ZF IT Generation

ZF IT Generation. Laurenţiu Mutu, cofondator al inSHAPE, aplicaţie de activităţi sportive: Avem deschisă o rundă de finanţare de 525.000 euro, bani cu care vrem să integrăm noi funcţionalităţi şi AI-ul în aplicaţie

7 iul 2023 Autor: Alexandra Cepăreanu

Aplicaţia a fost lansată oficial la începutul anului pentru dispozitivele Android şi în urmă cu trei săptămâni a fost lansată şi pentru cele cu sistem de operare iOS În prezent, aplicaţia are circa 335 de utilizatori care plătesc abonament premium şi aproape 700 de utilizatori free Cei mai mulţi utilizatori sunt din România, Germania şi Olanda.

Start-up-ul inSHAPE, care a dezvoltat o aplicaţie prin care utilizatorii pot face diverse activităţi sportive – precum alergat, jucat fotbal, tenis sau baschet – şi primesc recompense şi reduceri la diverse produse şi servicii integrate în marketplace-ul din cadrul platformei, are deschisă o rundă de finanţare în valoare de peste 500.000 euro. Aplicaţia inSHAPE a fost lansată oficial în prima lună a anului în curs pentru dispozitivele Android, iar în urmă cu trei săptămâni a fost lansată şi versiunea pentru smartphone-urile cu sistem de operare iOS, iar în prezent înregistrează peste 335 de utilizatori care plătesc abonamente premium şi circa 700 de utilizatori care au ales varianta „gratis“.

„Avem o rundă de finanţare deschisă în valoare de 525.000 de euro, bani care vor fi folosiţi pentru dezvoltarea noilor funcţionalităţi şi integrarea inteligenţei artificiale în aplicaţie. Iar o parte destul de mare din investiţia pe care vrem să o atragem va merge către partea de marketing, pentru că ne dorim să atragem din ce în ce mai mulţi utilizatori. Şi asta o vom face prin canale de online, prin influenceri, dorim să ajungem şi la evenimente sportive în care să ne promovăm. Am strâns până acum aproximativ 1.000 de utilizatori care folosesc activ aplicaţia. Aceştia au generat aproximativ 15.000 de activităţi sportive şi vânzări în marketplace“, a spus Laurenţiu Mutu, cofondator al inSHAPE, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch.

Start-up-ul a luat naştere în 2021, iar anul acesta a lansat aplicaţia inSHAPE, după o investiţie în valoare de 30.000 de euro.

„Cu primii bani am reuşit să punem bazele aplicaţiei. Ulterior am început să aplicăm la mai multe fonduri de investiţii şi investitori privaţi, astfel că am reuşit să mai adunăm o finanţare în valoare de 106.000 de euro anul trecut, sumă care ne-a permis să dezvoltăm aplicaţia care momentan este disponibilă la nivel internaţional.“În prezent, aplicaţia integrează şapte activităţi sportive printre care se numără mersul pe jos, hiking (drumeţii), alergare, fotbal, baschet, tenis şi baseball. Practic, după ce descarcă aplicaţia şi îşi crează un profil, utilizatorii pot alege din cele şapte activităţi, iar în timp ce desfăşoară activitatea aleasă încep să câştige monede pe care le pot folosi pentru a achiziţiona diverse produse din marketplace-ul integrat.

„Utilizatorii pot face până la 50 de monede pe zi. Cu monedele câştigate, utilizatorii îşi pot cumpăra produse sau servicii din marketplace-ul nostru, unde sunt deja peste 3.000 de produse de la branduri mari, precum Puma, Nike, Adidas şi altele. Iar numărul partenerilor din marketplace va creşte constant.

De asemenea, inSHAPE utilizează algoritmi avansaţi pentru a acorda diferite premii utilizatorilor, a adăugat  Laurenţiu Mutu, iar în viitorul apropiat reprezentanţii start-up-ului românesc vor să integreze în cadrul aplicaţiei şi inteligenţa artificială (AI).

„Cu AI vom transforma aplicaţia într-un antrenor digital de fitness personalizat care va verifica activitatea desfăşurată de utilizatori, va propune acestora anumite activităţi sau îi va ajuta să execute exerciţiile aşa cum trebuie. AI-ul ne va ajuta să creăm un program personalizat pentru fiecare utilizator pe baza unui chestiunar completat de aceştia – spre exemplu, pentru cine doreşte să slăbească mai mult, inteligenţa artificială va genera un program special pentru slăbire. AI-ul va putea analiza în timp real poziţia exerciţiului, dacă exerciţile sunt efectuate corect sau nu şi va oferi sugestii utilizatorilor precum «încearcă să stai cu spatele mai drept» sau tot felul de sugestii.“

În cadrul inSHAPE lucrează în prezent o echipă de şapte persoane, ce au experienţă în dezvoltare software, marketing, business development şi community building. Laurenţiu Mutu a adăugat că unul dintre obiective vizează creşterea echipei pentru a putea face paşi pe noi pieţe.

„Pe viitor ne dorim să mărim echipa, ne dorim încă un programator pe partea de back-end şi de front-end şi vrem să mai angajăm două persoane în zona de vânzări - care se vor ocupa să aducă companii în marketplace şi dezvoltarea componentei de business to business. Vrem să mărim echipa şi pentru că avem planuri de extindere la nivel internaţional. Echipa va fi mărită pentru a putea să ne dezvoltăm şi în afara României. Vizăm atât extinderea în Europa, dar şi în America şi în Asia. Iar pentru a ne duce planurile până la capăt o să avem nevoie de resurse umane.“

Cei aproximativ 1.000 de utilizatori care folosesc în prezent aplicaţia inSHAPE au vârste cuprinse între 20 şi 40 de ani, iar cei mai mulţi dintre ei sunt din România, Germania şi Olanda, a menţionat cofondatorul companiei. De asemenea, planurile de extindere vizează atât Europa, dar şi SUA şi Asia.

„În prezent, ne concentrăm pe Europa, având în vedere că aplicaţia este oricum disponibilă pentru utilizatorii din toată lumea, iar comercianţii pe care îi avem integraţi în marketplace livrează în toată Europa. Ulterior, când o să ne consolidăm prezenţa pe piaţa din Europa o să facem paşi spre SUA şi Asia. Deja am avut discuţii cu fonduri de investiţii din SUA, care aşteaptă tracţiune din partea noastră.“

De asemenea, până la finalul anului în curs reprezentanţii inSHAPE au în plan să ajungă la 30.000 de utilizatori activi (free) şi la 1.000 de abonamente premium - care vor genera venituri de 10.000 de euro pe lună, a mai spus Laurenţiu Mutu.

 

Ce a mai spus Laurenţiu Mutu la ZF IT Generation:

Cea mai complicată parte a fost integrarea blockchain-ului în aplicaţie. Dar inclusiv dezvoltarea marketplace-ului a fost un pic complicată. Dar suntem pe drumul cel bun, deja am adunat destul de multe brand-uri pe marketplace, iar odată ce o să începem să avem o tracţiune mai mare cu siguranţă numărul comercianţilor din marketplace va creşte.

În prezent avem două componente pentru monetizare. Prima componentă este pentru zona de Business to Business (B2B), în care companiile pot utiliza aplicaţia noastră pentru a-şi recompensa angajaţii şi care include şi marketplace customizabil. Iar cea de-a doua componentă este cea de Business to Client (B2C), în care vom monetiza pe trei zone – abonamente premium (care oferă utilizatorilor beneficii suplimentare, precum dreptul de a cumpăra produse doar cu monedele inSHAPE sau participarea la licitaţii); a doua metodă de plată este prin vânzarea de carduri inSHAPE şi a treia este reprezentată de un comision generat din vânzarea produselor şi serviciilor din marketplace-ul aplicaţiei.

Ne dorim să dezvoltăm şi varianta pentru smartwatch, pentru că ştim că e complicat să mergi la football sau la tenis cu telefonul în buzunar. În următoarele trei luni estimăm că va fi gata. Monedele sunt acordate automat şi pot fi folosite în marketplace. Spre exemplu, dacă un utilizator vrea să cumpere o  pereche de adidaşi care în mod normal ar costa 100 de euro, prin aplicaţie poate achiziţiona acea pereche cu 60 de euro şi 100 de monede inSHAPE. Iar 100 de monede inSHAPE înseamnă 100.000 de paşi. Oamenii pot realiza 100 de monede inSHAPE în aproximativ 10 zile, spre exemplu.

Interesul pentru aplicaţia noastră este de mare, în prezent, pe reţelele de socializare a ajuns la 25.000 de urmăritori activi şi numărul acestora creşte constant.

Momentan avem produse din zona de fashion foarte mult, dar ne dorim să ne ducem în marketplace şi partea de servicii - din educaţie, din sănătate – vrem inclusiv să colaborăm cu săli de fitness. Suntem deja în discuţie cu cineva din România care deţine peste 400 de săli de fitness.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR