ZF IT Generation

ZF IT GENERATION. Liviu Cadariu, program manager StepFWD, program de preaccelerare: Am selectat 10 start-up-uri în ediţia de anul acesta. Calitatea echipelor a crescut faţă de 2019

16 nov 2020 Autor: Ioana Nita

Preacceleratorul StepFWD, sus­ţinut prin intermediul Google for Startups, a selectat zece echipe tech în cadrul progra­mului de anul acesta, ediţia cu numărul doi, care a constat într-o serie de workshopuri şi sesiuni de mentorat cu peste 50 de antre­prenori, specialişti din companii şi investitori. Acum, programul se află în ultima etapă, start-up-urile urmând să îşi prezinte proiectele pe 23 noiembrie în cadrul Demo Day.

„Am început pe 28 septembrie şi am avut opt săptămâni în pro­gram în care start-up-urile au parcurs opt workshopuri. Echipele au trecut prin aspecte legale - cum să ridice o finanţare, aspecte de business - cum vor­bească cu clienţii, cum să îşi construiască produsul, ce model de business aleg, cum fac marketing şi vânzări ş.a.m.d. La final a fost partea de prezentare şi pitching. Săptămânal, ei avut câte o sesiune de office hours cu noi şi cu lead-mentorul lor pentru a urmări progresul din săptămâna anterioară, care este planul pentru urmă­toarea săptămână şi pentru a vedea cu ce îi putem ajuta“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Liviu Cadariu, program manager în cadrul StepFWD. El a adăugat că în prezent start-up-urile se află în cadrul sesiunilor de speed-mento­ring în care se întâlnesc cu câteva zeci de mentori.

„Apoi urmează şi sesiunile de pitch-practice pentru finalul programului - îi ajutăm să se pregătească pentru sesiunea de demo day care va avea loc pe data de 23 noiembrie care va fi 100% online.”

Cele zece echipe selectate anul acesta în cadrul programului de preacceleare StepFWD sunt toate diferite din punct de vedere al industriei sau al pieţei ţintă, iar produsele lor ori se află în stadiul de prototip validat ori sunt deja lansate de piaţa, undel având chiar şi clienţi plătitori. 

„Am avut de la start-up-uri de inteligenţă artificială ca Lopi.AI sau Oxoa Research care fac algoritmi de căutare folosind AI, start-up-uri care fac produse foarte complexe pentru companii precum cei de la Licenseware care fac soluţii de licenţiere pentru soft-uri ce valoarează sute sau milioane de euro pentru unele companii, sau precum cei de la Quandary Systems care fac soluţii de plăţi pentru magazinele online care au mai mulţi procesatori de plăţi”, a precizat Liviu Cadariu.

Printre start-up-urile selectate care se axează pe segmentul B2C se numără Weddplanner - o platformă care ajută utilizatorii să îşi planifice nunta prin mai multe tool-uri, dar şi tutoriale şi know-how, şi Sitter.ro  - o platformă prin intermediul căreia părinţii pot găsi o bonă verificată. De asemenea, alte două proiecte B2C care au urmat anul acesta programul StepFWD sunt DAHNA  - o aplicaţie de nutriţie - şi Better Speech Coach - o platformă online ce ajută utilizatorii să înveţe să vorbească în public.

În total, comunitatea StepFWD numără în prezent circa 19 proiecte, o parte veniind din ediţia de anul trecut a programului.

„Anul trecut ne-am axat pe diversitatea de gen, iar anul acesta am extins această diversitate şi am adăugat şi alte criterii, cum ar fi vârsta, locaţia şi skill-urile fondatorilor, pentru a încerca să ajungem la cât mai multe start-up-uri care pot beneficia de program. A doua diferenţă majoră faţă de anul trecut este că a trebuit să mutăm totul în online. Nu am ştiut exact la ce să ne aşteptăm, dar în  cele din urmă planul pe care l-am avut a mers destul de bine. Acest lucru ne-a permis să avem mai multe start-up-uri din afara Bucureştiului în cadrul programului. Anul acesta am avut cinci start-up-uri care au intrat cu noi din diferite oraşe ale ţării (Timişoara, Braşov, etc.), dar şi din alte ţări. Deşi toţi sunt fondatori români, unii au intrat din Germania, Spania sau chiar SUA”, a punctat Liviu Cadariu. De asemenea, a completat el, a fost nevoie de o comprimare a sesiunile ca şi timp şi de a păstra interacţiunile cu fondatorii mult mai aplicate astfel încât aceştia să primească mai mult feedback pe businessul lor.

„Am avut lead-mentori care au fost alocaţi câte unul pentru fiecare echipă pentru a fi alături de ei în fiecare săptămână şi să urmărească progresul pe care l-au făcut şi să ajute mult mai mult în feedback-ul pe care l-au primit în cadrul sesiunilor din timpul programului, dar şi cu alte probleme pe care le au ei în business.”

Echipa StepFWD va păstra legătura cu start-up-urile din programul de preaccelerare şi după finalizarea acestuia pentru a-i ajuta în continuare.

„Noi o să fim alături de ei şi de acum încolo. ei sunt deja parte din comunitatea de start-up-uri, ne dorim să crească, să ia cât mai mult din ajutorul pe care îl putem oferi. Vom avea şi discuţii formale cu ei o dată la 3 luni pentru a vedea exact progresul lor”, a conchis el.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR