ZF IT Generation

ZF IT Generation. Dumitru Prutean, fondator: Start-up-ul Radio-Saver din Iaşi vrea să rezolve problemele de localizare şi comunicare întâmpinate de unităţile de salvare şi de cei care merg în aventuri montane

23 apr 2020 Autor: Adrian Seceleanu

Echipa lucrează la dezvoltarea unui dispozitiv wireless care să permită localizarea celor care sunt victime ale unor accidente montane şi trimiterea de mesaje text.

Radio-Saver, un start-up din Iaşi, îşi propune să rezolve problemele de localizare şi comunicare întâmpinate de unităţile de salvare şi de cei care merg în aventuri montane. Soluţia propusă constă într-un circuit bazat pe tehnologii de tip wireless care permite achiziţia informaţiei de la un alt dispozitiv şi transmiterea acesteia prin unde radio.

„Dorim să oferim ajutor în salvarea vieţilor umane în incidentele montane. Acest dispozitiv funcţionează pe baza undelor radio, are două funcţii - prima este localizarea, iar a doua este aceea de a trimite mesaje text, astfel se realizează comunicaţia. Proiectul a fost demarat recent, are deja trei luni, deci suntem într-un stadiu iniţial, stadiu în care concepem şi dezvoltăm prototipul pentru ca apoi să-l optimizăm şi să ajungem cu el pe piaţă“, a declarat în cadrul emisiunii Dumitru Prutean, fondator al Radio-Saver. El a declarat că îşi propune să realizeze proiectul iniţial în România, iar ulterior pe alte pieţe din Europa. „Acest serviciu poate fi utilizat în multiple ţări. Iniţial planificăm să implementăm această afacere în România, să oferim acoperire totală pe munţii din România şi apoi am dori să ne extindem pe piaţa europeană. Deci frecvenţele radio nu reprezintă o problemă pentru acest tip de comunicaţii, pentru dispozitivul pe care îl dezvoltăm. Peste 3-5 ani de zile ne dorim deja să avem o companie care va dezvolta un produs perfect funcţional în cel mai eficient mod pentru ca totuşi să ne îndeplinim obiectivul să oferim acea siguranţă oamenilor când merg pe munte şi să ajutăm la salvarea vieţilor umane în momentul apariţiei unor incidente“.

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR