ZF IT Generation

ZF IT Generation. Investor Watch. Valentin Filip, Fortech: În următorii 2-3 ani vrem să ajungem la peste 15 investiţii de capital şi minim 3-4 investiţii de tip joint-venture

9 iul 2021 Autor: Ioana Nita

Cel mai recent pariu făcut de Fortech pe plan local este în start-up-ul de telemedicină Telios, contribuind cu 400.000 euro la runda de finanţare care per total s-a situat la 700.000 euro.

Compania locală Fortech, specializată în dezvoltarea de soluţii software în regim outsourcing, a înfiinţat anul acesta o divizie nouă dedicată zonei de investiţii, strategia sa vizând finanţarea de start-up-uri tech, implicarea în proiecte de tip joint-venture, sprijinirea unor proiecte pornite intern şi achizhiţii de produse tech.

Compania clujeană a început să investească de peste cinci ani în diferite start-up-uri tech, preponderent din SUA. însă în ultima vreme şi-a îndreptat atenţia şi către piaţa locală în condiţiile în care ecosistemul de start-up-uri tech din România s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani. În total, Fortech a investit până acum circa 4 mil. euro în 13 start-up-uri tech, iar în următorii ani vrea să adauge peste tot mai multe investiţii în portofoliu.

„În următorii 2-3 ani ne-am dori să trecem de un nivel de peste 15 investiţii semnificative în zona de capital, să avem cel puţin 3-4 proiecte de tip joint-venture şi în acelaşi timp să ne asigurăm că avem în fiecare an cel puţin un produs propriu pe care îl pornim şi pe care îl punem în piaţă“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Investor Watch, Valentin Filip, managing director product investments în cadrul Fortech. Pentru noua divizie dedicată zonei de investiţii, compania şi-a conturat o strategie pe patru direcţii.

„Avem patru direcţii în care vrem să mergem cu investiţiile pe care le facem - de la o implicare semnificativă în progresul pe care îl va avea start-up-ul respectiv, până la o implicare mai puţin activă. Ne dorim pe de-o parte să creăm produse, aşa cum este şi cazul Investory (start-up pornit în cadrul Fortech anul trecut - n. red.), iar în acelaşi timp ne dorim să facem parteneriate cu alte businessuri şi să creăm produse pentru domeniile în care activează businessurile respective - aici ar fi vorba de un fel de joint-venture. De asemenea, vrem să facem investiţii de capital în start-up-uri care au tracţiune pe piaţă şi aici aş face o diferenţiere între investiţii de tip seed şi pre-seed - din punctul acesta de vedere avem şi niveluri de performanţă şi de maturitate ale start-up-urilor pe care le vizăm şi în acelaşi timp ne dorim să fim implicaţi şi în zona de modernizare a anumitor produse şi atunci să vorbim de achiziţii de produse“, a explicat el.

De ce acum o divizie dedicată zonei de investiţii? “Suntem activi de peste 20 de ani, perioada în care am reuşit pe de-o parte să performăm şi să creştem la peste 900 de angajaţi în momentul de faţă, şi în acelaşi timp să ne implicăm în foarte multe domenii în care am avut un impact pozitiv în aşa fel încât să putem ajuta diverse sectoare şi diverse produse să se dezvolte şi să ajungă să ajute cât mai mulţi oameni. Pe tot acest parcurs am avut ambiţia de a fi şi mai implicaţi în dezvoltarea produselor aşa că de 5-7 ani am început să investim în produse de software în principal în afara ţării şi mai ales în zona Americii, iar recent în cadrul Fortech am decis să creăm o divizie care să se ocupe în mod specific de această activitate pentru a fi siguri că o facem responsabil şi cu şanse cât mai mari de reuşită”, a precizat Valentin Filip, adăugând că noua divizie şi oferă companiei posibilitatea de a fi mult mai atentă la piaţa locală. “Avem posibilitatea să fim mai atenţi la piaţă, să ne bazăm pe oportunităţi care sunt prezente şi în apropierea noastră, ţinând cont că în general clienţii pe care îi avem noi sunt în zona vestică a globului. Vrem să ne transformăm dintr-o companie care investeşte în clienţii ei, de multe ori pentru că vedem beneficiul de a face asta, într-o companie şi într-un fond care poate investi în mai multe oportunităţi şi sprijini mai multe domenii.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR