ZF IT Generation

ZF IT Generation. Jaco Fok, fondator şi CEO al eQualifai – platformă online pentru meditaţii: Vrem ca până la finalul anului să ajungem la 1.000 de elevi care să folosească constant soluţia. Şi începem deja să ne extindem şi în afară, în Ucraina şi Kenya

5 apr 2023 Autor: Ioana Nita

Până în prezent, investiţia în dezvoltarea şi lansarea pe piaţă a platformei eQualifai se situează la 350.000 euro.

eQualifai, start-up edTech fondat anul trecut de Jaco Fok, fost director de inovaţie şi digitalizare în cadrul OMV-Petrom, şi-a propus ca până la finalul acestui an să atragă circa 1.000 de elevi pe platforma online de meditaţii cu acelaşi nume. Platforma a fost lansată în toamna anului trecut, pe eQualifai fiind dis­po­nibili acum peste 140 de profesori/ meditatori din România. In­vestiţia iniţială s-a situat la 350.000 euro, iar start-up-ul vizează pentru anul acesta şi extinderea în străinătate, pe două pieţe – Ucraina şi Kenya, printr-un model de franciză. 

„Până la sfârşitul anului, dorim să avem aproximativ 1.000 de elevi care să folosească constant platforma şi apro­ximativ două sau trei francize. Şi asta înseamnă că, până la sfârşitul anului, vom ajunge la pragul de renta­bili­tate, vom supravieţui ca afacere. Deci, în acest moment, suntem în pro­ces de dezvoltare şi este o etapă foarte interesantă, mai ales după o ca­rieră confortabilă de 30 de ani în lumea cor­poratistă“, a spus în cadrul emi­siunii ZF IT Generation Jaco Fok, fon­dator şi CEO al eQualifai. El a por­nit pro­iectul încă de la începutul lui 2022 cu o primă versiune, însă în vară a refăcut platforma de la zero din feedbackul primit până atunci de la elevi, părinţi şi profesori, şi a lansat o nouă versiune în format MVP (Minimum Viable Product) în octombrie.

De unde a apărut însă ideea dezvoltării unei platforme online de educaţie după o lungă carieră în corporaţii? „Am văzut şapte industrii diferite pe parcursul carierei mele, ultima fiind industria de petrol şi gaze.“

„Înainte de asta, am lucrat în industria alimentară, iar anterior am lucrat în consultanţă în domeniul internetului şi în producţia de fibre super rezistente, gen fibrele din vestele antiglonţ. Am lucrat în toate colţurile lumii şi în domenii diferite. Singurul lucru în comun sunt oamenii, iar mie îmi place să îi îndrum, să îi învăţ. Îmi place să lucrez cu oameni şi să îi văd crescând, înflorind şi atingându-şi potenţialul maxim. Nu am lucrat niciodată în domeniul educaţiei, dar mereu am fost interesat de acesta şi de psihologie. Cum îi poţi face pe oameni să se comporte mai bine, să performeze mai bine, să îşi atingă potenţialul maxim? Iar eQualifai va oferi acest lucru. În plus, mai este şi componenta globală. Am călătorit foarte mult şi am fost în aproape pe toate continentele lumii. Este fascinant să vezi atâtea culturi şi să observi câţi oameni doresc să se dezvolte, dar din păcate, nu întotdeauna au acces suficient la o educaţie de calitate. Consider că, dacă ar fi să dau ceva înapoi acestei lumi, ar fi să ajut oamenii să se dezvolte la adevăratul lor potenţial. Aceasta este motivaţia mea pentru proiectul eQualifai“, a explicat Jaco Fok.

În prezent, prin intermediul platformei eQualifai, elevii pot găsi profesori pentru a-şi aprofunda cunoştinţele la diferite materii sau pentru a învăţa despre un domeniu noi. Pe platformă sunt afişaţi în prezent peste 140 de profesori, de la matematică, informatică, limba română şi engleză, până la teatru, muzică şi design.

„Avem aproximativ 700 de meditatori înregistraţi pe platformă, dar au fost verificaţi aproximativ 150, care sunt acum sunt vizibili pe platformă.”

Momentan, eQualifai funcţionează ca un marketplace în care elevii îşi pot găsi profesorul potrivit pentru domeniul care îi interesează, orele de meditaţie având loc online prin alte soluţii sau offline. În curând însă, start-up-ul va lansa o funcţionalitate nouă în care se vor putea face grupuri de studiu direct în platformă care va fi integrată cu aplicaţia Zoom, De asemenea, peste două luni, eQualifai va începe să monetizeze, percepând un comision de 15% din tariful stabilit de fiecare profesor înregistrat în parte. Practic, din suma plătită în platforma de elev, 85% va merge către profesor, iar 15% către eQualifai. Acum, utilizarea platformei este complet gratuită.

Pe lângă introducerea funcţionalităţii de plată în platformă, start-up-ul lucrează şi la dezvoltarea unei funcţii care să facă „matchmaking” între elevi şi profesori pe baza unui test de personalitate.

„Una dintre funcţionalităţile pe care dorim să le implementăm, nu chiar acum pentru că trebuie să începem într-un mod simplu, dar în a doua jumătate a anului vom introduce un scurt test de personalitate. Astfel, atât elevul, cât şi meditatorul vor completa teste de personalitate şi apoi vom lucra împreună cu psihologul care ne-a furnizat un algoritm pentru a face potrivirea, astfel încât utilizatorii să poată alege în funcţie de materie, tarif, dar şi de potrivirea de caracter”, a punctat el.

Echipa eQualifai se adresează acum în principal elevilor de liceu, însă odată cu adăugarea mai multor domenii şi profesori, start-up-ul se va extinde treptat şi către studenţi, dar şi către elevii din clasele gimnaziale şi chiar primare, dar şi către adulţi care vor să studieze anumite domenii pe cont propriu. De asemenea, start-up-ul vrea să se extindă şi la nivel geografic printr-un model de franciză,. Primele pieţe externe pe care va intra eQualify din acest an sunt Ucraina şi Kenya.

„Începem în România pentru că există o mare nevoie în România, meditaţiile sunt cu adevărat necesare, educaţia are nevoie de îmbunătăţiri. Dar vom merge şi în afara României. Următoarea ţară va fi Ucraina, deoarece am mulţi prieteni şi familie acolo. Jumătate din echipa mea este în Ucraina şi următoarea ţară va fi Kenya din motivele călătoriilor mele frecvente acolo. Am un apartament acolo, aşa că am şi prieteni şi cunoştinţe acolo şi unul dintre ei m-a întrebat dacă poate folosi platforma pentru a-şi deschide propriul business acolo."

Începând din 2024, start-up-ul va viza extinderea şi pe alte pieţe şi continente. „Obiectivele noastre pentru anul viitor includ cu siguranţă mult mai multe ţări pentru extindere. Cred că strategia de franciză va fi foarte importantă şi, odată ce acest lucru va începe, nu există limită pentru numărul de ţări în care se poate ajunge. Ambiţia noastră este de a acoperi Europa relativ rapid şi de a merge în Africa de Est, în special în Kenya, Tanzania şi Uganda şi în zona Etiopiei. Apoi, să vedem cât de departe putem ajunge în Europa de Est, până în Georgia. De asemenea, ne dorim să ajungem în America de Sud. Intenţionez să petrec câteva luni în America de Sud în curând, doar pentru a explora zona, începând din Argentina. Cultura din America de Sud este mai apropiată de Europa decât cea din America de Nord.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR