ZF IT Generation

ZF IT Generation. Eusediu Margasoiu, CEO şi cofondator: Feexers, un Uber pentru servicii în casă: Ţintim expansiunea pe 10-15 pieţe din regiune în 5 ani

17 ian 2020 Autor: Adrian Seceleanu

„Astăzi idei sunt, tehnologia se poate replica uşor, dar diferenţa o fac cei care au acces la finanţare.“

Start-up-ul local Feexers, o aplicaţie mobilă care pune în legătură clienţii cu diverşi furnizori verificaţi de servicii de îngrijire personală şi de întreţinere a locuinţei (electricieni, instalatori, zugravi, cosmeticieni etc.), companie fondată de Felix Tătaru - fondator al grupului de comunicare GMP Group, Cristi Udrescu - fostul şef al companiei de soft Wizrom - şi Eusediu Margasoiu - fost executiv în cadrul Pepsi, are în plan să se extindă pe minimum 10 pieţe din regiune în următorii 5 ani.

„Evident că avem nevoie de finanţare pentru că noi am gândit mare această aplicaţie. Noi am studiat, am făcut focus grupuri şi în afara ţării şi am gândit plecând de la naming, noi am gândit aplicaţia global. Am avut vreo 24 de variante de naming, am testat, am făcut cercetare, am făcut poziţionare, segmentare, tot ce trebuie. Noi gândim aplicaţia mare, noi vrem să fim în 5 ani de zile în 10-15 ţări din Europa Centrală şi de Est“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Eusediu Margasoiu, CEO şi cofondator al Feexers. „Evident ca avem nevoie de finanţare. Cred, este o părere personală, că astăzi idei sunt, tehnologia se poate replica uşor, dar diferenţa o fac cei care au acces la finanţare.“

Compania din spatele Feexers a primit anul trecut o finanţare de 0,5 mil. euro de la fondul de investoţii Gapminder, Andrei Pitiş, Roca X şi fondatorii Secom. Gapminder a ajuns astfel la o participaţie de peste 7% din companie, în timp ce fondatorii au păstrat o cotă de 63% din firmă. Tranzacţia din 2019 a avut loc sub forma unei majorări de capital de 45.300 lei, cu o primă de emisiune de 0,5 mil. euro (2,37 mil. lei), dintre care 0,2 mil. euro au reprezentat contribuţia Gapminder, conform datelor din Monitorul Oficial. Cu câte aproximativ 0,14 mil. euro au contribuit fondul Roca X şi Lucia Costea. Andrei Pitiş a adus de asemenea aproximativ 30.000 de euro.

 

Ce a mai declarat Eusediu Margasoiu

  • Nu mă hazardez în asta la ora actuală, însă putem face un exerciţiu simplu. Am făcut nişte mediane în urma unor tranzacţii făcute în România şi mă refer la Oliviera / BG Menu, cei care au fost cumpăraţi de takeaway, Clever Taxi către Daimler. Mediana multiplului de cifră de afaceri după care s-au evaluat companiile este de 20. Multiplul de 20 din cifra de afaceri. Haideţi să nu luăm 20, să luăm 10. Dacă am face o cifră de afaceri de un milion de euro în România şi am replica asta în 15 ţări ....

  • Feexers este o aplicaţie de mobil care conectează oamenii care au probleme în casă cu - nu îmi place să spun meseriaşi pentru că are o conotaţie peiorativă- ci mai degrabă cu profesionişti sau cu meşteri care pot să livreze aceste servicii în timp real.

  • Ne-am gândit la casă din toate punctele de vedere, dar evident nu pot să demarez un asemenea proiect cu 200 de servicii. Am plecat cu cele care au o anumită frecvenţă şi penetrare în piaţă. Şi aici vorbim de instalatori, de electricieni, vorbim de ame­najări interioare şi ca să punem puţină sare şi puţin piper am introdus o categorie oarecum perpendiculară - beauty, sau personal care.

  • Am vrut să dezvoltăm o aplicaţie gen Uber pentru servicii în casă.  Am crezut că reinventăm roata. Într-o săptămână am aflat că există multe roţi în lume, în special în SUA. Dar asta nu ne a oprit, ci ne-a motivat, ne-am inspirat de acolo şi am început să croim acest proiect cu resurse proprii.

  • Până anul trecut când ne-am dat seama că avem nevoie de ceva gaz pe foc ca să ardă bine proiectul şi aşa am apelat la investitori, la diferiţi vectori de investiţii.

  • Am plecat de la această idee făcând o hartă a ceea ce există astăzi în lume şi am realizat că în Bucureşti există foarte multe soluţii în mobilitate. Avem Uber, Bolt, Yango, Clever / Free Now, Lime, Spark, CityLink. În acelaşi timp în piaţa de livrare de mâncare iarăşi este <<sânge>>. Avem Uber Eats, Takeaway, Gloco, Foodpanda, Bringo. Este <<sânge>> mult şi acolo şi am realizat că există un teritoriu - casa - care este liber la ora actuală chiar dacă există -foarte multe platforme web, dar nicio aplicaţie mobilă. Şi ne am întrebat de ce se întâmplă lucrul ăsta şi  am aflat în timp: fiindcă nu este uşor, este greu, este o aplicaţie destul de operaţională, asimetrică, în care poţi să ai puţini profesionişti într-o parte şi foarte mulţi oameni cu nevoi cu o frecvenţă mai mică de utilizare şi care ia timp să o construieşti. Într-o piaţă dominată eminamente de culoarea neagră noi vrem să venim cu bidineaua şi să o <<albim>>. Ne-a luat ceva timp să scanăm şi să adunăm cred 6.850 de potenţiali <<feexeri>>.

  • Noi am găsit aproape 7.000 de specialişti în Bucureşti. O muncă de vreo 2 ani de zile undeva sub nivelul mării ca să scoatem la suprafaţă aceşti specialişti.

  • La ora actuală avem 1.698 de feexeri în aplicaţie şi peste 20.000 de descărcări ale aplicaţiei. Noi am lansat acum aproape două luni aplicaţia, suntem la început. Este o construcţie continuă pentru că este ceva viu, am plecat cu un produs, deja am trecut două trei variante în ultimele 6 luni de zile. Credem că oraşe precum Bucureşti şi cele mari din ţară au un potenţial pe care noi l-am dimensionat destul de mare în această piaţă care va fi ocupată de o tehnologie similară pe termen lung.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR