ZF IT Generation

ZF IT Generation. Grégoire Vigroux, cofondator al bonapp.eco – aplicaţie pentru combaterea risipei alimentare: Anul viitor vrem să luăm o nouă finanţare şi să ne extindem atât la nivel naţional, cât şi în regiune. Pieţele vizate sunt Bulgaria, Grecia, Republica Moldova şi Ungaria

14 nov 2023 Autor: Ioana Nita

Bonapp.eco vrea să atragă o finanţare mai mare decât totalul investiţiilor obţinute până acum, care se ridică la 1,4 milioane de euro  Start-up-ul şi-a propus să ajungă la pragul de rentabilitate în aprilie anul viitor.

Bonapp.eco, start-up-ul local care a lansat în urmă cu doi ani o aplicaţie mobilă prin intermediul căreia comercializează alimente la preţ redus ce se apropie de data de expirare, are în plan să atragă anul viitor o nouă finanţare pentru a putea accelera extinderea la nivel naţional, dar şi în străinătate, pieţele vizate fiind cele din regiune – Bulgaria, Grecia, Republica Moldova şi Ungaria. Până acum, bonapp.eco a obţinut în total investiţii de 1,4 milioane de euro care au ajutat start-up-ul să se dezvolte în Bucureşti şi Cluj-Napoca, oraşele în care este în prezent disponibilă aplicaţia. În cei doi ani de la lansare, aplicaţia a ajuns să aibă peste 200.000 de descărcări şi o reţea de peste 850 de parteneri - de la supermarketuri până la restaurante şi cafenele.

„Dorim să lucrăm cu toţi retailerii mari din România şi vom semna foarte curând un contract important cu unul dintre cei mai mari retaileri de pe plan local, iar acest lucru va fi un «game changer» pentru noi. Vom începe un proiect pilot în ianuarie şi dacă creştem împreună cu acest partener cum trebuie şi dacă ne dezvoltăm aşa cum trebuie cu cei 850 de parteneri pe care îi avem deja, vom ajunge la break-even, la profitabilitate în aprilie anul viitor. Iar dacă ajungem la acest nivel, deschidem o nouă rundă de finanţare, de tip seed, care va fi foarte importantă, pentru că prin acea investiţie ne vom dezvolta pe plan naţional şi pe plan internaţional“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Grégoire Vigroux, cofondator al bonapp.eco. El nu a oferit însă mai multe detalii despre retailerul cu care urmează să semneze contractul.

În prezent, printre cei 850 de retaileri cu care colaborează bonapp.eco se numără Cora, Metro, Penny, La Doi Paşi, Ibis, Starbucks, Ana Baking şi Pain Plaisir. Deşi are 850 de parteneri în total în Bucureşti şi Cluj-Napoca, start-up-ul trebuie să-şi îmbunătăţească aria de acoperire în zonele limitrofe ale celor două oraşe, în condiţiile în care utilizatorii care aleg să cumpere produse din aplicaţie trebuie să meargă să le ridice personal şi atunci este important să fie la distanţe mici faţă de locaţia lor.

„Dacă eşti în sectorul 1, de exemplu, nu este nicio problemă. Foloseşti aplicaţia, găseşti un partener - restaurant, benzinărie, hotel, hipermarket, supermarket, cafenea, etc. aproape de tine. Dar în anumite zone, cum ar fi Tunari este mai complicat. Deci dacă cineva descarcă aplicaţia noastră şi nu găseşte nimic într-un perimetru de 300 de metri, pierdem un client potenţial. Aşadar, asta este o provocare pe care o avem, dar pe care o vom rezolva foarte curând, doar că ne mai trebuie puţin timp“, a punctat el.

Din noiembrie 2021 şi până în prezent, prin aplicaţia bonapp.eco s-au vândut peste 200.000 de pachete alimentare în Bucureşti şi Cluj-Napoca, sumă ce reprezintă un total de 100 de tone de alimente salvate.

“Preţul mediu pentru un pachet cu alimente cumpărat de la noi de la bonapp.eco este 5 euro, adică este 25 de lei, iar discountul mediu este între 50%-60%. Avem circa 400 de comenzi pe zi prin aplicaţia noastră în Bucureşti şi în Cluj. Suntem mai mari aici în Bucureşti decât suntem în Cluj – circa 75% din comenzi sunt în Bucureşti, iar restul în Cluj”, a precizat Grégoire Vigroux, adăugând că următoarele oraşe din România în care va fi disponibilă aplicaţia bonapp.eco vor fi Timişoara şi Iaşi.

La finalul lunii septembrie, start-up-ul a ajuns la vânzări intermediate în valoare totală de 50.000 de euro, de cinci ori mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2022, comisionul reţinut fiind de 20%. Până în aprilie anul viitor, start-up-ul şi-a propus să crească businessul cu circa 300%-350% şi atingă pragul de rentabilitate pentru a putea negocia o rundă de finanţare la o evaluare mult mai bună a companiei. Pentru noua rundă de finanţare, echipa bonapp.eco ţine legătura cu o serie de fonduri de investiţii din străinătate, dar şi de pe plan local.

“Când vom primi banii din noua rundă de finanţare, îi vom folosi foarte repede pentru a ne extinde pe plan naţional şi internaţional pentru că aceste este motivul petru care avem nevoie de investiţie acum. Mai ales, că vrem să ne extindem în Bulgaria, Grecia, Ungaria şi Moldova, unde voma vea nevoie de echipe locale care să aibă o reţea mare de contacte în domeniul retail”, a subliniat cofondatorul bonapp.eco, menţionând totodată că este foarte important ca start-up-ul să atragă în reţeaua sa de parteneri retaileri foarte mari care să aibă sute sau mii de locaţii într-o ţară astfel încât să poată acoperi mai repede o piaţă. Însă, cu aceşti retaileri mari există şi un ciclu de vânzare mai mare – de circa un an.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR