Caută doar în titlu
ZF IT Generation

ZF IT Generation. Cătălina Răileanu, CEO Zoom Report, platformă web de location intelligence: Vrem să ajungem la 500 de utilizatori anul acesta şi să facem primele teste pentru extinderea în regiune

02.09.2020, 08:00

Quickdata, un studio local de vizualizare de date, are în plan să dubleze până la finalul acestui an numărul de utilizatori ai platformei de location intelligence Zoom Report la circa 500, şi să facă primele teste pentru a se extinde în regiune – Bulgaria, Ungaria şi Grecia. În prezent, platforma Zoom Report, care permite corelarea diferitelor tipuri de date în funcţie de locaţia geografică, are în total aproximativ 200 de utilizatori.

“Anul acesta s-au adăugat 150 de utilizatori noi, dintre care 100 în ultimele trei luni. Până la finalul anului vrem să ne dublăm numărul actual de utilizatori şi să ajungem la circa 500 de conturi înregistrate. Lucrăm la granularizarea datelor pe care le avem deja – avem în lucru un prototip în care poţi vizualiza datele la nivel de stradă, de punct geografic. De asemenea, urmează să facem câteva teste pentru a ne extinde în Bulgaria, Ungaria şi Grecia”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Cătălina Răileanu, cofondator Quickdata şi CEO Zoom Report.

Platforma Zoom Report colectează date din surse publice, date socio-economice şi demografice, care sunt afişate pe hartă, conetate între ele pe baza locaţiei şi indexate, astfel încât să fie uşor de căutat şi de vizualizat de către utilizatori pentru a găsi informaţiile de care au nevoie.

“Deocamdată avem date din zona demografică, spre exemplu populaţia pe grupe de vârstă, mişcările demografice, natalitate, mortalitate. Avem de asemenea date din zona economica – cum se disperseaza societăţile pe baza obiectului de activitate (CAEN) geografic. Avem date dim zona de educaţie – populaţie şcolară, infrastructura şcolară, ce rezultate au la examene, tot geografic. Avem şi date din zona electorală, date despre alegeri – prezenţa şi rezultatele la alegeri, date din zona de sănătate – infrastructura sanitară şi la nivel de judeţ date despre autovehiculele înmatriculate pe diferite categorii”, a detaliat ea.

În acest moment, datele disponibile în cadrul platformei Zoom Report sunt la nivel de unitate administrativă, adică oraş, comună, acesta fiind nivelul maxim de detaliu, însă compania vrea ca în decurs de circa şase luni să ofere date până la nivelul de stradă, de punct geografic.

Proiectul Zoom Report a luat naştere în urmă cu circa un an şi jumătate.

“Am început cu un prototip. La acel moment avea doar date electorale. Platforma a fost foarte utilizată atunci pentru că era perioadă de alegeri. Acest lucru ne-a încurajat să dezvoltăm mai departe platforma şi pe alte domenii”, a relatat Cătălina Răileanu.

Cum a apărut însă ideea dezvoltării unei platforme web de location intelligence? “Noi avem 9 ani de experienţă la studioul nostru de vizualizare de date – Quickdata şi ne-am tot lovit frecvent de faptul că nu reuşeam să găsim date localizate sau dacă le găseam localizate trebuia să le obţinem printr-un proces destul de greu. Nu numai noi am avut această problemă, ci şi colaboratorii noştri şi atunci ne-am dat seama că şi în societate este nevoia asta de a facilita accesul la date, mai ales la date detaliate”, a menţionat Cătălina Răileanu, adăugând că platfroma a fost construită cu resursele interne ale companiei.

“Toată platforma este construită cu munca noastră, timpul şi pasiunea noastră. Nu pot cuantifica în mod exact investiţia iniţială, însă având în vedere la volumul de muncă – numărul de ore lucrate pentru dezvoltarea platformei, probabil că investiţia se duce înspre 200.000 euro.”

În prezent, Zoom Report se bazează pe un model de business freemium – există conturi gratuite pentru un anumite tipuri de date şi conturi cu plată pentru date mai detaliate. Conturile plătite oferă acces de o zi, o lună sau de un an la date, iar costul începe de la 10 euro pe zi.

 

Ce a mai declarat Cătălina Răileanu în emisiune:

► Location intelligence este un termen destul de nou apărut, dar el este destul de vechi ca şi reţetă. Ce înseamnă mai exact? Prima utilizare a location intelligence a fost în 1854 când un epidemiolog de la momentul respectiv a pus pe hartă focarele de holera din Londra, cu sursele lor de apă publică şi în acest fel a legat cele două date între ele şi şi-a dat seama că apa este sursa epidemiei de holera.

► Asta înseamnă location intelligence: pui pe hartă date din surse diferite şi încerci să găseşti legătura dintre ele. Faci corelaţii şi tragi concluzii pe care apoi să le foloseşti în procesele tale – în business, în strategii şamd.

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner:
Partener:

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.