ZF IT Generation

ZF IT Generation. Daniela Tatu-Chiţoiu, cofondator DAHNA, aplicaţie mobilă de nutriţie: Avem nevoie de 300.000 euro pentru a continua dezvoltarea aplicaţiei

27 iul 2020 Autor: Ioana Nita

Compania locală CardioScience, deţinută de soţii Daniela Tatu-Chiţoiu (economist) şi Gabriel Tatu-Chiţoiu (medic cardiolog), are nevoie în prezent de circa 300.000 euro pentru a continua dezvoltarea aplicaţiei mobile de nutriţie DAHNA - Diet According to the Healthy Nutritional Approach, fondatorii având în plan adăugarea de noi funcţio­nalităţi. Până acum, investiţia totală alocată proiectului DAHNA se ridică la aproximativ 100.000 euro.

„În prezent, nevoia noastră financiară este de 300.000 euro pentru a putea implementa două funcţionalităţi majore - automatizarea meniurilor şi reţetelor astfel încât să nu mai fie nevoie de resursa umană pentru a crea manual acele reţete, şi DAHNA coin. Prin această funcţionalitate, aplicaţia va cuantifica fiecărui client reducerea de risc cardiovascular, economia de timp şi de bani prin utilizarea aplicaţiei“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Daniela Tatu-Chiţoiu, CEO al CardioScience şi coordonatoarea proiectului DAHNA. Ea a pus bazele proiectului DAHNA în anul 2018 împreună cu soţul său, medicul cardiolog Gabriel Tatu-Chiţoiu.

„Proiectul DAHNA a început efectiv după o sesiune de shopping când eu şi soţul meu am rămas neplăcut impresionaţi de ceea ce aveau celelalte persoane în coşurile alimentare de cumpărături. Ne-am gândit atunci cum ar fi ca aceşti oameni să aibă un instrument foarte simplu şi concret care să le ofere meniuri sănătoase cu reţetele aferente şi cu lista de ingrediente astfel încât să îşi facă cumpărăturile. Ne-am uitat în piaţă şi am văzut că nu există un instrument care să aducă într-un singur loc tot procesul alimentaţiei din momentul în care alegi ce să mănânci şi până când ai mâncarea în farfurie.”

După ideea realizării unui astfel de instrument, a urmat o perioadă de circa 3-4 luni de documentare şi cercetare, implementarea efectivă a proiectului începând în noiembrie 2018. Apoi, în iulie 2019 CardioScience a lansat aplicaţia DAHNA, lucrând apoi constant la dezvoltarea ei.

Cum se foloseşte însă aplicaţia DAHNA? „Îţi faci un cont, introduci datele personale - sex, greutate, înălţime, vârsta şi nivel de activitate săptămânală, iar în câteva secunde îţi sunt generate şi atribuite automat meniurile speciale, personalizate conform profilul tău metabolic cu reţetele aferente. Le parcurgi, le alegi pe cele care îţi plac, le pui în lista de cumpărături şi în momentul acela ai creată lista exact cu cantităţile de care ai nevoie”, a explicat Daniela Tatu-Chiţoiu.

Reţetele şi meniurile sunt conforme cu ghidurile medicale de specialitate, aplicaţia fiind aprobată de specialişti cardiologi şi nutriţionişti. „Zi de zi eşti asistat de expertul tău culinar pas cu pas: ai meniurile şi reţetele care conţin informaţii despre cum se prepară, dar mai ales despre macronutrienţii esenţiali ai alimentelor.”

În prezent, echipa DAHNA lucrează la o nouă funcţionalitate prin care să poată direcţiona lista către un supermarket online, astfel încât ingredientele să fie livrate acasă. De asemenea, are în plan să automatizeze realizarea meniurilor şi reţetelor, precum şi introducerea funcţiei DAHNA Coin.

„În momentul în care un utilizator îşi descarcă aplicaţia şi o foloseşte pentru un anumit interval de timp - cu toate funcţionalităţile, el va avea cuantificat în contul personal cuc ât şi-a redus riscul de boală cardiovasculară pentru căa urmat dieta sănătoasă recomandată de ghidurile naţionale şi internaţionale de cardiologie, ce economie de bani a făcut pentru că a cumpărat exact cantităţile de care are nevoi e şi nu a mai aruncat atât de multă mâncare, şi economie de timp prin faptul că ai într-o singură aplicaţie toate instrumentele necesare din momentul în care alegi ce să mănânci şi până când ai mâncarea în farfurie. Pierdem minim un sfert de oră ca să alegem ce să mâncăm într-o zi”, a menţionat cofondatorea DAHNA.

Aplicaţia DAHNA are acum circa 13.000 de utilizatori, dintre care 90% sunt din România.

„Am început de la un buget propriu de circa 10.000 euro, care treptat a tot crescut pe măsura ce am adăugat funcţionalităţi şi am reluat unele dintre acţiuni. Per total, investiţia de până acum a ajuns la circa 100.000 euro dacă este luat în calcul şi costul de oportunitate - orele lucrate de echipă şi tot ce înseamnă partea tehnică”, a precizat ea.

Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR