ZF IT Generation

ZF IT Generation. Iulian Pufu, Fondator şi Director dezvoltare Smart Medianet lansează undemergem.ro, aplicaţii locale de informare turistică în care utilizatorii nu pot genera conţinut, ci doar îl pot sugera

16 iul 2020 Autor: Adrian Seceleanu

Online cel puţin se întâmplă un fenomen prezis de Alvin Toffler, care a spus prin anii '70 că vor veni nişte vremuri în care va apărea fenomenul de intoxicare cu informaţii.

Compania Smart Medianet din Braşov a lansat, după o perioadă de pregătire de câţiva ani, o aplicaţie mobilă de informare turistică, denumită undemergem.ro, care se deosebeşte de alte platforme de pe piaţă prin faptul că nu se bazează pe conţinutul generat de utilizatori.

“Cam toate platformele care au apărut în ultimii zece ani şi chiar mai mult, şi cam tot ce apare se bazează pe conţinut generat de utilizatori. Toţi - de la Google până la Facebook, Instagram - toate platformele sunt bazate pe conţinut generat de utilizatori. Şi asta a fost OK până la un punct doar că de ceva vreme sistemul a început să-şi arate un pic limitele, ultimul scandal în care pe Google Maps Catedrala Mântuirii Neamului a fost redenumită Catedrala Prostirii neamului fiind relevant”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Gene­ration Iulian Pufu, Fon­dator şi Director dez­voltare al Smart Me­dianet. undemergem.ro se va baza pe utilizatori doar că ei nu pot genera conţinut ci îl pot sugera, asta este marea deo­sebire, prin asta ne deo­sebim de toate plat­formele active în seg­men­tul de infor­mare turistică. Aplicaţiile mobile undemergem.ro, unde sunt disponibile 100% din funcţionalităţile platformei, îşi propun să ofere răspunsuri de încredere la una dintre cele mai des întâlnite întrebări din limba româna. Online cel puţin se întâmplă un fenomen prezis de Alvin Toffler, care a spus prin anii '70 că vor veni nişte vremuri în care va apărea fenomenul de intoxicare cu informaţii. Se întâmplă deja fenomenul acesta, deşi avem acces liber la informaţie, oamenii sunt liberi să vorbească să-şi dea cu părerea, acest lucru a început uşor uşor să se întoarcă împotriva noastră. Fiecare îşi dă cu părerea despre orice, iar treaba aceasta cu conţinutul generat de utilizatori a funcţionat atâta timp cât utilizatorii, publicul a fost de o anumită calitate. Când oamenii pot să-şi dea cu părerea despre orice, încep să apară probleme. Şi în platformă întreg conţinutul este bazat pe o activitate de documentare. Toate materialele din platformă apar ca rezultat al unui proces de documentare, identificare, evaluare, este un întreg proces pe care l-am pus la punct în ultimii doi ani”, a adăugat el.

Iulian Pufu, fondatorul acestui start-up, are experienţă în marketing de peste 25 ani iar în ultimii 8 ani a iniţiat şi dezvoltat în destinaţia turistică Braşov câteva proiecte de informare şi promovare care au avut peste 1.000.000 de vizualizări (print) anual.

În toată această perioadă el a observat care sunt nevoile de informare ale turiştilor dar şi felul „bombastic” - de multe ori exagerat şi de multe ori nereal în care sunt prezentaţi cei ce prestează servicii din sfera ospitalităţii - toţi sunt „perfecţi”, „cei mai buni”, „cei mai ieftini”.

“Dintotdeauna oamenii au apelat la ghizi, bazându-se atât pe capacitatea acestora de a-i feri de neplăceri cât şi pe abilitatea de a rezolva situaţiile neprevăzute. Deşi o titulatură de <<ghid obiectiv>> ar putea fi considerată un pleonasm, Unde Mergem o foloseşte tocmai pentru a face diferenţa de aşa-intitulatele „ghiduri“, care până la urmă nu sunt altceva decât nişte agregatori de reclame. Conceptul Unde Mergem are la bază ideea de obiectivitate, fără niciun compromis”, a explicat Iulian Pufu.

Utilizatorii care îşi creează un cont sau se conectează cu un cont de social-media pot urmări şi pot scrie recenzii pe paginile atracţiilor şi locurilor prezentate de aplicaţia Unde Mergem. “Atunci când pagina pe care o urmăreşti va publica un eveniment sau o ofertă, vei primi notificare push în telefonul tău. De asemenea, în aplicaţie poţi să îţi creezi liste (de călătorie, de preferinţe etc.) în care să salvezi atracţii şi locuri pe care vrei să le vizitezi în călătoriile tale prin România. Există şi o secţiune „În jurul tău” în care poţi vedea pe hartă ce recomandări există în proximitatea ta”.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR