ZF IT Generation

ZF IT Generation. Antonio Enache, cofondator şi CEO al Sense4FIT – aplicaţie pentru fitness în metaverse: Anul acesta vrem să ajungem la venituri de un milion de euro din aplicaţie şi să atragem o finanţare de un milion de euro

16 ian 2024 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul va organiza în septembrie anul acesta unul dintre cele mai mari festivaluri de fitness din Europa la Bucureşti, unde vor fi prezenţi 100 de experţi şi antrenori de fitness din 12 ţări şi la care aşteaptă circa 10.000 de participanţi. Toată experienţa, de la partea de cumpărare a biletului până la cea de participare la eveniment au în spate cele mai noi tehnologii.

Start-up-ul local Sense4FIT, care dezvoltă un întreg ecosistem pentru fitness, nutriţie şi mindfulness bazat pe cele mai noi tehnologii precum inteligenţă artificială, realitate virtuală şi blockchain, va lansa în aprilie anul acesta cea de-a doua versiune a aplicaţiei sale mobile cu acelaşi nume, având ca ţintă să ajungă la finalul lui 2024 la 10.000 de utilizatori plătitori şi la venituri de un milion de euro generaţi de aplicaţie. Totodată, start-up-ul vrea să atragă anul acesta o nouă finanţare în valoare de un milion de euro, strict pentru partea de aplicaţie, în condiţiile în care ecosistemul Sense4FIT include şi o parte de franciză pentru săli de sport şi un summit dedicat industriei de fitness.

„Primul obiectiv major pentru anul acesta este să avem un venit de peste un milion de euro din aplicaţia Sense4FIT, iar pentru a obţine acest obiectiv avem nevoie de circa 10.000 de utilizatori plătitori. Suntem de asemenea şi în proces de a deschide o rundă de finanţare peste două săptămâni strict pentru aplicaţie. Noi până acum am luat investiţii, însă pentru tot ceea ce înseamnă ecosistemul nostru. Aşadar vom avea o primă rundă de tip seed pentru aplicaţie. Vom da 10% din companie pentru o finanţare de circa un milion de euro, bani care se vor duce în creş­terea echipei pe zona tech şi actualizări ale aplicaţiei“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Antonio Enache, cofondator şi CEO al Sense4FIT.

Până în prezent, în proiectul Sense4FIT, care include aplicaţia de mobil, sistemul de francize pentru săli de sport Sense4FIT şi summit-ul Sense4FIT dedicat industriei de fitness, au fost investite în total aproape 3 milioane de euro, start-up-ul obţinând din finanţări î 2,7 milioane de euro. La ultima rundă de finanţare obţinută, proiectul Sense4FIT a fost evaluat la 8,3 milioane de euro.

Aplicaţia mobilă Sense4FIT, lansată de peste un an, are în prezent 100.000 de utilizatori din 42 de ţări în total, din care circa 4.500 sunt plătitori.

„În primul an de activitate, aplicaţia a generat un venit de 500.000 de euro prin subscripţii <<lifetime>> sub formă de NFT-uri. Deci, de punct de vedere, al tehnologiilor folosim blockchain-ul pentru că este mult mai eficient şi mai transparent pentru oameni având în vedere forma descentralizată a block-urilor şi a modului în care este construit blockchain-ul”, a punctat el.

Cum funcţionează însă în prezent aplicaţia Sense4FIT? „Acum este doar varianta <<gamify>> a ceea ce înseamnă fitness-ul şi cumva joci un joc cu tine în timp ce faci fitness, deci un joc cu viaţa reală, prin faptul că activitatea fizică este urmărită de <<tracker-ele>> (ceasuri inteligente – n.red.) profesionale şi tu câştigi bani că te antrenenzi dacă îţi atingi obiectivele.”

A doua versiune a aplicaţiei  Sense4FIT va include şi tehnologia inteligenţei artificiale, echipa Sense4FIT urmând să introducă în aplicaţie o funcţionalitatee care va fi asemenea unui trainer personal virtual ce va analiza antrenamentele utilizatorilor şi le va da recomandări.

„Lucrăm la un flow nou în aplicaţie care va fi gata în aprlilie. Vrem să introducem zona de AI în Sense4FIT, care va face o mare diferenţă pentru utilizatori. Noi am filmat sute de antrenamente cu experţii noştri şi sute de ore de conţinut. Dar una este să intri într-o aplicaţie şi să explorezi tu, să-ţi alegi experienţa pe care o ai, şi altceva este când efectiv AI-ul îţi identifică zonele pe care nu le-ai explorat cu privire la corpul tău - poate te-ai antrenat prea puţin, poate ai mâncat prea mulţi carbohidraţi în săptămâna respectivă, poate ai lucrat prea mult picioarele şi trebuie să lucrezi o zonă superioară sau poate n-ai făcut suficient cardio ş.a.m.d. Iar aici AI-ul poate veni cu un program personalizat ca şi cum un antrenor chiar stă lângă tine. Şi acest lucru va veni în completarea cu părţii de gamify”, a explicat Antonio Enache.

A doua verticală a businessului Sense4FIT o reprezintă sistemul de francize pentru săli de fitness sub brandul său în care se amplasează plasme mari pe care rulează videouri în care se exemplifică exerciţiile.

„Am filmat peste 1.000 de exerciţii şi am creat un TV app care efectiv arată utilizatorilor cum să execute exerciţiile într-un mod corect, un flow de timing, un flow de circuit şi antrenorul poate să ghideze astfl chiar până la 40-50 de persoane în acelaşi tip”, a subliniat el.

În prezent, sunt deschise trei săli de fitness sub marca Sense4FIT în România – Bucureşti, Cluj-Napoca, Piteşti şi urmează şi inaugurarea celei de-a patra săli în Timişoara.  

„Pentru 2024 avem câteva obiective mari în zona de franciză: vrem să avem peste 24 de locaţii până la finalul anului. E un obiectiv foarte ambiţios. Avem câteva verticale noi în zona de franciză pe care o să le dezvoltăm începând de luna viitoare. Nu le pot spune încă fiindcă avem ultimele contracte de semnat, dar o să apară nişte experienţe unice în zona de franciză şi nişte partenerii mari.”

Al treilea pilon al ecosistemului Sense4FIT este reprezentat de organizarea evenimentelor de fitness, start-up-ul pregătind un summit pentru septembrie anul acesta unul dintre cele mai mari festivaluri de fitness din Europa la Bucureşti, unde vor fi prezenţi 100 de experţi şi antrenori de fitness din 12 ţări şi la care aşteaptă circa 10.000 de participanţi. Toată experienţa, de la partea de cumpărare a biletului până la cea de participare la eveniment au în spate cele mai noi tehnologii. 

„Şi de dată aceasta ne-am gândit că tot blockchain-ul este o soluţie şi am folosit blockchain-ul ca şi pentru fiecare client care vine la summit, pentru fiecare om care vrea să beneficieze de experienţă. Practic, în momentul în care îşi cumpără biletul la summit, odată ce îşi introduc adresa de email li se generează automat un NFT în spate, cu un wallet automatizat, fără să fie nevoie să facă el nimic, şi li se generează un cod QR pe care, când îl scanează, toată intrare este prin blockchain şi tu nu ai cum să ai mai mult doi oameni la eveniment pe acelaşi bilet pentru că fiecare utilizator este unic prin acel NFT care este pe blockchain”, a menţionat cofondator şi CEO-ul Sense4FIT, adăugând că summit-ul se va transmite şi în metavers.

„Ne-am gândit că dacă cineva stă în Australia şi nu poate veni la acest summit de fitness şi îl ajută să participe la câteva workshopuri, cum ar putea să se conecteze cu tot ce se întâmplă acolo? Şi pentru că noi deja avem gata randarea 3D a evenimentului, deci, efectiv, în formele reale, scenele reale, tot ce seamnă sălile, le avem randate în 3D pentru nişte videouri promo pe care le vom folosi, ca să arătăm oamenilor magnitudine evenimentului, ne-am gândit de ce să nu transpunem asta în metavers şi oamenii se poată să vadă de oriunde sunt în lumea asta evenimentul, dar să simtă că sunt acolo cu noi.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR