ZF IT Generation

ZF IT Generation. Grégoire Vigroux, cofondator: Fenix.eco, magazin online de smartphone-uri recondiţionate: Vrem să vindem câte 1.000 de telefoane pe lună în România. Căutăm şi o finanţare de 50.000-100.000 euro pentru extinderea în Bulgaria

8 apr 2020 Autor: Ioana Nita

Smartphone-urile comercializate pe fenix.eco sunt achiziţionate de pe pieţele scandinave, recondiţionate şi vândute apoi pe piaţa locală.

Start-up-ul local fenix.eco, care le pune la dispoziţie românilor o platformă online de unde pot cumpăra smartphone-uri recondiţionate, ţinteşte să vândă câte 1.000 de telefoane pe lună în România în următorul an, planul fiind de a consolida businessul pe piaţa locală ca apoi, din 2021, să se poată extinde şi în alte ţări din regiune. Investiţia iniţială pentru demararea proiectului s-a ridicat la 200.000 euro.

„Aceasta este suma de care avem nevoie în România, însă vom avea nevoie de mai mulţi bani pentru a ne extinde în afara ţării. Anul acesta ne concentrăm pe piaţa din România, iar la începutul lui 2021, în ianuarie sau februarie intrăm pe piaţa din Bulgaria. Pentru a intra pe piaţa din Bulgaria avem nevoie de o sumă între 50.000 şi 100.000 euro. Deja suntem în discuţii cu fonduri de investiţii din România şi din Bulgaria pentru a avea acces la această sumă“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT GENERATION Grégoire Vigroux, cofondator al fenix.eco alături de Adrien Arnoux, un fost manager din cadrul Amazon. Grégoire Vigroux este un antreprenor de origine franceză şi business angel stabilit în România de circa 13 ani, cel mai cunoscut proiect al său fiind TELUS International Europe (companie cunoscută anterior sub denumirea de CallPoint).

Ideea noului său proiect – fenix.eco - a apărut în urmă cu nouă luni după ce antreprenorul a citit un articol în presa internaţională despre un business francez care vinde deja telefoane recondiţionate de circa cinci ani, anul trecut ajungând la o cifră de afaceri de 230 milioane de euro.

„Atunci am realizat că se poate face ceva similar în Europa de Est începând cu România fiindcă nu aveam încă aşa ceva aici“, a explicat Grégoire Vigroux.

„În Germania şi Franţa, 10% din piaţa de smartphone-uri provine din businessul de telefoane recondiţionate. În România în fiecare an se vând 5 milioane de smartphone-uri, iar noi dacă vom avea 10% din această piaţă va însemna să vindem 500.000 de smartphone-uri anual. Aceasta este însă o ţintă pe termen lung, pentru următorii 5-6 ani“. El a adăugat că produsele comercializate pe fenix.ro se poziţionează între smartphone-urile noi şi cele la mâna a doua, vândute spre exemplu pe platforme de anunţuri precum OLX.ro.

„Anul trecut pe OLX au fost 2 milioane de anunţuri ceea ce înseamnă că este o piaţă de smartphone-uri de second hand destul de mare.“

Start-up-ul fenix.ro cumpără smartphone-uri utilizate circa 12-36 luni pe care le recondiţionează şi le revând apoi pe piaţa locală. 

„Noi vindem telefoane care au o vechime de 12-36 luni pe care le recondiţionăm – schimbăm piese, etc. Oferim o experienţă similară ca atunci când cumperi produsul nou – cutie nouă, cabluri noi, căşti noi, la care adaugăm o garanţie de 12 luni“, a explicat el.

Smartphone-urile vândute pe fenix.eco sunt achiziţionate de pe pieţele scandinave.

„Acolo sunt foarte multe persoane care îşi schimbă smartphone-ul frecvent, la 12 luni. Ca atare, avem acces la un stoc de telefoane destul de noi. Le curăţăm de toate datele, le reparăm dacă este cazul – de obicei sunt probleme la baterie şi ecran, iar apoi le vindem“, a precizat cofondatorul fenix.eco.

În medie, preţurile de vânzare ale smartphone-urilor recondiţionate şi vândute de fenix.eco sunt cu 50% mai mici decât cele pentru un produs nou. Mai exact, preţul mediu de vânzare al unui smartphone recondiţionat de fenix.eco este de 330 euro.

„Diferenţa de preţ porneşte de la 30% şi poate ajunge şi până la 70%. Pentru a ajunge la pragul de rentabilitate trebuie să vindem 10 smartphone-uri pe zi. Ideal ar fi să ajungem să vindem însă triplu, circa 1.000 de telefoane pe lună. Noi avem un profit de 15%“, a punctat antreprenorul.

În prezent, stocul iniţial al fenix.eco numără 1.000 de smartphone-uri de la cei mai mari trei producători din lume – Samsung, Apple şi Huawei.

„Noi ne axăm pe modele premium de smartphone-uri.“

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR