ZF IT Generation

ZF IT Generation. Cristian David, fondator şi CEO al Klap – platformă pentru dispozitive recondiţionate: Căutăm o finanţare de 600.000 de euro pentru o platformă B2B care să ne ajute să automatizăm o serie de procese în raport cu clienţii noştri de business

20 dec 2023 Autor: Ioana Nita

Klap a reuşit să câştige un proiect european care oferă sprijin în dezvoltarea modelelor de economie circulară, program care se va desfăşura pe o perioadă de doi ani  Start-up-ul a urmat anul acesta programul de accelerare Innovx-BCR, câştigând în cadrul evenimentului demo day, dedicat grupei „scale-up“, premiul „ZF IT Generation Star“.

Klap, start-up-ul local specializat în comercializarea de produse electronice recondiţionate, se află în prezent în căutarea unei finanţări de circa 600.000 de euro pentru a susţine dezvoltarea unei platforme dedicate segmentului B2B prin intermediul căreia să digitalizeze şi automatizeze o serie de procese în relaţia cu clienţii de tip persoane juridice şi prin care să le ofere o serie de servicii. Aceasta este prima rundă de finanţare pentru Klap, care de la înfiinţarea sa în 2019 şi până în prezent, s-a dezvoltat din resurse proprii într-un domeniu care devine tot mai important: economia circulară.

„Pentru că ne dorim să scalăm şi să creştem mai repede, am început să verificăm şi să vedem care ar fi parte­ne­riatele pe care le putem închide cu po­sibile surse de finanţare externe, astfel încât să creştem şi să scalăm mult mai rapid. Pentru început, nece­sarul nostru de finanţare este de circa 600.000 de euro, bani pe care îi vom folosi pentru diversificarea mo­de­lului de business în special în zona software şi pentru atragerea de noi ta­lente în echipa noastră. Avem câteva seg­mente în care ne dorim să aducem cei mai buni profesionişti şi ex­perţi în do­me­niile lor. În acelaşi timp, bine­înţeles, pentru că am crescut capa­citatea şi pentru că am diversificat por­tofoliul de produse ne dorim şi ex­tin­derea operaţională“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Cristian David, fondator şi CEO al Klap.

El a explicat că start-up-ul vrea să dezvolte o platformă B2B prin care să simplifice comunicarea cu clienţii şi în care să integreze şi tehnologia de inteligenţă artificială.

„Ne dorim să implementăm soluţii care să vină în deservirea clienţilor noştri, astfel încât să eliminăm comunicarea aceasta bazată pe email, interacţiune telefonică ş.a.m.d. Clienţii vor avea o interfaţă grafică în care să poată să comunice cu noi, să plaseze comenzi şi să poată să-şi înregistreze produsele către valorificare. În acelaşi timp, este foarte important ca platforma să ajute companiile în atingerea obiectivilor de ESG, pentru că se ştie deja că anul viitor, în special cele mari companii vor avea ţinte speciale dedicate pe care trebuie să le atingă. Iar în acelaşi timp, în cadrul platformei ne dorim foarte mult să integrăm şi inteligenţa artificială astfel încât modelele să fie predictive, iar platforma să se poată îmbunătăţi de la o zi la altă.“

Astfel, prin intermediul platformei B2B, companiile vor putea lucra mai uşor cu Klap, având la dispoziţie expertiza start-up-ului în domeniul dispozitivilor recondiţionate, fie că este vorba de partea de management al activelor, de zona de service, zona de garanţie, zona financiară, zona de închiriere de dispozitive sau de cea de reciclare a dispozitivelor.

Încă de la înfiinţare, Klap s-a axat pe segmentul B2B, colectând, recondiţionând şi furnizând dispozitive către companii, în principal telefoane mobile, tablete şi laptopuri, iar pe segmentul B2C a intrat în primăvara lui 2022 cu o platformă dedicată de vânzare şi cumpărare de dispozitive electronice. În prezent, segmentul B2B generează două treimi din businessul Klap, care anul trecut s-a situat la circa două milioane de euro.

Pe zona B2B, Klap a avut proiecte IT în care a livrat pentru companii şi servere şi alte echipamente pentru partea de infrastructură, aceasta fiind o categorie de produse nouă în portofoliul start-up-ului pe care se va axa în perioada următoare.

De asemenea, Klap le oferă companiilor şi un serviciu de închiriere de dispozitive, “device as a service”, un concept care prinde tot mai mult teren în rândul organizaţiilor mai ales în contextul sustenabilităţii.

“Noi am diversificat gama de servicii pe care o aducem. Nu mergem doar în zona de produse, ci avem o zonă întreagă de servicii – servicii de instalare de flote, servicii de reparaţii, servicii de garanţie extinsă şi <<device as a service>> care este un trend nou foarte popular pe care companiile îl adoptă. Am avut succes cu campania noastră de închiriere de dispozitive pe termen scurt. Proiectele noastre vizează doar dispozitive recondiţionate, dispozitive cărora noi le dăm din nou şansa la viaţă şi ne bucurăm ca un dispozitiv să ajungă, de exemplu, prin procesul de închiriere la mai mulţi utilizatori. Clienţii înţeleg demersul acesta şi pentru noi este un model de business foarte bun”, a precizat Cristian David, adăugând că în ultimele luni start-up-ul a lucrat şi pe zona de proiecte specializate, colaborând cu companii de renume din domeniul distribuţiei de IT şi al retailului.

În plus, Klap a reuşit să câştige anul acesta şi un proiect european care oferă sprijin în dezvoltarea modelelor de economie circulară, program care se va desfăşura pe o perioadă de doi ani.

“Practic, programul este o iniţiativă susţinută de Comisia Europeană prin trei parteneri locali din Portugalia, Italia şi Germania care se ocupă cu promovarea proiectelor sustenabile şi au ales proiectul nostru, un proiect la care a lucrat toată echipa Klap şi care prevede implementarea tehnicii de circularitate pentru companii în spaţiul din România, dar nu numai, ci şi în cel european”, a punctat el.

Ţinta Klap pentru finalul acestui an era de a ajunge la peste 60.000 de produse vândute, în condiţiile în care start-up-ul a comercializat în primii patru ani peste 76.000 de dispozitive recondiţionate.

“Sfâşitul de an este foarte intens şi cu siguranţă cifra respectivă e foarte posibil să fie depăşită. Avem foarte multe proiecte în lucru, pentru că sfâşitul de an aduce multe oportunităţi, dat fiind că sunt foarte multe proiecte care se finalizează acum şi lumea se grăbeşte să le închidă, astfel încât la început anul viitor să să poată concentra pe alte proiecte.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR