ZF IT Generation

ZF IT Generation. Louis Havriliuc, fondator şi CEO Simbound, platformă de simulare pentru marketing digital: Vrem să extindem soluţia mai mult către mediul corporate. Până acum ne-am axat foarte mult pe zona academică

4 feb 2021 Autor: Ioana Nita

Compania a investit până acum peste 50.000 euro în dezvoltarea platformei, iar anul trecut cifra de afaceri s-a situat la circa 100.000 euro.

Compania Simbound din Cluj-Napoca, care a dezvoltat o platformă de simulare pentru marketing digital folosită în mediul educaţional şi ca training pentru angajaţii din companii, vrea să extindă utilizarea soluţiei sale şi către alte domenii, în condiţiile în care până în prezent platforma a fost utilizată cu precădere în universităţi ca instrument de învăţare. Platforma a fost deja folosită de studenţi din cadrul a peste 100 de universităţi din întreaga lume.

„Încercăm să valorificăm produsul tehnologic pe care îl avem şi să îl aplicăm în contexte noi, ceea ce înseamnă să ieşim din zona academică şi să trecem către zona comercială, construind servicii pe baza expertizei dezvoltate de-a lungul anilor. În acest sens vom dori să iniţiem o serie de teste pe baza unui serviciu comercial care se va adresa firmelor care caută noi metode de a genera conţinut promoţional online“, a declarat în cadrul ZF IT Generation Louis Havriliuc, fondator şi CEO Simbound.

„Având platforma de simulare de marketing digital am observat nişte modele şi indicatori de calitate care ar putea fi utili unei palete largi de firme. Atunci noi vom folosi platforma şi infrastructura platformei pentru a genera diferite feluri de conţinut care ulterior pot fi folosite în comunicările firmelor pe diferite canale digitale şi de media“, a completat el.

Antreprenorul a pus bazele Simbound în urmă cu aproape zece ani, prima versiune a platformei fiind disponibilă în 2012.

„La început a fost o platformă mai simplă - se adresa unor cursuri introductive de marketing digital însă de-a lungul anilor am tot lucrat la dezvoltarea platformei. Acum este o platformă mult mai stabilă, mai solidă şi se foloseşte în cadrul cursurilor de specialitate în mai multe feluri. Practic, platforma a trecut prin mai multe cicluri de cercetare, dezvoltare şi testare“, a precizat Louis Havriliuc.

Din 2012 şi până în prezent, platforma Simbound a fost utilizată în cadrul a peste 100 de universităţi din întreaga lume, în special din Europa şi Asia, dar şi din România (Galaţi, Iaşi şi Cluj-Napoca). În Europa, tarifele pentru utilizarea platformei Simbound se situează la circa 50 euro, iar în alte zone variază în funcţie de specificul pieţei respective.

„Avem diferite forme de licenţiere - ne adaptăm foarte mult la condiţiile universităţior. Avem un model de licenţiere flexibil care se adaptează condiţiilor din cadrul fiecărei universităţi. Avem şi abonamente pe o perioadă limitată de timp, dar avem şi licenţe care permit unui utilizator să folosească simularea pe o perioadă nelimitată de timp“, a punctat el.

Cum se foloseşte însă mai exact platforma Simbound de către studenţi? „Aceştia trebuie să se autentifice pe site-ul nostru - Simbound.com, având nişte coduri de curs pe care le primesc de la profesorii lor. Acolo ei au o serie de materiale - începând de la materiale video până la manuale şi ghiduri, plus platforma de simulare. Toate împreună ar trebui să ajute studenţii să înţeleagă mai bine fenimenul marketingului digital“, a explicat fondatorul şi CEO-ul Simbound. Mai exact, studenţii trebuie să facă planuri de marketing, predicţii şi să decidă căror pieţe vor să vândă produsele din simulare. „De asemenea, ei pot construi website-uri, face campanii plătite de publicitate online, trimite email-uri şi în final pot administra comunităţi de utilizatori virtuali în jurul brandurilor lor“, a continuat el. De multe ori, platforma Simbound se foloseşte în cadrul unei echipe formate din câţiva studenţi.

Până în prezent, investiţiile totale în dezvoltarea platformei Simbound se situează între 50.000 euro şi 60.000 euro, compania înregistrând anul trecut o cifră de afaceri de circa 100.000 euro, un nivel similar cu cel atins în 2019, cu toate că în 2020 cererea a crescut pe fondul declanşării pandemiei.

„Ca şi volum absolut cererea nu a depăşit nivelul din alţi ani, în schimb s-au diversificat tipurile de cereri pe care le primim. Nevoile au devenit mai complexe şi au necesitat dezvoltarea de noi aptitudini/capabilităţi în cadrul firmelor sau universităţilor. Spre exemplu, dacă în trecut un profesor avea el acces la studenţi şi le putea explica cum să folosească simularea, acum acest rol ne-a revenit nouă şi a trebuit să preluăm partea instrucţională, să explicăm rezultatele simulării şi să ajutăm studenţii cu diferite răspunsuri la întrebări de natură tehnică sau padagogică. Toată schimbarea indusă de pandemie a pus mai multă presiune pe resursele firmei noastre“, a menţionat Havriliuc.

Totodată, Simbound a avut anul trecut o serie de cereri din partea agenţiilor de publicitate care au folosit platforma ca instrument educaţional sau de testare pentru programele lor de internship.

„Am avut agenţii de publicitate care au vrut să ofere o experienţă educaţională, ca un fel de internship, anumitor studenţi. De asemenea, am avut o agenţie care a folosit platforma pentru un test, iar premiul a fost oferit celor care au avut cele mai bune rezultate în simulare - o poziţie de internship sau de junior marketer în cadrul agenţiei. Am avut şi concerne foarte mari care au folosit platforma pentru corporate training - au adus diferiţie manageri de nivel înalt ca să înţeleagă transformarea digitală şi să cum lucrează un sistem de învăţare şi de raportare precum Simbound.“

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR