ZF IT Generation

ZF IT Generation. Costina Mitrofan, manager dezvoltare şi marketing: Start-up-ul Netbears din Iaşi, care a dezvoltat platforma de testare a interfeţelor web Rungutan, ţinteşte o finanţare de 500.000 de euro

30 mar 2020 Autor: Adrian Seceleanu

Momentan avem 5 clienţi mari cu care suntem atât în discuţii, cât şi în proiecte deja începute.

Start-up-ul Netbears din Iaşi, activ şi pe segmentul furnizării de servicii de consultanţă de IT, a dezvoltat o platformă de testare a interfeţelor web - denumită Rungutan -  pentru a cărei expansiune caută o finanţare de 500.000 de euro.

„Noi avem nevoie de o finanţare în primă fază de 500.000 de euro pentru a face versiunea a doua a platformei, deci practic după ce o lansăm o să avem nevoie de îmbunătăţiri. Avem nevoie de bani pentru noi angajaţi şi partea de infrastructură, care costă destul de mult - abonamente, licenţe“, a declarat în cadrul emi­siunii ZF IT Gene­ration Costina Mitrofan, manager dezvoltare şi marketing şi cofondator al Netbears.

Compania are deja clienţi pentru platformă, a declarat ea. „Momentan avem 5 clienţi mari cu care suntem atât în discuţii, cât şi în proiecte deja începute. Avem abonamente şi pentru segmentul de consultanţă de IT, pentru suport sau consultanţă pe oră sau durata unui an. Cifra de afaceri pe anul trecut a fost de 85.000 de euro.“

Platforma de testare a fost dezvoltată în urma unei provocări întâlnite într-un proiect cu un client din străinătate.

„În vara lui 2019 aveam un client din Olanda, tocmai finalizam proiectul pentru el, şi la final ne-a fost pusă întrebarea dacă noua versiune a platformei poate să suporte traficul existent de 2.000 de utilizatori pe secundă. Fiind destul de constrânşi atât pe partea de resurse financiare cât şi pe cea de resurse umane, am tot încercat să găsim diferite soluţii care să ne ofere un răspuns într-un timp atât de scurt. Neavând nici testeri profesionişti la partea clientului şi nici la noi în momentul respectiv practic ar fi trebuit să învăţăm noi într-un timp foarte scurt instrumentele respective. De aici ne-a venit inspiraţia, dintr-un challenge de business, o provocare foarte mare de a găsi o soluţie rapidă. Şi asta a fost. De atunci ne-am dat seama că putem veni în sprijinul mai multor profesionişti IT care nu dispun în anumite momente de timpul necesar sau de resursele financiare astfel încât să îşi achiziţioneze astfel de platforme.“

Ce a mai declarat Costina Mitrofan în cadrul emisiunii:

►Netbears este o companie de consultanţă de IT, mai exact oferim partea de devops , deci tot ce înseamnă partea de infrastructură. Noi suntem de 3 ani de zile pe piaţă şi prin noi mă refer la mine şi la soţul meu alături de care am fondat această companie. Ne-am gândit să trecem de la partea de consultanţă la partea de creare de produs astfel că din septembrie, când am participat la Startup Spinner 2019 la Rubik HUB, ne-am propus să creem şi acest produs, numit Rungutan

►Această platformă îi ajută pe testeri să măsoare viteza de încarcare a site-urilor şi capacitatea acestora de susţinere a traficului şi este dezvoltată de noi în Iaşi, este platforma noastră, tehnologia noastră.

►Soţul meu este senior consultant pe partea de IT, el a lucrat în mai multe companii din Iaşi şi din străinătate şi atunci a reuşit să adune destul de multă experienţă pe ce înseamnă partea de servicii pentru clienţi, de infrastructură în mai multe industrii deoarece şi companiile la care a lucrat erau destul de diferite. Iar eu am venit din partea cealaltă, din comunitate, eu am lansat acum 6 ani de zile alături de nişte colegi primul hub de business din Iaşi, deci practic a fost primul spaţiu de co-working şi atunci veneam cu acest suflu din partea comunităţilor tehnice care voiau să fie din ce în ce mai vocale şi în Iaşi.

►Până acum am am ajuns la aproximativ 20.000 de euro investiţii din fonduri proprii, din care 1.500 de euro sunt primiţi de la Rubik Hub după ce am câştigat locul 2 la ediţia din 2019 a Startup Spinner. Cu aceste fonduri am reuşit să mergem anul trecut şi la târgul Techcrunch Berlin unde am avut un stand expoziţional. Aceşti bani au fost investiţi atât în infrastructură cât şi în marketing, creare de identitate.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR