ZF IT Generation

ZF IT GENERATION. Cristian David, fondator şi CEO al Klap.ro - platformă online pentru dispozitive mobile recondiţionate: Anul acesta vrem să triplăm businessul şi să vindem 60.000 de produse

15 iun 2023 Autor: Ioana Nita

Aproximativ 78% din vânzările Klap sunt reprezentate de teloane mobile, acestea fiind urmate de laptopuri şi de tablete.

Start-up-ul local Klap, specializat în comercializarea de produse electronice recondiţionate, şi-a propus pentru anul acesta o triplare a businessului, în condiţiile în care ţinta de vânzări este de 60.000 de produse, aproapte cât vânzările agregate din ultimii patru ani. De la înfiinţarea sa în 2019 şi până în prezent, Klap a vândut peste 76.000 de produse electronice recondiţionate, majoritatea telefoane mobile inteligente, businessul ajungând anul trecut la peste două milioane de euro.

„Ţintim să revindem circa 60.000 de produse anul acesta. Ţinând cont de faptul că de când am pornit businessul şi până acum am vândut peste 76.000 de produse, este o provocare destul de mare, dar suntem pe un trend ascendent. Din punct de vedere al cifrei de afaceri, ne aşteptăm să avem o triplare, având în vedere că avem şi echipa care susţină un asemenea ţel“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Cristian David, fondator şi CEO al Klap. Având experienţă în industria de telecomunicaţii, el a pornit proiectul Klap în 2019, la început axându-se doar pe segmentul B2B (business to business).

„Am pornit businessul după o carieră de 15 ani în cadrul multinaţionalelor. Am lucrat în domeniul telecomunicaţiei şi al tehnologiei şi am început pe cont propriu cu revânzarea de dispozitive. În pragul pandemiei, pentru că aveam o problemă pe lanţul de aprovizionare, am început să descoperim latura aceasta a dispozitivelor utilizate şi valoarea lor, ce înseamnă să le repui în vânzare şi mai ales să le recondiţionezi, astfel încât să le aducem la o stare cât se poate de bună.“

Până în prezent, Klap a furnizat dispozitive elecronice recondiţionate pentru peste 3.000 de companii din România, dar şi din străinătate, cu precădere din Germania, Spania şi ţările nordice.

Segmentul B2B generează 60% din businessul Klap în prezent, start-up-ul începând din primăvara anului trecut să vândă şi către segmentul B2C.

„Businessul a mers excelent anul trecut, chiar foarte bine, şi s-a văzut aici şi aportul laturei de e-commerce, care a fost lansată în aprilie anul trecut. Din punct de vedere al cifrei de afaceri, am avut o creştere de aproape 250%, deci a fost o creştere importantă. Bineînţeles, am crescut şi echipa, lucru fără de care nu am fi putut să ajungem la cifre de genul acesta", a precizat Cristian David.

Klap cumpără telefoane mobile, laptop-uri sau tablete de la persoane fizice sauu juridice pe care le recondiţionează şi apoi le pune la vânzare. În cazul persoanelor fizice, acestea pot intra pe site-ul klap.ro şi pot face o evaluare a dispozitivului pe care vor să îl vândă, iar de partea de transport, recondiţionare, livrare către cumpărător şi plata către vânzător se ocupă echipa Klap.

„Absolut toate dispozitivile trecut prin mână colegilor mei de la departamentul tehnic. Avem un departament care evaluează dispozitivul, care se ocupă de verificarea funcţiilor principale. În prezent, pe telefoane mobile, de exemplu ajungem la 98 de teste individuale pe care le facem. Asta înseamnă baterie, microfon, camera, display, mergând până la Bluetooth, NFC, amprente şi aşa mai departe. Şi pentru laptop la fel - este o gamă foarte diversificată de teste pe care o facem. Astfel, produsul final rezultat, care iese de pe mâna echipei de evaluare, este un produs conform şi de înalte calitate. Toate produsele trec, bineînţeles, printr-o igenizare antibacteriană, şi ulterior, dacă sunt anumite funcţii care nu sunt conforme sau ceva de genul ăsta, putem să intervenim şi tehnic în service-ul nostru”, a explicat el.

Cele mai vândute produse prin intermediul Klap sunt telefoane mobile, cu precădere brandurile de top precum Apple şi Samsung, dar şi Huawei şi Xiaomi. „Ne dorim ca misiune de economie circulară şi de sustenabilitate să promovăm orice tip de dispozitiv. Chiar am promovat peste 19 branduri diferite. Apple este însă un brand foarte îndrecit şi care are o valoare foarte bună de revânzare. Ca şi model, cel mai vândut este iPhone 12. Mergem şi către cei care sunt puţin mai pretenţioşi şi care apreciează detaliile tehnice - un număr crescut de camere, un procesor mai bun. Aici poate fi vorba de iPhone 14 Pro Max. Samsung este de asemenea un brand foarte îndrăgit în România, unde are o cotă de piaţă foarte bună şi din punct de vedere al achiziţiilor de telefoane noi. în cazul Smasung, gama s şi gama de telefoane flexibile sunt cele mai căutate.”

Pe zona de laptop-uri, cele mai vândute sunt modelele de la Apple – MacBook, dar şi gamele de business ale producătorilor Dell, Lenovo sau HP. „Se caută laptop-uri de 15 inci cu procesoare peste medie”, a subliniat fondatorul şi CEO-ul Klap.

Pe lângă telefoane mobile, laptopuri şi tablete. Klap a testat anul trecut şi interesul pentru alte tipuri de dispozitive electronice şi a vândut şi televizoare, produse de reţelistică şi camere foto profesionale. În prezent, alte tipuri de dispozitive se vând la secţiunea „altele”, start-up-ul analizând încă care să fie cea de-a patra categorie alături de smartphone-uri, laptop-uri şi tablete.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR