ZF IT Generation

ZF IT Generation. Claudiu Câmpean, cofondator şi CEO Streamerse.net, platformă de streaming live: Anul acesta estimăm că vom genera vânzări de 3 mil. euro în platformă. Vrem să ne extindem şi în afara României

3 feb 2021 Autor: Ioana Nita

Investiţia totală în platformă se situează la 100.000 euro în prezent, iar start-up-ul analizează posibilitatea accesării unei finanţări pentru extinderea internaţională.

Start-up-ul local Streamerse, care a creat o platformă de streaming live şi la cerere dedicată organizatorilor de evenimente - concerte, piese de teatru, evenimente sportive sau conferinţe de afaceri, estimează că anul acesta va organiza circa 50 de evenimente live online care vor genera vânzări de 3 milioane euro în platformă, în condiţiile în care fondatorii vor să extindă deja businessul şi în afara graniţelor.

„Până acum, în trei luni de la lansare, am organizat circa 10 evenimente - trei din zona de muzică, eveni­mente din zona de fitness şi piese de teatru. Acum pregătim foarte multe evenimente pentru fe­bruarie şi martie, iar în mai o să avem un eveniment cu care o să mergem către publicul internaţional nu doar către cel din România. Anul acesta cred că vom organiza peste 50 de evenimente, iar vânzările generate în platformă se vor situa la peste 3 mil. euro. Avem deja discuţii extrem de avansate atât în Londra, care este capitala teatrului mondial, cât şi în Elveţia şi Italia, dar şi în Polonia“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Claudiu Câmpean, cofondator şi CEO al Streamerse. Start-up-ul a lansat platforma cu acelaşi nume în noiembrie 2020, iar în primele trei luni a generat vânzări de peste 300.000 lei pentru organizatorii de evenimente. „Am avut peste 8.000 de tranzacţii cu cardul gestionate în platformă şi circa 15.000 de persoane care s-au bucurat de eveni­mentele transmise live.“

Ideea dezvoltării platformei Streamerse a apărut în urmă cu circa un an şi jumătate.

„A fost o discuţie între trei prieteni clujeni, dintre care doi fiind în Bucureşti cu activităţile lor profesionale. Dezvoltarea efectivă a produsului a început în decembrie 2019 cu tot ceea ce înseamnă dezvoltarea unui prous - user research, branding, design, definirea MVP-ului ş.a.m.d.“, a povestit  Claudiu Câmpean.

Practic, echipa Streamerse a început să lucreze la dezvoltarea platformei chiar înainte de declanşarea pandemiei care a afectat puternic sectorul de organizare de evenimente, platforma fiind ca o gură de oxigen pentru artişti.

„Propunerea iniţială a Streamerse era să ajutăm diverşi organizatori de evenimente care de obicei erau sold out, cum ar fi concerte exclusive sau conferinţe de business, să genereze noi venituri prin intermediul unui streaming live al evenimentului respectiv. Iar în momentul în care a sosit pandemia noi eram în plină dezvoltare a produsului. Sigur că dintr-o dată Streamerse a devenit o soluţie foarte interesantă pentru diverse industrii afectate serios de restricţiile aferente pandemiei“, a punctat el.

Platforma Streamerse a fost extrem de bine primită atât de către organizatorii de evenimente, cât şi de publicul acestora, unele evenimente având mai mult succes în mediul online decât aveau în mediul offline.

„Spre exemplu, pentru una din piesele de teatru am vândut prin intermediul platformei Streamerse mai multe bilete decât s-ar fi putut vinde într-o întreagă stagiune - peste 4.200 de bilete pentru o singură piese de teatru. Dacă luăm în considerare o sală de 150 de locuri, e clar că s-a vândut mai mult decât într-o stagiune într-o singură reprezentaţie online“, a subliniat cofondatorul şi CEO-ul Streamerse.

Cum se foloseşte mai exact platforma Streamerse de către organizatorii de evenimente? “Dacă o formaţie de rock alternativ sau un producător de teatru, spre exemplu, doreşte să facă o transmisie live al unui concert sau al unei piese de teatru, noi creăm în platformă un eveniment care îi permite apoi producătorului respectiv de conţinut să monetizeze - să promoveze evenimentul şi să vândă biletul, să facă streaming-ul live şi să aibă interacţiune în timpul transmisiei live între utilizatori, iar după terminarea concertului sau a piesei de teatru, şi între spectatori şi artişti“, a explicat el.

Start-up-ul asistă în prezent în totalitate organizatorii de evenimente, punându-le la dispoziţie şi serviciile de filmare şi tot ceea ce ţine de transmisiunea live, plus servicii de marketing şi suport pentru fani. În viitor, echipa Streamers vrea însă să automatizeze o parte din procese în condiţiile în care doreşte să se extindă şi în alte ţări din Europa.

În ceea ce priveşte consumatorii finali, utilizarea Streamerse este foarte facilă. “Oricine îşi poate achiziţiona un bilet la o piesă de teatru spre exemplu, iar apoi primeşte e-mail-ul cu instrucţiunile de utilizare ale biletului respectiv. Ulterior, în ziua când se face transmisia live a piesei se autentifică în platforma noastră, îşi deschide biletul şi apoi are mai multe opţiuni de vizualizare - telefonul mobil, tabletă laptop sau TV”, a precizat Claudiu Câmpean.

Transmisiunile live ale evenimentelor le dau organizatorilor posibilitatea de a ajunge la un public mult mai larg din orice colţ al ţării sau al lumii.

“Am avut foarte mulţi spectatori. Unii din provincie, care nu şi-au fi permis să ajungă în Bucureşti să vadă o piesă de teatru, dar şi foarte mulţi români plecaţi în străinătate.”

În prezent, costurile utilizării platformei Streamerse de către un organizator de evenimente se situează între 15-20% din încasările înregistrate pentru evenimentul realizat, procentul depinzând în funcţie de numărul de spectatori, de preţul biletului, de durata streaming-ului ş..a.m.d.

În momentul de faţă, start-up-ul se autosusţine, până acum investiţiile totale în dezvoltarea şi operarea platformei ridicându-se la 100.000 euro.

“În momentul acesta analizăm dacă avem nevoie de o rundă de finanţare tip seed care să ne ajute cu expansiunea internaţională în mod special, sau veniturile pe care le generăm în acest moment, plus angajamentul nostru al fondatorilor, ne permit să nu ne diluăm participaţiile şi să mergem poate la o rundă A în toamnă, după ce validăm mai multe pieţe internaţionale şi mai multe tipuri de evenimente şi un model de subscripţie”, a conchis el.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR