ZF IT Generation

ZF IT Generation. Dragoş Badea, cofondator şi CEO al Yarooms – software pentru gestiunea activităţii la birou: Avem venituri anuale recurente de 2 mil. euro, dublu faţă de 2021, iar pentru 2023 mizăm pe o triplare

1 nov 2022 Autor: Ioana Nita

Compania a atras recent o investiţie de două milioane de euro de la GapMinder şi Seedblink ♦ În curând, Yarooms va deschide un birou pe piaţa din SUA, aceasta fiind una dintre cele mai mari pieţe pentru start-up-ul local.

Yarooms, companie locală specializată în furnizarea de soluţii software de tip SaaS pentru managementul spaţiilor de lucru şi activităţii la birou, a ajuns în prezent la venituri anuale recurente de două milioane de euro, dublu faţă de 2021, iar pentru 2023 ţinteşte triplarea acestora, în condiţiile în care echipa va investi circa 65% din finanţarea de 2 două milioane de euro obţinută recent pentru promovare şi vânzări. Yarooms are în prezent un portofoliu de peste 150 de clienţi, majoritatea din America de Nord. Printre clienţii săi se numără National Health Service – sistemul naţional de sănătate din Marea Britanie, uni­versităţi mari - Columbia University, Stanford University şi Melbourne University din Australia, şi giganţi precum Bayer şi GlaxoSmithKline.

„În momentul acesta, veniturile noastre anuale recurente se situează la 2 milioane de euro, adică ne bazăm pe 2 milioane de euro în venituri de un an de acum încolo dacă nu am mai aduce niciun client nou şi dacă nu am mai pierde niciun client existent. Creştem cu o rată de sută la sută pe an. Aceasta este poziţia în care am ajuns din perspectivă comercială care este una bună pentru ultimii doi ani, dar care va fi îmbunătăţită semnificativ de investiţia recent primită. Practic, tocmai de asta am ridicat această investiţie ca să accelerăm vânzările fiindcă 65% din investiţie va merge în direcţia asta“, a declarat Dragoş Badea, cofondator şi CEO al Yarooms, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

El a adăugat că în curând, compania va deschide şi un birou în SUA, având în vedere că peste 60% din veniturile Yarooms sunt generate de piaţa din America de Nord.

„Noi avem o prezenţă în Statele Unite, avem deja angajaţi acolo în mai multe state pentru că suntem remote, nu avem o prezenţă fizică. Avem angajaţi în Carolina de Sud, Missouri, în mai multe state şi o să continuăm aşa, dar o sa operaţionalizăm compania de acolo în vederea mutării angajaţilor într-o formă legală mai bună, în vederea vânzării către clienţii din SUA direct prin subsidiara noastră de acolo versus prin compania din România. Încercăm să simplificăm operaţiunea de acolo şi să o consolidăm într-o subsidiară de sine stătătoare pentru că reprezintă o parte foarte mare a veniturilor companiei.“

Yarooms dezvoltă o soluţie software de management pentru munca de la birou, printre funcţionalităţile oferite fiind cele pentru rezervarea birourilor şi a sălilor de şedinţă, planificarea muncii hibride, semnalizare digitală.

„Produsul nostru este un produs complex de experienţă la birou, aşa se numeşte categoria -«workplace experience» - şi va fi lansată de Gartner spre sfârşitul anului. Deci este o piaţă oarecum nouă pentru departamentele de IT, dar rezolvă probleme vechi şi într-un mod foarte consolidat. O platformă de «workplace experience» şi Yarooms sunt ca un fel de coloană vertebrală sau un fel de sistem nervos al biroului prin care se facilitează accesul angajaţilor la tot ce înseamnă spaţiul de lucru. Şi când spunem «workplace» nu spunem doar spaţiul fizic de birou, ci zilele lor de muncă, cum se lucrează - modul de muncă, de exemplu în modul hibrid poţi lucra de acasă sau dintr-o cafenea, şi totodată se pot rezerva resursele fizice cum sunt birouri, camere de întâlniri, locuri de parcare, cabinete, ş.a.m.d. - în funcţie de industrie. Soluţiile de «workplace experience» şi Yarooms leagă acest aspect al lucrului angajaţilor cu biroul fizic“, a explicat Dragoş Badea.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR