ZF IT Generation

ZF IT Generation. Marian Sîmpetru, managing partner eSolutions, dezvoltator software: Am început cu dezvoltare de software personalizat pentru clienţi, iar circa 10 ani mai târziu am creat şi propriile produse software

21 aug 2020 Autor: Ioana Nita

Compania locală eSolutions Grup, specializată în dezvoltare de software şi traininguri de tehnologie, se aşteaptă pentru anul acesta la o scădere a cifrei de afaceri dat fiind impactul crizei sanitare, dar şi fiindcă aceasta a decis să investească în dezvoltarea unor noi produse menite să rezolve şi să simplifice o serie de activităţi ale unităţilor medicale şi ale retailerilor în contextul actual dictat de pandemia de COVID-19.

„Ne aşteptăm la o scădere a cifrei de afaceri din cauza crizei care şi-a pus amprenta din primăvară, dar şi fiindcă am decis să investim şi în alte produse software şi hardware sau o combinaţie dintre cele două, iar acest lucru evident că noi o facem cu acelaşi capital uman. Sunt aceiaşi colegi care lucrează şi dezvoltă, fie pentru clienţi - ceea ce se vede în încasări -, fie pentru produse viitoare - ceea ce se va vedea probabil la anul în încasări. Din acest motiv, faţă de cele 5 milioane euro pe care le-am realizat în 2019, cred că anul acesta vom închide cu circa 4-4,5 milioane euro“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Marian Sîmpetru, managing partner în cadrul eSolutions.

El a înfiinţat compania în 2001 împreună cu Ionuţ Comşa, la rândul lui managing partner, şi cu un alt partener care a părăsit între timp firma.

“Am început cu software dezvoltat la comandă după nevoile şi specificaţiile clienţilor. A fost o perioadă dificilă. Noi am ales în 2001 tehnologii non-standard atunci în România. A fost un pariu câştigat pentru că au devenit mainstream. Acum nu cred că îşi poate imagina nimeni o soluţie enterprise fără aceste tehnologii. Am avut o creştere liniară, am diversificat odată cu creşterea numărului de oameni şi activitatea şi am introdus şi un department de instruire specializată în IT şi totodată am început să dezvoltăm şi produse proprii. Odată cu trecerea timpului şi cu acumularea de experienţă am început să dezvoltăm şi în cu totul şi cu totul alte direcţii şi tehnologii cum ar zona de big data, inteligenţă artificială, machine learning şi IoT”, a relatat el pe scurt începuturile eSolutions şi parcursul companiei până în prezent.

Unul dintre cele mai mari proiecte realizate de eSolutions a fost implementarea unei platforme de big data pentru Careefour - unul dintre cei mai importanţi retaileri din Europa. “Am început să lucrăm pentru subsidiara din România, iar acum continuăm proiectul şi facem un roll-out la nivel european”, a punctat Marian Sîmpetru. El a explicat că proiectul de big data pentru Carrefour a presupus organizarea întregii activităţi operaţionale care depinde pentru fiecare companie mare de calitatea datelor, de viteza cu care acestea sunt găsite şi colectate din toate sursele.

“Sunt companii care au foarte multe puncte de prezenţă, în cazul Carrefour sunt 350 de magazine, iar înc azul fiecăruia se acumulează cantităţi uriaşe despre vânzări şi stocuri. Pentru a putea răspunde în timp real la întrebări de genul <<câte kg de mere avem în galantare în magazinul x sau y sau per total în reţea?>> este nevoie de o abordare specifică pentru că vorbim de volume uriaşe de date îns chimbare care sunt plasate în diferite locaţii, iar răspunsul la întrebare trebuie să ţină cont de toate sursele de date. Atunci aceste date sunt agregate, prelucrate şi oferite pentru a fi consultate de către diverse aplicaţii sau sisteme de raportare în timp real.”

Echipa eSolutions a avut multe proiecte software pentru retail, astfel că a acumulat experienţă în acest domeniu pe care a folosit-o pentru a crea propriile produse pentru retail şi e-commerce.

“Am dobândit knowledge în acest domeniu pe care l-am reinvestit, tot efortul de programare, în dezvoltarea unor produse care tratează diferite aspecte din viaţa retailerilor fizici şi online mari, cum ar fi managementul preţurilor, prognoze de vânzări sau motoare de recomandări”, a menţionat Marian Sîmpetru.

Astfel, echipa eSolutions a început să lucreze la propriile soluţii din 2013, iar în tot acest timp a actualizat constant platformele.

“Ne pregătim de o nouă lansare a acestora care include şi zona de data science.”

Cu toate că produsele proprii au deja vechime şi sunt îmbunătăţite constant, pentru eSolutions nu a fost uşor să le vândă în special pe pieţele din străinătate.

“Acum am început să avem solicitări active din partea clienţilor, dar altfel a fost un drum dificil. A fost mai uşor cu clienţii noştri tradiţionali pentru că au putut să constate pe pielea lor că tot ce livram era la nivelul de calitate aşteptat sau mult peste. În schimb pe piaţa internaţională este mult mai greu de păşit. Există o reticenţă în abordarea unor soluţii care vin din România. Am început însă să lucrăm la un ecosistem de parteneri şi avem deja parteneri în Elveţia în Germania şi suntem pe cale să încheiem astfel de parteneriate şi în Spania şi Marea Britanie”, a explicat el.

În noul context de piaţă dictat de pandemia de COVID-19, echipa eSolutions a dezvoltat şi un dispenser - echipament hardware pentru igienizarea mâinilor.

“Este un echipament smart pentru că are o suită de senzori, poate raporta cât lichid dezinfectant are în interior.”

De asemenea, compania a dezvoltat şi un sistem de management al pandemiilor pe care l-a pus la dispoziţie pro-bono, acesta fiind implementat la DSP Braşov.

“Pentru noi a presupus personalizarea soluţiei de telemedicină pe care noi o dezvoltăm în parteneriat cu EvoMed. Prima implementare am făcut-o pentru ei şi a fost folosită inclusiv la Medlife. În acest moment, pentru că există foarte multe solicitări şi există o efervescenţă în această zonă am dezvoltat şi o variantă de telemedicină intra-spitalicească în care avantajul major este că poţi interacţiona cu pacientul la distanţă - nu trebuie să mergi în salon pentru a-l întreba dacă are vreo durere sau vreo nevoie. Toată această interacţiune, împreună cu monitorizarea tuturor parametrilor vitali făcându-se de la distanţă, deşi înc adrul aceluiaşi spital. Medicul poate avea acces la parametri colectaţi inclusiv de acasă”, a menţionat Marian Sîmpetru. 

eSolutions a dezvoltat încă de acum cinci ani platforma de telemedicineă pentru Evomed, MultiMED, iar acum, odată cu declanşarea pandemiei de COVID-19, compania a început să dezvolte şi mai mult în acest domeniu.
 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR