ZF IT Generation

ZF IT Generation. Ileana Comănescu, product manager, Qoobiss: Am ajuns la un portofoliu de 20 de clienţi şi continuăm să creştem. Vrem să intrăm pe minimum două noi pieţe europene anul acesta

11 aug 2023 Autor: Ioana Nita

♦ Investiţiile în soluţiile Qoobiss de pe până acum se ridică la un milion de euro ♦ Start-up-ul este susţinut de fondul de investiţii american NCH Capital.

Start-up-ul local Qoobiss, care a dezvoltat un pachet complet de soluţii pentru verificarea identităţii în mediul digital şi automatizarea procesului de KYC (know your customer), a reuşit să îşi crească portofoliul de la cinci clienţi anul trecut la 20 în prezent, în condiţiile în care compania a primit acreditare de la Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) pentru soluţia sa de verificare a identităţii la distanţă şi s-a extins şi pe piaţa din Republica Moldova. Start-up-ul a lansat soluţia de verificare a identităţii în mediul digital în 2021, iar pe parcurs a adăugat în portofoliu şi servicii conexe, precum serviciul de înrolare sau soluţii de anti-money laundering.

„Acest proces de acreditare a soluţiei noastre de identificare, dată de ADR, ne-a adus un mare aport în cadrul companiei, reuşind să tragem un număr mare de clienţi. Avem în prezent o creştere de 200% a portofoliului de clienţi pentru soluţia de identificare. De asemenea, avem şi clienţi pentru servicile conexe de anti-money laundering sau servicile de onboarding“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Ileana Comănescu, product manager KYC Global în cadrul Qoobiss.

Majoritatea clienţilor Qoobiss activează în industriile financiar-bancară, gaming şi închiriere de echipamente electronice şi IT, iar cea mai solicitată soluţie din portofoliul său este cea de identificare video la distanţă.

„Avem un număr destul de mare de clienţi din domeniul financiar-bancar. De asemenea, am câştigat clienţi din industria de gaming, din industria insolvenţei. Aceştia sunt atât din România, cât şi din Republica Moldova.“

„Avem mai mulţi parteneri în Republica Moldova, care au servicile noastre de identificare precum şi servicile de onboarding. Ca şi element de noutate, în Republica Moldova am integrat soluţia de identificare cu Registrul Evidenţei Populaţiei şi putem face această identificare cu toate documentele de identitate existente pe teritoriul Republicii Moldova“, a menţionat ea.

Qoobiss are în plan să intre şi pe alte pieţe din străinătate, atât anul acesta, cât şi în 2-24, pieţele vizate fiind Estonia, Spania şi Franţa. În principal, strategia companiei în vederea extinderii este prin parteneri locali în ţările vizate.

“Până la finalul anului ne-am propus să ne extindem în minim două ţări, iar în 2024 intenţionăm să mai avansăm şi spre alte 3-5 ţări suplimentare din Europa. Soluţia noastră de identificare este foarte uşor de implementat şi poate fi adaptată oricărui tip de act de identitate. Acesta este principalul motiv pentru care am putea face o expansiune foarte rapidă a servicilor de identificare”, a punctat Ileana Comănescu.

Soluţia de verificare a identităţii în mediul digital dezvoltată de Qoobiss este disponibilă în regim SaaS pentru clienţi, implementarea realizându-se în câteva ore sau maxim o zi.

“Soluţia noastră este perfectă adaptabilă oricărui mediul de lucru şi oricări flux pe care compania îl deţine. Este destul de uşor de implementat prin acest serviciu de API (application programming interface – n.red.), integrându-se cu fluxurile companiei. Nu implică costuri adiţionale majore. Reuşim să ne sincronizăm cu dorinţa şi necesitatea pe care compania o are în ceea ce priveşte implementarea serviciului nostru şi să oferim o calitate şi o securitate sporită a informaţiilor”, a subliniat ea.

În funcţie de tipurile de servicii pe care clientul le alege, costul de implementare al soluţiei Qoobiss poate varia de la câteva sute de euro până la câteva mii de euro. “Iar legat de costurile ulterioare ce vor fi plătite decât această, noi percepăm un cost pe transacţie. Fiecare utilizator plăteşte în funcţie de cât anume foloseşte aplicaţia şi de numărul de tranzacţii efectuate pe serviciul respectiv. Prin tranzacţii înţelegem o acţiune completă de identificare din punct de vedere al acţiunii pe care clientul companiei îl efectuează. Deci monetizăm doar tranzacţiile reuşite, nu şi acelea care se opresc la jumătatea fluxului sau care nu trec de anumiţi paşi de identificare”, a completat Ileana Comănescu.

Start-up-ul Qoobiss este susţinut de fondul de investiţii american NCH Capital (acţionar principal), investiţiile realizate până acum în soluţiile dezvoltate ridicându-se la un milion de euro.

“Grupul NCH ne-a susţinut pe tot acest parcurs şi crede foarte mult în proiectele pe care noi le dezvoltăm. Dorim să investim în continuare în servicii de calitate. Până în prezent am investit aproximativ un milion de euro în ceea ce priveşte investiţii în servicii. Pot spune cu mândrie că începând cu anul acesta am atins acel prag al cifrei de afaceri care ne va permite să ne susţinem din veniturile proprii investiţiile viitoare în proiecte sau în soluţii software.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR