe piaţă mai mulţi operatori mobili virtuali, dar lucrurile au prins contur abia acum, odată cu interesul unei companii italiene, care este şi acţionar majoritar în Benefito. Velicu a înfiinţat imediat după ce a plecat de la Vodafone compania Veridian Systems, care este practic un intermediar care ajută orice companie din orice industrie să intre pe piaţa de telefonie mobilă fără a mai avea grija platformelor şi a negocierilor cu operatorii de telecom.

 Piaţa MVNO nu a crescut pentru că marii operatori s-au ferit să-şi creeze noi competitori, spune Velicu, adăugând că o abordare diferită a avut doar grupul Telekom, care de altfel va şi oferi serviciile de reţea pentru companie. Pe de altă parte, şi marile companii locale care ar fi putut face acest pas - cum ar fi retailerii sau companiile de energie – s-au temut să intre într-o zonă nouă de business.

Cu ce vine nou Benefito? Compania va încheia parteneriate cu retaileri şi alte companii (de exemplu furnizori de energie) iar atunci când utilizatorul va cumpăra de la parteneri (va plăti factura) va primi ca bonus servicii de comunicaţii mobile pe cartelă. Cartela se va reîncărca automat când mergi la cumpărături, explică Marian Velicu. Segmentul potenţial de clienţi este de ordinul milioanelor în România, estimează el.

„Am identificat segmentele de piaţă pe care să le atacăm astfel încât produsul pe care îl lansăm în curând. Vizăm un segment de piaţă care nu are produsul adecvat cu nevoile lui de consum. Practic vom veni cu acest produs inedit care le va da posibilitatea utilizatorilor să consume după cât au nevoie, nu cum este acum, când practic eşti obligat să-ţi activezi o extraopţiune de o anumită valoare şi dacă vorbeşti şi dacă nu vorbeşti, dacă foloseşti sau nu foloseşti date tu trebuie practic să plăteşti acei bani. Există acest segment de utilizatori care nu au nevoie de consum dar care pentru securitatea şi siguranţa lor aveau nevoie de posibilitatea de a primi apeluri şi de a suna atunci când este o necesitate. Dar volumul de trafic pentru este redus iar în acelaşi timp acest segment de piaţă nu prea foloseşte internetul, nu prea foloseşte SMS-ul şi atunci am gândit ca produsul pe care îl vom lansa să vină în întâmpinarea acestor nevoi reale şi să oferim un produs simplu care să nu mai necesite activarea unor extraopţiuni, să nu mai necesite o activare sau o încărcare lunară care poate să devină o corvoadă pentru cel care reîncarcă pentru că de regulă operaţiunea nu este făcută direct de către beneficiar ci de către cineva din familie. Am dezvoltat acest model în care ne adresăm unui segment important al pieţei. Gândiţi-vă că în România sunt undeva la 5-6 milioane de pensionari, deci segmentul de piaţă pe care îl vizăm este undeva la 3-4 milioane. Mai este un alt segment de piaţă pe care noi îl ţintim - este ceea ce se numeşte segmentul de piaţă al celor care vor şi un al doilea sim, care să fie un număr personal, care să fie folosit de ei în particular având că mulţi dintre ei au un telefon mobil de la compania pentru care lucrează. Atunci dacă tot ai un abonament de la compania la care lucrezi şi practic acolo derulezi volumul important de trafic pentru nevoiele individuale este suficient să ai o cartelă preplătită cu un cost lunar rezonabil care în plus se va şi reîncărca de fiecare dată când îţi faci cumpărăturile la retailerul pe care probabil că-l vizitezi în mod regulat.“

 

Ce a mai declarat Marian Velicu în cadrul emisiunii:

Pentru a putea oferi servicii ai nevoie să accesezi o reţea de telefonie mobilă. Veridian, care este furnizorul de servicii pentru Benefito, se foloseşte de reţeaua Telekom deci, indirect, da, Benefito Mobile va fi un operator mobil virtual care va folosi reţeaua Telekom.

Suntem gata, dacă ar fi să dăm drumul mâine la produs în piaţă am putea din punct de vedere tehnic dar mai avem nevoie de ceva bani pentru a putea să susţinem operaţional primele luni de operare. Am anunţat o finanţare de la ROCA X, care să susţină operaţional Benefito Mobile în primele luni de activitate. Din punct de vedere tehnic, marketing, campanie de comunicare, broşuri, tot ce este necesar pentru lansare este gata.

Interesul pentru Benefito Mobile este destul de ridicat din perspectiva celor care doresc să investească. Acest proiect poate să aibă un randament foarte bun al investiţiei, acesta este motivul pentru care foarte multă lume ne-a rugat - faceţi ceva să avem acces pentru a putea deveni acţionari la un operator mobil virtual. Acesta este motivul pentru care tatonăm ideea de a ne duce către platforma de crowdfunding Seedblink pentru a le da posibilitatea acestor persoane individuale să investească în premieră pentru România într-un operator mobil virtual.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania Microsoft
Innovation Partner:

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.