ZF IT Generation

ZF IT Generation. Daniel Stan, cofondator şi CEO Femyo, o platformă care uşurează activitatea medicilor de familie, ţinteşte o finanţare şi expansiunea pe noi pieţe

16.03.2021, 08:00

Femyo, o platformă cu ajutorul căreia medicii de familie sau cabinetele mici îşi pot reduce bătaia de cap cu telefoanele de programări şi de teleconsultaţii la telefon, care are şi ambiţii de dezvoltare a unor noi facilităţi - inclusiv conectarea la platforma Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, ţinteşte obţinerea unei finanţări pentru a accelera dezvoltarea, ca parte a unui plan care prevede ca în 5 ani să ajungă un proiect internaţional. „În 5 ani ne dorim să ajugem la un număr substanţial de medici în platformă, 30.000 de medici, pentru a ne oferi acces la 40 - 50 de milioane de pacienţi. Evident, piaţa românească este mică şi niciun start-up din medicină nu cred că se gândeşte doar la piaţa românească", a declarat Daniel Stan, cofondator şi CEO al Femyo în cadrul rubricii Start-up Pitch din cadrul emisiunii ZF IT Generation.

„Este foarte important să avem succes aici pentru că nu putem replica un model care nu este testat“, „În 5 ani ne-am dori să avem o prezenţă regională, în ţări precum Polonia, Ungaria, Cehia, Bulgaria. Mai important ne interesează piaţa din Asia de Sud-Est, în special Indonezia, care este o ţară imensă, a patra cea mai mare ţară din lume şi care are multe dintre problemele pe care le are sistemul de sănătate românesc. Jumătate din medicii lor sunt generalişti, deci similar cu medicii de familie. Nu sunt digitalizaţi, au o bătaie de cap incredibilă cu telefoanele, sunt multe similarităţi şi cred că este o oportunitate pe care ar fi păcat să o ratăm pe termen mediu”, a adăugat el.

Platforma a ajuns în prezent la un număr de 100 de medici înscrişi care achită abonamente lunar, a adăugat Stan.

“În acest moment avem 100 de medici care sunt abonaţi. Aici trebuie să înţelegem că ei chiar plătesc un abonament, faţă de alte servicii pe piaţă care se laudă cu 200-300 de medici, unde însă este un sistem pe bază de comision. Aceşti 100 de medici au aproximativ 1.500 de pacienţi fiecare, deci 150.000 de pacienţi în spate, care au acces la sistemul nostru. Săptămânal avem deja în jur de 2.000 de programări pentru sistem. Vrem să ajungem la ritm de adăugare a 200-300 de medici noi pe lună, spre sfârpitul anului. Ţinta pentru întreg anul este asă avem 2.000 de medici înscrişi şi abonaţi pe platformă”.

 

Ce a mai declarat Daniel Stan în cadrul emisiunii:

► Ideea a venit mai greu, în etape. Înainte de asta am lucrat 5 ani de zile în Asia de Sud-Est, în special în Indonezia, Thailanda şi Singapore, prima perioadă într-un unicorn regional de e-commerce şi ultimii ani într-o companie de sănătate digitală. Practic de acolo ne-a venit ideea - şi spun ne-a venit pentru că partenera mea şi de afaceri şi de viaţă a lucrat în aceeaşi companie - să facem acelaşi lucru şi în Europa. O companie care oferă servicii telemedicină şi mai departe de triaj cu inteligenţă artificială pentru medici. Întorşi în ţară am încercat să facem acelaşi lucru, din păcate nu a funcţionat ca în Asia. Apetitul investitorilor europeni pentru risc este mult mai mic decât al celor asiatici. În acelaşi timp populaţia - nu doar di România, pentru că am încercat şi în UK, nu e foarte dispusă să plătească pentru servicii medicale din buzunarul propriu pentru că sunt obişnuiţi ca acestea să fie decontate de o casă de asigurări sau de un asigurător. De aceea prima idee nu a funcţionat foarte OK - vedem însă companii pe piaţă care încearcă exact ideea noastră şi ne întristează un pic.

► Am supravieţuit şi am rafinat ideea şi am încercat să găsim un alt plătitor pentru aceste servicii şi aşa am ajuns la discuţii cu Federaţia Naţională a Medicilor de Familie şi împreună cu ei am construit această platformă care vine în promul rând în sprijinul medicului, pentru a-şi reduce bătaia de cap, dar în acelaşi timp creţte şi disponibilitatea medicului faţă de pacienţi.

► Sistemul nostru cu centrală telefonică şi site de triaj şi programări răspunde la orice oră, şi în week-end, primeşte cereri, medicii au opţiunea de a oferi şi consultaţii plătite în timpul lor liber, deci per ansamblu câştigă medicul, care plăteţte pentru serviciu, dar şi pacientul pentru care de cele mai multe ori serviciul este gratuit.

► De la început, de când am fondat compania, am investit aproape 200.000 de euro. Pentru acest proiect, punctual, de când am început colaborarea cu medicii de familie, am investit ceva mai puţin de 50.000 de euro. Banii au provenit de la Uniunea Europeană, într-o proporţie mai mică, şi într-o proporţie mai mare din fonduri proprii şi din familie.

► Ne dorim să accelerăm, piaţa este acum extrem de favorabilă pentru tipul nostru de companie. Am văzut recent investiţii care acum 2-3 ani nu s-ar fi întâmplat, deci feedbackul investitorilor este foarte pozitiv. Şi noi ne dorim să creştem mai repede, am dori să accelerăm pentru că este o oportunitate cu care te întâlneşti extrem de rar.

 

O campanie Ziarul Financiar Seedblink și Banca Transilvania
Innovation Partner:

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.