ZF IT Generation

ZF IT Generation. Ina Beleuţă, fondator: Pill vs. Pill, un ghid online pentru medicaţie corectă: „Peste şase luni vom lansa varianta beta a platformei şi vom avea nevoie de o finanţare pentru dezvoltare“

10 apr 2020 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul se află în prezent în programul de accelerare din cadrul Innovation Labs.

Pill vs. Pill, un start-up din Iaşi, lucrează în prezent la dezvoltarea unei platforme online destinate informării pacienţilor cu privire la contraindicaţiile pe care le are asocierea diferitelor medicamente pe care le consumă, prima versiune urmând să fie gata în circa şase luni.

„Acum suntem într-un stadiu incipient, în faza de laborator, însă peste circa şase luni vom putea scoate o variantă beta, iar după lansarea acesteia vom putea colecta informaţii şi vom putea primi feedback din piaţă pentru a vedea cum să dezvoltăm în continuare proiectul. Avem idei, avem inovaţie, dar avem nevoie de timp pentru a le pune în practică. De asemenea, ne dorim ca atunci să luăm şi o finanţare pentru că este vorba de multă cercetare. Noi vrem ca în acest site se adunăm o serie de informaţii - atât informaţiile care se regăsesc în prospectele medicamentelor, cât şi informaţii din literatura de specialitate, pentru a aduce un plus de valoare pe piaţă şi un plus de valoare în calitatea sănătăţii publicului larg“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Ina Beleuţă, fondatoarea Pill vs. Pill. Studentă în prezent la Facultatea de Farmacie, ea lucrează la acest proiect împreună cu Chelmuş Rareş, care se ocupă de partea tehnică şi de consultanţă. Cei doi au prezentat anul acesta ideea în cadrul hackathonului Innovation Labs, start-up-ul fiind selectat pentru a merge în finală. 

„Am observat o lipsă de cunoaştere în rândul populaţiei în ceea ce priveşte medicaţia pe care o ia. Mulţi nu citesc prospectele, iar acolo se afla informaţii vitale despre contraindicaţii, efecte adverse şi precauţii, iar noi ne-am gândit ce soluţie să dăm acestei probleme. Ideea mi-a venit înainte de a participa la Innovation Labs, însă acolo am şlefuit-o. Am învăţat câte puţin din toate – marketing, promovare, business.“

Platforma Pill vs. Pill va fi utilă pentru orice persoană care suferă de anumite afecţiuni şi urmează un tratment, şi au câteodată nevoie punctual de un alt medicament pentru a anumită durere sau problemă medicală. De asemenea, platforma va fi utilă inclusive pentru persoanele care iau suplimente alimentare.

„O asociere nefericită de medicamente poate produce ceva devastator. Spre exemplu asocierea doua medicamente sau a unui supliment alimentar cu un medicament, a două suplimente alimentare sau chiar a unui medicament cu un fruct. Ca să dau şi un exemplu cât se poate de concret, asocierea medicamentelor pentru scăderea colesterolului cu grepfruit-ul în anumite concentraţii poate duce chiar la deces. Aşadar, chiar trebuie tras un semnal de alarmă“, a explicat Ina Beleuţă. De asemenea, a adăugat ea, un alt exemplu ar fi faptul că în cazul anumitor tratamente, administrarea în paralel a unui medicament pentru o afecţiune absolut banală, ar putea să scadă cu până la 90% eficacitatea acelui tratament. 

Soluţia Pill vs. Pill foloseşte profilul medical al pacientului şi informaţii din prospectele medicale pentru a oferi într-un mod inteligibil detalii referitoare la substanţe medicamentoase incompatibile, restricţii alimentare sau sportive, efecte adverse ale medicamentelor şi potenţiale limitări în abilitatea de a conduce.

“Pacientul va introduce un medicament pe care îl ia, să presupunem că este un medicament din tratamentul său zilnic fiindcă suferă de o anumită afecţiune. Dar respectivul pacient are spre exemplu şi o durere de stomac şi vrea să o pastilă pentru această problemă.  Pe site va găsi informaţii despre interacţiunea dintre cele două medicamente - îi va supune dacă aceasta presupune un risc minim, mediu sau ridicat. Încă analizăm exact cum vom expune informaţiile”, a menţionat fondatoarea Pill vs. Pill.

Cum va monetiza însă start-up-ul această platformă online? “Am analizat până acum mai multe metode de monetizare printre care se numără publicitatea şi nu am exclus nici partea de donaţii pentru că partea de monetizare este foarte strâns legată de scopul cu care am început acest proiect şi scopul ţine de sănătatea populaţiei. Este ceva de interes public”, a precizat ea, adăugând se gândeşte inclusiv la parteneriate cu companii farmaceutice.

În plus, start-up-ul ar putea include în viitor în platformă şi un chat cu specialişti – doctori sau farmacişti, care să le ofere sfaturi pacienţilor, serviciu ce ar putea fi taxat.

Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR