ZF IT Generation

ZF IT Generation. Cătălin Sporiş, cofondator SMSO, o platformă de comunicare prin SMS, caută o finanţare de 2-5 mil. euro pentru expansiunea regională

9 oct 2020 Autor: Adrian Seceleanu

„Suntem o firmă cu o cifră de afaceri mare, suntem la 8,4-8,5 mil. lei, circa 1,7 mil. euro în 2019.“

Platforma locală de comunicare prin mesaje de tip text pe telefonul mobil SMSO are în plan să obţină o finanţare de 2-5 milioane de euro pentru a se extinde - iniţial la nivel regional apoi la nivel global, ca parte a strategiei de a ajunge la venituri de 100 mil. euro în 5 ani.

„În funcţie de obiectivele pe care ni le propunem cu investitorii şi cât de repede vrem să creştem - în funcţie de aceasta sta­bi­lim suma. Dar este vorba de o sumă un­de­va între 2 şi 5 mil. euro, clar suntem orien­taţi către o finanţare de la un fond de investiţii de capital de risc. Suntem o firmă cu o cifră de afaceri mare, suntem la 8,4-8,5 mil. lei, circa 1,7 mil. euro anul trecut“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Gene­ration Cătălin Sporiş, cofondator, SMSO.

„Tot ce înseamnă partea de dezvoltare de funcţii noi pe care dorim să le adăugăm le vom face cu dezvoltare. Ştim foarte bine că avem şi costuri, taxe măricele; noi ne dorim să mai avem două echipe care să dezvolte în paralel iar banii respectivi ar fi cheltuiţi destul de rapid. Mai departe în ceea ce înseamnă zona de marketing noi ne propunem să lansăm aplicaţia regional - adică în Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Serbia, toate ţările din jurul nostru, să fim prezenţi pe aceste pieţe. Acesta este un obiectiv pentru începutul anului viitor. Vrem să creştem echipa de marketing şi vânzări, iar pe zona de echipă de vânzări lucrăm cu parteneri care sunt furnizori de servicii de internet, integratori de software, dezvoltatori de aplicaţii, de CRM, ERP care mai departe ne recomandă, ne prezintă clienţilor. Ur­mează să publicăm pluginuri de integrare în marketplace-urile unor platforme precum Magento, Prestashop, Opencard etc. Este un obiectiv important să fim pe Shopify. Practic, aşa cum îmi spunea un prieten - atunci când o să fii pe Shopify vei fi global, şi asta ne dorim. Avem exemple din jurul nostru, o companie din Croaţia, Infobip, care de curând a obţinut o finanţare de 200 de milioane de dolari şi a devenit unicorn practic.“

Compania crede că poate obţine o creştere de peste 50 de ori a veniturilor în 5 ani, de la aproape 2 mil. euro anul trecut la 100 mil. euro. „La sfârşitul anului viitor vom fi la un business de peste 5 milioane de euro, în 3 ani ne dorim peste 10 milioane de euro venituri şi în 5 ani să fim la mai mult de 100 de milioane de euro. Este poate o ţintă mare, dar foarte tangibilă. Avem experienţă, ştim cum se întâmplă lucrurile, avem experienţă nu doar în lucrul cu clienţii finali cât şi cu firmele, dar avem şi componenta aceasta de trading de voce şi de SMS-uri, noi practic avem la nivel de firmă peste 250 de interconectări cu operatori din întreaga lume. Practic avem capacitatea de a oferi preţuri foarte bune pentru cei care au baze de date cu clienţi cu care să comunice şi în afară, nu doar în România. De aceea dezvoltarea noastră regională şi mai departe globală va fi una naturală şi avem tot ce ne trebuie şi infrastructură şi know-how şi echipă în spate. Mai avem nevoie de partea aceasta de finanţare. Cu partenerii potriviţi lucrurile se vor întâmpla mult mai rapid. Avem o creştere organică dar putem accelera“, a afirmat Sporiş.

 

Ce a mai declarat Cătălin Sporiş în cadrul emisiunii:

► SMSO este o platformă de comunicare prin SMS, nu este o simplă platformă de SMS marketing, practic clienţii noştri folosesc SMSO pentru a trimite SMS-urile, mesajele tranzacţionale legate de partea de comenzi online, legate de statusul comenzii, dacă a fost procesată, dacă a fost trimisă către curieri, în acelaşi timp şi băncile care trimit acele parole unice pentru autentificarea în doi paşi în platformele de internet banking, dar şi pentru fidelizarea clienţilor din baza de date şi altele.

► În perioada acesta de pandemie au fost creşteri de 20-30% ale volumelor de SMS-uri, am resimţit-o şi noi şi interesul este din ce în ce mai mare în zona aceasta.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR