ZF IT Generation

ZF IT Generation. Gabriel Prefac, Valentin Tudose şi Tiberiu Marin, cofondatorii Senflua, platformă digitală de asigurări: Ţintim o investiţie de 200.000 euro

4 aug 2023 Autor: Alexandra Cepăreanu

„Pentru finanţare ne-am îndreptat spre regiunea Europei Centrale şi de Est şi atunci discuţiile noastre au loc cu prioritate în această zonă, dar suntem activi şi la nivel naţional, pentru a atrage un investitor român“ Senflua a fost lansată oficial în 2023, iar în prezent înregistrează circa 150 de clienţi plătitori şi lucrează cu peste 10 asigurători.

Start-up-ul local Senflua, care a construit o platformă prin care îşi propune să vândă orice tip de asi­gurare, are ca obiectiv ridicarea unei investiţii în valoare de 200.000 de euro care să susţină dezvoltarea unei aplicaţii (wallet digital) prin care utilizatorii să îşi poată gestiona toate poliţele de asigurare pe care le deţine.

„Obiectivul în următoarea peri­oa­dă ar fi să ridicăm fonduri de apro­ximativ 200.000 de euro, din care o mare parte, undeva la 60-65%, va fi in­vestită în dezvoltarea unui wallet di­gital în asigurări, o parte din sumă va fi investită în campaniile de marke­ting şi awareness pentru a construi cu utilizatorii o relaţie de încredere. Walle­tul digital va fi un loc în care cli­enţii vor putea să-şi gestioneze toate poliţele de asigurare şi tot ce înseam­nă management în jurul poliţelor de sănătate pentru a creşte atât prevenţia, cât şi nivelul de educare al pieţei, dar şi gradul de acoperie în faţa riscului“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch, Valentin Tudose, cofondator şi CEO al Senflua.

Platforma a fost lansată oficial la începutul anului 2023 în urma unei investiţii în valoare de 30.000 euro, iar în prezent înregistrează circa 150 de utilizatori plătitori şi vinde asigurări de la peste 10 jucători din industrie.

„În prezent, vindem asigurări de la mai bine de 10 asiguratori, unii români, alţii din străinătate, dar ne uităm şi spre alţi jucători din industrie. Spre exemplu, pentru zona medicală suntem în discuţii cu furnizori de tehnologie şi de servicii medicale, pentru zona rutieră suntem în discuţii cu furnizori de diverse servicii - de la asistenţă rutieră, până la service-uri auto. În momentul acesta, în urma unei directive europene, asiguratori care nu sunt prezenţi în România pot vinde către clienţii din România, iar în aceeaşi măsură se pot vinde şi produse de asigurare din România către clienţi din afară“, a explicat Gabriel Prefac, cofondator al Senflua şi cel care se ocupă de partea de dezvoltare parteneriate.

De asemenea, odată cu lansarea platformei Senflua, reprezentanţii companiei au lansat pe piaţă şi două produse de asigurare complet automatizate - asigurarea RCA şi cea de călătorie -, ceea ce înseamnă că utilizatorii le pot accesa şi achiziţiona direct online, fără a intra în contact cu un broker sau un asigurator.

„Am observat, de asemenea, că toţi cei aflaţi în piaţă ca şi jucători de la asigurator, broker şi inclusiv agenţi au o oarecare problemă de comunicare şi atunci, printr-o astfel de soluţie, am reuşit cumva să aducem pe toţi în aceaşi cameră şi să putem oferi acces clienţilor la produse de asigurări într-un mod mult mai rapid. Vrem ca până la sfârşitul anului 2023 să automatizăm şi asigurările de locuinţe şi să lansăm şi portofelul digital de asigurări“, a spus Tiberiu Marin, cofondator al Senflua şi cel care se ocupă de partea de dezvoltare şi testare a produsului.

Planurile pe termen mediu şi lung ale reprezentanţilor start-up-ului românesc vizează creşterea gradului de digitalizare a industriei de asigurări din România, creşterea gradului de prevenţie în rândul românilor în ceea ce priveşte sănătatea lor şi extinderea pe pieţe din regiune.

„În următorii 3 4 - 5 ani, în primul rând ne dorim să digitalizăm mai mult piaţa de asigurări din România. În momentul de faţă, primii 10 jucători de asigurări deţin undeva la 60% din piaţă, 40% fiind compusă de circa 200 de brokeri, deci cumva toţi au între 1-2% cotă de piaţă. Noi ne dorim să digitalizăm mai mult piaţa din România, să avem undeva la 3-4-5% grad de penetrare în piaţă pe zona de distribuţie de asigurări, să dezvoltăm un mindset în România de prevenţe pentru a creşte gradul de acoperire în faţa riscului Ð iar aici, obiectivul nostru este să lucrăm cu generaţiile digitale care cresc şi care vor achiziţiona produse de asigurări în următoarea perioadă“, a explicat Valentin Tudose.

 

Ce a mai spus Valentin Tudose la ZF IT Generation

Împreună cu Gabi şi Tiberiu am dezvoltat Senflua pe care vrem să-l convertim în primul portofel digital în asigurări din România. Cumva ideea a venit de la o nevoie personală, acum câţiva ani când m-am întors în România după un lung sejur în srainătate şi căutam să asigur anumite aspecte din viaţa mea, m-am lovit atunci de proceduri în asigurări complicate şi deloc digitale, m-am lovit de asemenea de produse foarte standard şi deloc adaptate stilului meu de viaţă. Şi, în final, cel mai mare şoc l-am avut în zona de asigurări private de sănătate, în care nu am reuşit să găsesc un produs care să acopere zona de prevenţie. Şi, de fapt, ce m-a interesat pe mine erau servicii de stomatologie şi servicii de oftalmologie incluse, care să fie acoperite în asigurarea mea de sănătate. Deci, cumva aşa am pornit la drum să creăm Senflua Ð un concept 100% digital.

Piaţa de asigurări este o industrie matură, într-adevăr, dar este, poate, printre ultimele industrii care nu au suferit o transformare majoră. Dacă ne uităm ultima mare industrie, probabil a fost ceea din finance, dar în asigurări asta se întâmplă chiar în acest moment, iar în următorii ani va creşte gradul de digitalizare în sector, pe fondul legilor noi care vor veni şi de la nivel european dar şi naţional.

În momentul de faţă, doar undeva la 5% din poliţele din România sunt emise 100% digital. Pentru restul este nevoie de un contact direct între un broker sau un asigurator şi clientul final - fie el că este printr-un SMS, printr-un telefon sau printr-un mail. Deci acesta este primul element pe care noi vrem să-l creştem, gradul de digitalizare.

Focusul nostru este în principal în zona de sănătate, ca să putem crea produse adaptate în parteneriat cu jucători din piaţa de asigurări, din România sau din străinătate, adaptate clienţilor.

Monetizare - Avem într-o parte asiguratorii, brokerii şi agenţii. Noi în momentul de faţă acţionăm precum un agent 100% digital şi monetizarea noastră vine din mecanismul de comisionare. Deci, pentru fiecare poliţă pe care o comercializăm digital pe site-ul nostru, noi primim un comision de la asigurator, care poate să fie mai mic sau mai mare. În ultima perioadă, zona de RCA-uri a fost reglementată legal la un procent foarte scăzut, dar fiecare produs are un procent de comisionare. Deci, cumva monetizarea noastră vine din această comercializare. Clientul nu ne plăteşte pe noi. Noi ne monetizăm de la asigurator, de la broker, nu de la client.

Al doilea model de monetizare pe care îl dezvoltăm în momentul de faţă cu acest wallet digital în asigurări va fi un model total gratuit pentru zona de B2C, deci pentru clienţii persoane fizice, iar în acel wallet ei vor putea să facă mult mai multe lucruri, vor avea acces la mult mai multe funcţionalităţi. Iar modelul dedicat zonei B2B va fi de vânzare a wallet-ului digital către companii care la rândul lor să ofere aplicaţia angajaţilor lor - care îşi vor putea gestiona poliţele de sănătate.

Sperăm ca până la sfârşitul anului 2023 să fie gata Walletul digital. Discuţiile cu companiile sunt încă la început pentru că este destul de greu să porţi aceste discuţii fără să ai un produs, măcar un MVP, pe care să îl poată testa. Dar aici avem două abordări diferite - direct către companii, dar şi deschiderea drumului spre marketplace, de exemplu. Deci, obiectivul ar fi să intrăm pe mai multe uşi ca să fim mai uşor de accesat şi pentru a creşte acest grad de acoperire direct către consumatorul final.

 

Ce a mai spus Gabriel Prefac la ZF IT Generation

Când am început treaba am plecat de la realităţile din România, dar în acelaşi timp ne-am uitat şi la ce se întâmplă în Europa, uitându-ne la alţi asiguratori, la rapoartele din ale state şi am observat că sunt două concepte pe care le avem în minte când vine vorba de parteneriate, ecosistem şi competiţie Ð pentru că sunt şi alţii care vând asigurări ca şi noi, cu care vrem să colaborăm, pentru că sunt multe lucruri de îmbunătăţit, în primul rând în România, dar şi în Europa, în zona de asigurări.

În România, de exemplu, avem cel mai mare procent de decese care pot fi prevenite prin tratament, potrivit unor statistici recente. Deci la noi cumva se moare cel mai uşor din lipsa îngrijirii medicale. Suntem, de asemenea, în fruntea clasamentelor în ceea ce priveşte topul statelor cu cele mai multe accidente rutiere. Sunt două zone în care asigurările pot contribui foarte mult alături de reglementatorii din piaţă, alături de guvern, alături de societate. Vrem să fim activi inclusiv în consultările la nivele european. Şi avem una chiar anul acesta, care este pornită de Uniunea Europeană, tot în zona de cum facem să acoperim acest insurance gap - diferenţa asta de asigurării pentru dezastre.

 

Ce a mai spus Tiberiu Marin la ZF IT Generation

În anul 2022, ne-am dorit să intrăm în piaţă pe bune, în sensul că eu şi Valentin am făcut pasul către agenţii de asigurări clasici, pentru a înţelege mai bine cum funcţionează absolut tot sistemul de asigurări din România. Deci undeva în 2022 am început să vedem exact ce înseamnă piaţa de asigurări, cum funcţionează absolut toate rolurile din piaţă - de la agent, broker, respectiv asigurator - şi de acolo am decis că este nevoie în primă fază de automatizarea procesului de emitere a unei poliţe de asigurare. Provocările pe care le-am avut până în momentul de faţă au fost mai degrabă la nivel tehnic. Au fost provocări prin care am reuşit cumva să observăm că sunt foarte multe detalii care trebuie puse la punct.

Echipa s-a format în 2021. Eu mă cunoşteam cu Valentin, noi am fost colegi de şcoală generală şi de-a lungul timpului am avut diverse discuţii în zona asta de business, iar în momentul în care el a observat problema din piaţă am început să dezbatem subiectul. Valentin îl ştia pe Gabriel şi am decis să ne strângem la masă toţi trei şi să discutăm. Apoi am început să construim în jurul ideii lui Valentin şi lucrurile au ajuns până aici.

 

Valentin Tudose, cofondator al Senflua: În prezent, avem undeva la 150 de clienţii plătitori, numărul lor fiind în creştere pentru că investim în marketing, în awareness.

Tiberiu Marin, cofondator al Senflua: În 2022 am început să vedem exact ce înseamnă piaţa de asigurări şi am decis că este nevoie ca în prima fază să automatizăm procesul de emitere a unei poliţe de asigurare.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR