ZF IT Generation

ZF IT Generation. Armand Bertea, fondatorul The Football Brain – platformă pentru digitalizarea cluburilor de fotbal: Am ajuns la 150 de cluburi şi creştem în continuare. Căutăm o investiţie pentru a ne extinde în străinătate

6 feb 2024 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul are nevoie de o investiţie de circa 250.000 de euro pentru a începe extinderea în străinătate. Pieţele vizate sunt cele din regiune şi cele din AfricaPrintre cluburile de fotbal care folosesc platforma The Football Brain se numără FC Rapid Bucureşti, FC Politehnica Iaşi şi FC UTA Arad.

The Football Brain, start-up local care a dezvoltat platforma cu acelaşi nume ce digitalizează activităţile din cadrul unui club de fotbal, şi-a propus să ajungă anul acesta la venituri re­cu­rente de 100.000 de euro şi să facă totodată şi primii paşi spre interna­ţio­nalizare. Start-up-ul lu­crează acum la un produs nou – o platformă de scounting pentru fotbal, care va veni în com­pletarea actualei sale platforme folo­sită de 150 de cluburi de fotbal din România. Platforma The Football Brain a fost lansată în 2021, iar in­ves­tiţia de până acum în dezvoltarea so­luţiei se ridică la circa 250.000 de euro.

„În 2020 am început efectiv să lucrăm la aplicaţie şi primii clienţi, primele cluburi de fotbal, au apărut în 2021 la început. De atunci şi până acum am crescut la un număr de 150 de cluburi şi academii de fotbal din România. Avem peste 500 de utilizatori din cadrul acestor cluburi, asta însemnând, bineînţeles, în special antrenori, dar şi persoane din zona administrativă, preşedinte de club, director sportiv etc. - toţi au un rol şi un utilizator în cadrul aplicaţiei. Iar, pentru că este o aplicaţie care se adresează nu doar celor din cluburi, ci şi sportivilor şi părinţilor, pot spune că în acest moment avem peste 15.000 de sportivi care folosesc aplicaţia şi aproximativ 8.000 de parinţi. Fiecare cu rolul său în aplicaţii şi cu acces diferit“, a spus Armand Bertea, fondator al The Football Brain, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. El a pornit proiectul The Football Brain în cadrul companiei sale de dezvoltare de software Brandweb, acum cele două businessuri fiind separate.

„Ideea pentru The Football Brain a început să se cristalizeze în 2019, atunci când am avut şansa să fiu bursierul unui bootcamp organizat de MIT în Germania, care s-a intitulat «Sports Entrepreneurship», fiind pentru persoane care doreau să pornească un start-up în sport. Şi pe lângă mentorii extraordinari de la MIT, care au fost prezenţi, şi grupul de cursanţi a fost foarte interesant, pentru că erau cursanţi din 85 de ţări. În echipa mea mai era o persoană din Franţa, una din Mexic, una din India şi una din Emiratele Arabe. deci era foarte divers grupul. Şi practic acolo am pus bazele acestei idei, şansa de a o pune în aplicare venind odată cu pandemia“, a relatat fondatorul The Football Brain.

Platforma digitalizează atât partea administrativă şi operaţională a unui club de fotbal, cât şi tot ce ţine de partea de comunicare cu părinţii şi cu jucătorii, fiecare având propria interfaţă a soluţiei cu informaţiille necesare lor.

„Pentru cluburile sportive, platforma digitalizează toate procesele care au loc în cadrul unui club. Ceea ce se vede la suprafaţă, atunci când ne gândim la un club de fotbal, adică poate ceea ce se vede pe teren efectiv, este un procent foarte mic faţă de ceea ce se întâmplă în spate. Pentru că, în cadrul unui club de fotbal, trebuie să avem o parte financiară, o parte legată de comunicare, o parte legată de marketing, comercial s.a.m.d. Şi acest lucru se întâmplă atât la cluburile profesioniste, unde bineînţeles că operaţiunile sunt cu atât mai mari, dar şi la cluburile şi academiile de copii şi juniori şi poate acolo este cu atât mai pregantă nevoia de organizare. Concret, imaginaţi-vă un club de copii şi juniori la care sunt 700-800 de copii care plătesc taxe pentru a fi la acel club. Simpla gestionare a acestor taxe - cine a plătit, cine nu a plătit, apoi cantonamente, participări la turnee, echipamente ş.a.m.d. Este vorba de o evidenţă foarte complicat de avut doar în Excel-uri sau pe caiete. Aici vorbim doar de zona administrativă, dar apoi mai este partea tehnică în care este vorba de antrenamente. Antrenorii, mare majoritate, au evidenţa antrenamentelor şi aveau şi înainte să apară The Football Brain, dar aceasta era pe hârtie în care şi făceau planul de antrenament, programul de antrenamentelor, etc. Iar comunicarea cu sportivii şi cu părinţii, de cele mai multe ori, se făcea pe grupuri de WhatsApp“, a explicat Armand Bertea, adăugând că programul antrenamentelor şi toate informaţiile privind competiţiile sunt introduse în platformă de către antrenori, fiind astfel disponibile imediat şi pentru sportivi şi părinţi.

„În platformă sportivul şi părintele văd informaţii referitoare la programul său, când are antrenament, când are meciuri, poate să confirme prezenţa sau nu la un antrenament şi aceast lucru este imediat vizibil de către antrenor. De asemenea, părintele vede un profil al jucătorului cu toate datele pe care le introduce antrenorul, prezenţele la antrenamente, observaţiile pe care le face, cum s-a descurcat la meciuri, evaluările care se fac de către antrenori. Deci toată această comunicare este transparentizată. La fel şi partea financiară. Părintele are un istoric financiar al tuturor plăţilor pe care le-a făcut, în special partea de cotizaţie lunară, dar şi orice altă plată pe care a făcut-o pentru echipamente, cantonamente, participări la turnee. Plăţile se fac 100% prin aplicaţie. Tot ce trebuie să facă părinţii este să-şi ataşeze un card în aplicaţie sau pot face plata direct prin Google Pay, Apple Pay.“

Modelul de monetizare al The Football Brain presupune perceperea unui abonament lunar sau anual cluburilor sportive, costul fiind cuprins între 50 euro şi 250 de euro/lună în funcţie de numărul de sportivi pe care îi are clubul respectiv.

„Pentru până la 30 de sportivi aplicatia este gratuită. Deci absolut oricine poate testa aplicaţia şi îşi poate introduce o grupă. Iar celelalte praguri sunt între 30-100 de sportivi, între 150-250 de sportivi şi între 250-500 de sportivi“, a punctat fondatorul platformei.

Majoritatea clienţilor The Football Brain sunt academii sau şcoli de fotbal care au în medie 150 de sportivi înscrişi, însă platforma este folosită şi de cluburi de fotbal din Liga I, cum ar fi FC Rapid Bucureşti, FC Politehnica Iaşi şi FC UTA Arad.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR